Strona 1 z 1

Problem z gaźnikiem

: pt maja 18, 2007 14:55
autor: golfik88
Mam problem z golfikiem II 1.6 CL benzynka a mianowicie z gaźnikiem, podczas jazdy zalacza sie samo ssanie i nie puszcza czasami i na postoju, jest to gaźnik Pierburga, jesli ktos wie co moze byc przyczyna takiego wariowania to prosze o porade. A i dodam ze jak sie udezy w pokrywe filtra powietrza to przestaje wariowac ssanie puszcza

: pt maja 18, 2007 15:04
autor: miś fazi
napisz jaki to typ pierburga , moze być kilka przyczyn od pęknięcia spręzyny spiralnej w komorze podgrzewania przez wode , dziurawej przepony w automacie ssania pękniętej spręzynki zębatki wyłączania ssania , luz oski przesłony ssania , problem z podciśnieniem , napisz jaki to typ to dam Ci fotki

: pn maja 21, 2007 12:17
autor: golfik88
Wydaje mi sie ze jest to Pierburg 2EE jak patrzylem do ksiazki, jest on sterowany elektronicznie, to jest silnik PN
ostatnio jak sie zalaczylo ssanie to wyjalem ten gumowy przewodzik owiniety materialem , ktory wychodzi od ssania do pokrywy filtra powietrza i zatykalem go. Ssanie puszaczalo bo sie dusil ale jak puszczalem to znowu dawal czadu i pelne obroty, ale najciekawsze jest to ze jak juz pisalem, kiedy uderzy sie w pokrywe filtra powietrza to puszcza i nie wariuje.

: pn maja 21, 2007 12:40
autor: yank
posmaruj ośke ssania lekko wd-40 mozliwe że ona sie zaciera i stąd ssanie sie załacza...

: pn maja 21, 2007 12:43
autor: golfik88
zazwyczaj to sie dzieje jak zatrzesie mocniej silnikiem, a nawet jak sie mocniej przygazuje na postoju, a jak juz sie zalaczy to mozna sie rozwalic na siedzeniu i nic nie robic bo sam samochod sobie gazu dodaje i jedzie i jedzie

: pn maja 21, 2007 12:47
autor: yank
przejrzyj moje posty, u mnie był ten sam problem, okaxzało sie ze mam kable elektryczne koło gaźnika poprzerywane i komp wariował, posprawdzałem je polutowałem przeczysciłem ta ośke ssania i ponad rok mam spokój a mechanicy w warsztatach kazali wymienic gaźnik :bajer:

: pn maja 21, 2007 13:01
autor: golfik88
OK! zaraz lukne moze cos wylukam :bajer:
Jeszcze problemik mam z ubywajacym plynem chlodniczym i z wskaznikiem temperatury a mianowicie nie wskazuje optymalnej temperatury a czujnik byl wymieniany

: pn maja 21, 2007 13:04
autor: yank
podokręcaj wszystkie zaciski weży, zobacz na obudowe silnika jesli masz gdzies niebieski osad to pewnie z stamtad pochodzi ubytek :bajer: a tym czujnikiem to niby jaka ma byc ta optymalna temperatura wg ciebie? wskazówka u mnie najwyżej dochodzi do połowy i tylko w miescie więc sie nie obawiaj...

: pn maja 21, 2007 13:14
autor: golfik88
u mnie wczesniej tak dochodzilo do polowy ale teraz juz tak nie jest pomimo wymiany czujnika, mozliwe ze czujnik moze byc do bani mimo iz jest nowy
p.s. patrzylem na spoty moze cos sie z tego uda zrobic