Strona 1 z 1

Problem z wentylatorami

: czw maja 17, 2007 16:23
autor: jocco
Witam.W dniu wczorajszym zakupiłem samochód VW GOLF IV TDI PD 101PS.Po niewielkich oględzinach zorientowałem sie,że jeden z trzech bezpieczników znajdujących sie w obudowie umieszczonej nad akumulatorem jest przepalony.Bezpiecznik został wymieniony i od tego momentu gdy odpalam silnik załączają sie oby dwa wentylatory chłodnic (woda,klima).Bez względu na temp silnika wentylatory dmuchają.Po zgaszeniu silnika nadal działaja od ok. 5-15 w zależności od dystansu jaki pokonuje samochodem.Po odpaleniu na zimnym silniku i momentalnym zgaszeniu wentylatory działaja jeszcze przez jakiś czas.Co mu dolega???

: czw maja 17, 2007 17:13
autor: jajko
Niezła jazda. Podejrzewam, że masz walnięty termostat. A czy zmienia cokolwiek włączona/wyłączona klima?
Trochę patowa sytuacja, bo jak wyjmiesz bezpiecznik to nie masz pewnie w ogóle wentylatorów i może przegrzać się silnik, z kolei jak włożysz to pewnie bardzo wolno temperaturę łapie, o ile w ogóle osiąga 90 stopni. Jedź do jakiegoś elektryka i sprawdź co i jak, bo wymieniać tak części po kolei to trochę za drogo wyjdzie ;)

: czw maja 17, 2007 17:19
autor: jocco
Generalnie chłodnica klimy jest nienabita ponieważ była wymieniana,więc klimy nie ma wcale.

: czw maja 17, 2007 17:40
autor: jajko
Jeżeli tak powiedział Ci sprzedawca, to ja bym raczej stawiał na walniętą sprężarkę klimy, o ile jej nie sprawdziłeś. Jest to drogi element i przy sprzedaży znacznie obniża wartość auta, dlatego czasami wstawiają taki kit, żeby tylko auto poszło. W takim wypadku może sterownik klimy wariuje i dlatego tak się dzieje.

: czw maja 17, 2007 19:37
autor: Paweł Marek
Równie dobrze możesz mieć uszkodzony sterownik wentylatorów. Przynajmniej ja miałem to samo, a w sterowniku woda i kupa śniedzi.
Nie wiem jak w czwórce, ale w trójce można od nie wyjąć wtyczkę (tę z grubymi kablami) i dalej będzie działał normalnie wentylator, ale tylko na pierwszym biegu, włączany przez włącznik w chłodnicy niezależnie od calej klimy. Podejrzewam że niestety klimę masz po prostu walnuiętą a gadka o nienabitym czynniku to była tylko po to żeby cię zachęcić do kupna auta.

: czw maja 17, 2007 22:25
autor: jocco
A w jaki sposób mogę sprawdzić czy sterownik wentylatorów (wody,klimy) jest zepsuty bez kupowania nowego?

: czw maja 17, 2007 22:55
autor: Paweł Marek
Najpierw go zlokalizuj, w mk3 jest koło aku, u Ciebie pewnie też. Czarna skrzyneczka. Od spodu ma dwie wtyczki. Jedną z grubymi kablami (od wentylatorów), drugą z cienkimi od sterowania nimi przez elektronikę klimy.
Jeśli wyciągniesz wtyczkę z cienkimi kabelkami, a zostawisz z grubymi, i wentylatory dalej będą chodzić, to w sterowniku jest zwarcie na przekaźnikach.
Jeśli przestaną chodzić (a będzie włączał się pierwszy bieg normalnie po rozgrzaniu silnika) to problem jest z elektroniką klimy.
Jeśli wyciągniesz obie i dalej będą wentylatory chodzić non stop, to bedzie to jakieś glupiezwarcie na kablach, ale wątpię.
Nie gwarantuję że tak samo jest w czwórce jak w trojce, ale raczej podobnie.

: czw maja 17, 2007 23:22
autor: greg
a może najpierw odepnij n achwilę wtyczkę z chłodnicy bo jak czujnik na chłodnicy załączający wentylatory walnięty to wentylatory będą też zasuwać

[ Dodano: Czw Maj 17, 2007 11:23 pm ]
wtyczk aznajduje się na chłodnicy pomiędzy dolnym a górnym wężem - stron alewa czyli koło akumulatora

: pt maja 18, 2007 22:50
autor: UcHO
Miałem to samo 2 tygodnie temu :D
i pociesze Cie ze nie jest to sterownik wentylatorów
u mnie byl to czujnik cisnienia powietrza w ukladzie klimatyzacji, chyba tak sie fachowo zwie
jak otworzysz maske i zlokalizujesz metalowe przewody idace do klimy to znajduje sie on po lewej stronie silnika tuz pod grodzia silnika, jest wkrecany pionowo w metaowa rurke :)
koszt u mnie wyniosło to 180 zł :grrr:

p.s.
dziala Ci klima, bo u mnie nie działała...

: sob maja 19, 2007 17:56
autor: jocco
Byłem u mechanika i kazał mi nabić klime.W dniu dzisiejszym klima została nabita i nic niestety sie nie zmieniło.Klima sie nie załącza.Kombinowałem także z wyciąganiem wtyków z przekażników wentylatorów.Po wyjęciu wytyków z cienka wiązką kabli wentylatory milczą.Czujnik ciśnienia klimy został zastąpiony innym dobrym i też nic nie skutkuje.Wypinałem wtyczke od czujnika temp. wentylatory nadal działają.W poniedziałek wybieram sie do elektryka ciekawe co on mi powie.

: sob maja 19, 2007 18:20
autor: Paweł Marek
jocco pisze:Po wyjęciu wytyków z cienka wiązką kabli wentylatory milczą
sterownik wentylatorów może więc być dobry dobry. Jeszcze nie napewno bo może być w nim zwarcie pomiedzy ścieżkami ale wątpię
W każdym razie krąg poszukiwań się zawęża do złych sygnałów podawanych z czujników klimy na sterownik wentylatora, i mniej prawdopodobne uszkodzenie sterownika. VAG by podłączyć, jest szansa że wyjaśni

: sob lip 19, 2008 09:51
autor: Seru79
Nie chcę zakładać nowego tematu.

Może mi ktoś napisać przy jakiej temperaturze włącza się duży wentylator chłodnicy w MK IV 1.6SR.

Coś mi chyba padło bo przy 88st jak podniosę klapę to widzę że się nie kręci.