Strona 1 z 5
Zapaliła się kontrolka oleju i pojawił się sygnał dźwiękowy.
: pt maja 18, 2007 17:02
autor: adurweb
Witam.
Jadę sobie dzisiaj spokojnie, aż tu nagle zaczęło mi coś piszczeć dwa razy i zapaliła się kontrolka oleju, po chwili sygnał ucichł i kontrolka się zgasiła - potem sytuacja się powtórzyła parę razy. Olej mam na odpowiednim poziomie, bo niedawno wymieniałem, więc sprawdziłem temperaturę silnika i było 104 stopnie, czy te sygnały ostrzegawcze oznaczały przegrzanie silnika? Jaka powinna być temp. max. Silnika? Dodam, że chłodnica mi zaczyna rosić (jeszcze nie cieknąć) w prawym dolnym rogu, jak dłużej postoi to widać ślad wody na zderzaku. Czy to może być przyczyną ewentualnego przegrzania silnika? Czy może wentylator mi się nie włącza?
Z góry dzięki.
: pt maja 18, 2007 17:11
autor: miś fazi
temperatura płynu chłodzącego powinn sie utrzymywać90 stopni , czasami może być troszke więcej , tylko to jest temperatura płynu , temperatura oleju , jeśli masz wskażnik do tego, moze byc większa , mały ubytek , jeśli masz w miare normalny poziom w zbiorniczku nie powinna byc przyczyną
[ Dodano: 18 Maj 2007 17:12 ]
moze po prostu masz uszkodzony czujnik ciśnienia oleju
: pt maja 18, 2007 17:23
autor: adurweb
Komputer mi pokazał temp. 104 stopni, tylko teraz czego? Oleju czy wody? Ten komputer MFA pokazuje czyją temp.?
: pt maja 18, 2007 17:24
autor: miś fazi
oleju
[ Dodano: 18 Maj 2007 17:25 ]
do wody masz wskażnik na wskazówke , powinna stac pionowo jak masz silnik zagrzany
: pt maja 18, 2007 17:37
autor: adurweb
Wskazówkę od wody też miałem lekko wychyloną w prawo, było ponad 100 stopni. A co z tym olejem, czemu się tak zagrzał, czy to normalna temp. 104 stopni? Zawsze jak sprawdzałem to było 94-98 stopni. Czemu mi się wskaźnik oleju zapalał i dawał sygnał dźwiękowy?
: pt maja 18, 2007 17:42
autor: miś fazi
skoro wode miałeś ponad 100 to automatycznie olej jest bardziej gorący , masz coś nie tak z układem chłodzenia , a olej im gorętszy to i bardziej rzadki , więc jak sie zapaliła kontrolka , to albo olej nie bardzo , albo czujnik ciśnienia , w najgorszym przypadku cos nie tak z pompą olejową , pasowało by sprawdzic ciśnienie na manometrze
[ Dodano: 18 Maj 2007 17:44 ]
bo jak układ olejowy ma dobre ciśnienie to olej moze mieć i 120 a nie powinno sygnalizować braku ciśnienia smarowania
: pt maja 18, 2007 18:04
autor: adurweb
Stan oleju mam dobry bo sprawdzałem, zresztą miesiąc temu go wymieniałem na Mobil 15/40. Tak jak pisałem wcześniej mam lekko przepuszczającą chłodnicę wody, więc może tu leży przyczyna? Silnik jest słabo schłodzony i olej się bardziej nagrzewa, tylko jeśli piszesz, że może być nawet 120 stopni, to dlaczego włącza się kontrolka oleju? Jak mam sprawdzić ciśnienie pompy olejowej?
: pt maja 18, 2007 18:18
autor: miś fazi
wycieki z chłodnicy to nie przyczyna , a ciśnienie oleju jak nie masz manometru to jedż do kogoś kto ma , a mierzy sie ciśnienie wkręcając manometr w miejsce czujnika ciśnienia oleju , ciśnienie powinno być na biegu jałowym w temperaturze 80 stopni od 0,16 do 0,20 Mpa a przy obrotach 2500 na minute od 0,50 do 0,60 Mpa
: pt maja 18, 2007 18:26
autor: adurweb
Wyciek to nie przyczyna? No to teraz mnie nastraszyłeś.
A gdzie jest ten czujnik ciśnienia oleju? Jeśli się okaże, żę ciśnienie jest kiepskie to co to oznacza? (Dodam, że oleju mi nie ubywa).
: pt maja 18, 2007 18:27
autor: szatanek
A czy aby sprawdzic to cisnienie to moze być zwykły manomtr do powietrza czy trzeba jakiś inny do cieczy??
: pt maja 18, 2007 18:28
autor: miś fazi
a filter oleju masz wymieniony ?
[ Dodano: 18 Maj 2007 18:29 ]
może być do powietrza tylko o odpowiednim zakresie pomiarowym , no i końcówka musi pasować do czujnika
: pt maja 18, 2007 18:32
autor: adurweb
Filtr oleju mam wymieniony, może jest nie dokręcony, bo teraz cos kojarzę, że kiedyś coś mi ojciec wspomniał, że jak by był mokrawy.
: pt maja 18, 2007 18:37
autor: miś fazi
albo kiepski , najlepszy jest MANA , na FILTRONA narzekają w VW
: pt maja 18, 2007 18:48
autor: adurweb
No mam właśnie FILTRONA, obejrze go dokładnie. Czy to może być przez filtr?
[ Dodano: 18 Maj 2007 19:00 ]
Pamiętam, kiedyś czytałem, że po założeniu filtrona niektórym się zapalała kontrolka, może tak jest też u mnie? Wykręcę filtr i obejrzę go, na co powinienem zwrócić uwagę? Czy odrazu go wywalić?