Strona 1 z 1

Koło pasowe pompy wody obciera o osłonę paska rozrządu [PN]

: czw maja 17, 2007 10:03
autor: Lipek81
Witam.
Problem jest taki, że koło pasowe od pompy wody obciera o dolną osłonę paska rozrządu. Koło nie jest krzywe (nie ma bicia), wszystko wygląda, że jest ok, ale jest za blisko tej osłony i trze. Jak to zlikwidować? Obrazek

(Zdjęcie z telefonu, więc trochę kiepska jakość)

: czw maja 17, 2007 15:28
autor: -pawlo111
a uszczelki pod glowica czasem nie robiles?
jest taka opcja ze jak sie zakłada głowice to mozna ją poruszac w lewo i prawo i potem sie dokreca. Z tego co widac to masz przesunieta w lewo i jak jest załozona obudowa to ci trze. Albo jeszcze inna rzecz sie dzieje...
ale wiecej nie widze

: czw maja 17, 2007 19:01
autor: Gangst3R
-pawlo111 pisze:a uszczelki pod glowica czasem nie robiles?
jest taka opcja ze jak sie zakłada głowice to mozna ją poruszac w lewo i prawo i potem sie dokreca. Z tego co widac to masz przesunieta w lewo i jak jest załozona obudowa to ci trze. Albo jeszcze inna rzecz sie dzieje...
ale wiecej nie widze
Sorry ale nie rozumię jak można głowice przesunąć przy składaniu?
To koło trze tak sobie od kąd masz samochód czy może robiłeś coś przy rozrządzie i po złożeniu tak się stało. Ja bym stawiał na źle załorzoną osłone paska. ew jak jest dobrze założona to odkręć koło pompy wody i daj po jednej podkładce na śruby. Odsuniesz je o kilka milimetrów. A czy koło jest w jednej lini z pozostałymi?

: czw maja 17, 2007 19:32
autor: bufu
mam identyczny problem - tez koło mi trze o osłonę - siedzi ona sztywno a koła są prosto

: czw maja 17, 2007 19:36
autor: jhosef
dołącze się o mam identyczny problem. Nie jest to wina obudowy paska rozrządu bo niebardzo jak w tym miejscu da sie ją źle założyć. Jak widać na zdjęciu zaraz przy tym jest mocowanie na śrubę i wszystko dobrze przylega.

Czy może są do tego kołka pasowego jakieś dystanse?

: czw maja 17, 2007 20:28
autor: -pawlo111
Gangst3R pisze:Sorry ale nie rozumię jak można głowice przesunąć przy składaniu?
a robiles kiedys uszczelke pod głowica???
jak nie to sobie kiedys zobacz jak bedziesz głowce dokrecal. Jak polapiesz lekko szpilkami to zobacz czy sie nie przesuwa czy nie? i bedziesz wiedzial. +- 3-4 mm w kazda strone

Czesto widac to po tym ze pasek chodzi krzywo na kole....

: czw maja 17, 2007 22:17
autor: stonefree
Ja tez myślałem,że z głowicy wystają tuleje ustalajace i że sie nie da przesunąć...

: pt maja 18, 2007 06:38
autor: Lipek81
Osłona jest dokręcona do końca, nic nie odstaje, koło pasowe jest w linii z pozostałymi (tak na oko) kołami. Te tarcie jest od kiedy mam ten samochód. Poprzedni właściciel nic nie mówił o wymianie uszczelki pod głowicą, ale mam z nim kontakt - zapytam. Też myslalem o tych podkładkach pod te koło, aby je nieco odsunąć, ale wtedy nie byłoby w lini z pozostałymi - nie wiem, czy to będzie w czymś przeszkadzało.

: pt maja 18, 2007 08:37
autor: ma-ciej
Ja mam inne koło pasowe na pompie. nie jest tak bardzo wypukłe. szczelina między kołem a osłoną paska rozrządu 3mm. myślę, że pomysł z podkładkami jest dobry. trzeba zobaczyć, czy nie będzie potem piszczał pasek klinowy, i czy nie będzie go "zjadać" zbyt szybko.

: pt maja 18, 2007 10:19
autor: Gangst3R
-pawlo111 pisze:
Gangst3R pisze:Sorry ale nie rozumię jak można głowice przesunąć przy składaniu?
a robiles kiedys uszczelke pod głowica???
jak nie to sobie kiedys zobacz jak bedziesz głowce dokrecal. Jak polapiesz lekko szpilkami to zobacz czy sie nie przesuwa czy nie? i bedziesz wiedzial. +- 3-4 mm w kazda strone

Czesto widac to po tym ze pasek chodzi krzywo na kole....
tak się składa, że wymieniałem uszczelkę pod głowicą i tak jak pisze stonefree o ile dobrze pamiętam są tam takie kołeczki które wchodzą w górną część i nie da się przesunąć. Pisze jak jest w silniku PN, jak ty masz w swoim to nie wiem widocznie inaczej (chociaż w to wątpie).

: pt maja 18, 2007 11:22
autor: guti
-pawlo111 pisze:est taka opcja ze jak sie zakłada głowice to mozna ją poruszac w lewo i prawo i potem sie dokreca.
pierwsze slysze,Lipek81, sprawdz czy masz poprawnie załozona osłone, ja mialem tak ale to wina byla tego ze osłona byla juz odkształcona od temperatury i wymienilem na prosta. Zobacz czy wszystkie srubki sa dokrecone i czy czasem jakies tulejki ktore sa w osłonce sa na miejscu , cos musiales przekombinowac z osłona, albo sruba nie na swoim miejsu i nie wkrecila sie do konca.

: sob maja 19, 2007 11:47
autor: Lipek81
Dzisiaj sie przyjrzalem i okazalo sie, że jednak te kolo od pompy jest troche przesuniete w stosunku do kola walu korbowego. I teraz pytanie - czy moze mam zalozone jakies inne kolo, czy cos innego jest nie tak? Oslona paska rozrządu jest raczej prosta, uszczelka pod glowica nie byla nigdy zmieniana.

: sob maja 19, 2007 22:28
autor: guti
Lipek81, słuchaj a moze koło nie jest od tego motoru ? zmieniales kółko ? bo sa np roznice dla kołka w silniku ze wspomaganiem ( bardzo ciezko dostepne , wiem bo mi peklo i szukalem) a inne w silniku bez wsomagania, jezeli to jest oryginalne kółko to moze sprobuj cos podłozyc pod kółko zeby odsadzic minimalnie od pompy,bo pewnie pasek jest skrzywiony?

[ Dodano: Sob Maj 19, 2007 10:32 pm ]
ale po zdjeciu widze ze masz zalozone kołko od silnika bez wspomagania i chyba na zdjeciu nie widze paska od wspomy wiec sprobuj jakies podkladki zapodac, troszeczke dłuzsze sruby zeby zalapało i bedzie ok.
Ja tak jako ciekawostke powiem ze ja mam kolko do wspomagania w swoim , przerobione z kółka pompy wody od Wartburga :D , troszeczke kombinowania ale jest z zeliwa i nie zagnie sie tak jak to blaszane oryginalne ( gleba +wysoki kraweznik robi swoje :) )

: ndz maja 20, 2007 08:20
autor: stonefree
guti pisze:pompy wody od Wartburga
To jakiś stary rocznik.W moim 83' było plastikowe ;) Ale przyspieszenie to ta maszyna miała, mmm.... I biegi przy kierze