Strona 1 z 1
Jak sprawdzic katalizator czy jeszcze spelnia normy?
: sob maja 19, 2007 12:46
autor: budzio18
witam
mam gofla III 2E 85kW
przebieg to 230tys
jak sprawdzic czy katalizator sie nie wypalil albo czy nie jest zapchany?
bo w ostatnim czasie wzroslo spalanie i nie wiem czy to moze byc przyczyna zapchanego kata
czy co
: sob maja 19, 2007 12:50
autor: falla_x
jak masz zapchany to albo samochod nie ma mocy albo cos w nim dzwoni taki metaliczne odglosy u mnie zaczelo cos takiego wystepowac pow ymianie ostatniego tlumika cos w kacie na wolnych obrotach slychac jak by cos tam sie urwalo i dzwonilo i teraz zastanawiam sie wyzucic w calosci tego kata sprzedac na allegro za 250zl bo po tyle skupuja i wstwic rure czy moze go wybebeszyc i zalozyc ponownie ?? bo tego dziweku metalicznego nie zniose na dluzsza mete :/
: sob maja 19, 2007 12:56
autor: budzio18
no autko nie jest taka rakieta jaka bylo po przywiezieniu z niemiec, ogolnie uklad wydechowy inaczej pracuje, a to zamulenie jak kat jest zapchany jest duze czy czuc ze jest ale nie jest to za takie ograniczenie w osiagach?
i ile przez to auto moze wiecej spalac?
: ndz maja 20, 2007 07:38
autor: Adamtd
Jak sprawdzic katalizator czy jeszcze spelnia normy?
Pojechać na analizator spalin
: ndz maja 20, 2007 08:00
autor: stempel72
Tylko że przytkany kat też pokazuje na analizie spalin że jest wyśmienity. Raczej najlepszym sposobem jest demontaż i oględziny.
: ndz maja 20, 2007 15:10
autor: budzio18
a co by niby mialo byc na analizatorze??
czego za duzo?
rozbierac, hmm jest chyba troche roboty
: ndz maja 20, 2007 15:26
autor: Adamtd
budzio18 pisze:a co by niby mialo byc na analizatorze??
czego za duzo?
Niespełnienie norm zawartości szkodzliwych substancji w spalinach
: ndz maja 20, 2007 16:32
autor: stempel72
Głównie to CO2 i fluorowodorki.
: ndz maja 20, 2007 19:11
autor: Ryhoo
stempel72 pisze:fluorowodorki.
skąd te fluorowodorki wytrzaskałeś??? z poradnika kuchennego ???
: ndz maja 20, 2007 19:17
autor: budzio18
CO2 to jest ksiazkowe, a na LPG sobie ustawie jakie chce ,
: pn maja 21, 2007 13:23
autor: stempel72
Ryhoo, powtórzyłem słowa diagnosty, jak byłem sprawdzać swojego kata. A co to jest to mnie nie pytaj. Sam szukałem czegoś na ten temat w necie, ale nie znalazłem.
: pn maja 21, 2007 13:36
autor: Rutazz
z tego co pamiętam z wykładów to katalizator najczęściej po ok 7 latach przestaje spełniać swoją funkcje.... ale dokładnie nie pamiętam-musiałbym wykopać notatki z 4 roku:P
: pn maja 21, 2007 16:31
autor: Pinhead
Ilość HC i NOx będzie wychodzić ponad norme lub w górnych okolicach normy. Dla HC górna granica normy to 100 ppm przy 2000-3000rpm. Dla NOx to 0-30ppm na biegu jałowym.
: pn maja 21, 2007 16:45
autor: Paweł Marek
Budzio18 z moich doświadczeń: przy przytkanym kacie robi się bardzo gorąco koło tunela, jak ścigniesz osłone lewarka to tam aż parzy. Nawet jak osłona termiczna nad katem jest w porządku. Ale nie opieraj się na tym co napisałem nie mając porównania.