Strona 1 z 2

Kapitalny remont - ile to kosztuje?

: pt mar 25, 2005 09:37
autor: Baltazar
ile może kosztować tzw. kapitalny remont silnika..? i co wchodzi w skład remontu? może ktoś mi to rozpisać wraz z orientacyjnymi kosztami..?

niebawem (w niedalekiej przyszłości) będę musiał ściągnąć głowicę więc może od razu poleciałbym po całości i miał potem święty spokój..

taki remont to pewnie nie w kij dmuchał więc kasę trzeba by zacząć odkładać już dziś :(

: pt mar 25, 2005 13:24
autor: czyś
Kapitałka - 2000 zyla jak nic, a full zakres ze 3 tysia nawet.

Mniej więcej: szlif wału, wymiana panewek, nadwymiarowe tłoki (zpierścieniami, sworzniami itp), pionowanie korbowodów, szlif cylindrów, ew. wymiana pompy oleju, i głowica (szlif gniazd, wymiana zaworów, planowanie, ew. wymaiana prowadnic zaworowyh, szklanki hydrauliczne), plus komplet uszczelnień i inne duperele które wyjdą po drodze.
Zależy od potrzeb i stanu silnika.

Czasem lepiej kupić drugi motor.

: pt mar 25, 2005 13:34
autor: Michael G60
Ja bym tam wolał dac 2.000, samoemu sobie dotrzeć i wiem co mam!!!
A kupisz motor i po 10.000 znowu reemont

Re: Kapitalny remont - ile to kosztuje?

: pt mar 25, 2005 13:52
autor: Borys
Baltazar pisze:ile może kosztować tzw. kapitalny remont silnika..? i co wchodzi w skład remontu? może ktoś mi to rozpisać wraz z orientacyjnymi kosztami..?

niebawem (w niedalekiej przyszłości) będę musiał ściągnąć głowicę więc może od razu poleciałbym po całości i miał potem święty spokój..

taki remont to pewnie nie w kij dmuchał więc kasę trzeba by zacząć odkładać już dziś :(
własnie zakończyłem remont silnika wiec moge troche powiedziec na ten temat

silnik 1.8 8v PF
koszt silnika 400 zł
koszt części 800 zł (panewni uszczelki pierscienie rozrząd itd)
koszt zrobienia głowicy 200 zł
koszt innych części - sprzegło kpl. oleje płyny 500 zł

czyli w sumie 1500 zł same części nie liczac silnika i robocizny.

na szczescie cały remont wykonałem sam. :food:

: pt mar 25, 2005 13:56
autor: Michael G60
Tłoków nie wymiaeniałeś??? A wał?? - ruszałeś go??

: pt mar 25, 2005 14:43
autor: Baltazar
no ja sam tego nie zrobię... bo potem nie ruszy z miejsca :) a nawet jeśli - to potrzebne byłyby narzędzia i duuużo czasu (jak dla mnie rzecz jasna).

Czyli z tego wynika że jakieś 2000-3000pln trzeba by szykować.. jak nic..

i podejrzewam że bliżej 3000 by wyszło jak by się okazało co tam jeszcze wymaga "po drodze" naprawy...

: pt mar 25, 2005 14:46
autor: Baltazar
a propos - zrobienie głowicy tylko 200pln..?

w jednym z warsztatów krzyczeli nawet 1000pln za regenerację... inny z kolei krzyczał połowę tego...

pewnie planowanie głowicy to będzie mus - czy oprócz planowania coś jeszcze się zrobi z głowicą..?

: pt mar 25, 2005 15:08
autor: Borys
Baltazar pisze:a propos - zrobienie głowicy tylko 200pln..?

w jednym z warsztatów krzyczeli nawet 1000pln za regenerację... inny z kolei krzyczał połowę tego...

pewnie planowanie głowicy to będzie mus - czy oprócz planowania coś jeszcze się zrobi z głowicą..?
w mojej głowicy było robione :
planowanie
wymiana prowadnic
wymiana uszczelniaczy
frezowanie gniazd

: pt mar 25, 2005 15:13
autor: Borys
Michael G60 pisze:Tłoków nie wymiaeniałeś??? A wał?? - ruszałeś go??
nie nie ruszałem bo nie było takiej potrzeby, wał i tłoki i cylindry miały wymiar nominalny wiec załozyłem tylko nowe panewki i pierscienie

nigdzie nie jest napisane ze przy remoncie nalezy wymieniac tłoki na nowe szlifowac wał itd.

poprostu jak jest taka koniecznosc to się to wykonuje jesli nie ma to po co przepłacac

silnik który kupiłem do remontu miał przelatane ok 130 tys km w sumie mogłem wszystko zostawic na oryginale, ale se zachciało zobaczyc jak wyglada w srodku i pozakładałem nowe czesci,
przy okazji pompa oleju została troche podrasowana.

: pt mar 25, 2005 15:13
autor: Baltazar
hmm.. podzwonię po warsztatach - jak już będę miał info podeślę może małe zestawionko ;)

i dzięki wielkie za pomoc!

: pt mar 25, 2005 15:21
autor: Baltazar
pierwszy obdzwoniony warsztat i rezultat:

350-400pln regeneracja już zdemontowanej głowicy.

demontaż i montaż + uszczelki etc - 1500pln!

: pn mar 28, 2005 14:45
autor: AndreTomaszów
kompleksowa naprawa głowicy do Twojego silnika kosztuje 366 zlotych z nowymi zaworami i prowadnicami (kpl) zas bez nowych zaworow 206 zlotych
zapraszam Tomaszów Mazowiecki

: wt mar 29, 2005 00:30
autor: vorlog
czyś pisze:Kapitałka - 2000 zyla jak nic, a full zakres ze 3 tysia nawet.

Mniej więcej: szlif wału, wymiana panewek, nadwymiarowe tłoki (zpierścieniami, sworzniami itp), pionowanie korbowodów, szlif cylindrów, ew. wymiana pompy oleju, i głowica (szlif gniazd, wymiana zaworów, planowanie, ew. wymaiana prowadnic zaworowyh, szklanki hydrauliczne), plus komplet uszczelnień i inne duperele które wyjdą po drodze.
Zależy od potrzeb i stanu silnika.

Czasem lepiej kupić drugi motor.
Właśnie.
Dziwne, bo Twój motorek nie wygląda na konieczny do kapitalki sądząc po wieku, pewny jesteś że tak trzeba?
Co do kapitalki- zakres pełny:
- wymiana tłoków+pierścieni+panewek
- szlif głowicy, wymiana uszczelniaczy, szklanek, popychaczy, napawanie/szlif lub wymiana wałka rozrządu
- szlif wału korbowego+wymiana panewek
kupa innych elementów- uszczelki, kontrola układu zapłonu itp.
w sumie ninimum 3000 zł na w miarę dobrych (markowych) częściach i przy taniej robociźnie...
a gdzie jeszcze pompa wody, remont rozrusznika, alternatora....
przemyśl sprawę, silnik na chodzie kupisz za 1200-1500 zł.
ale sądząc po moim nastroju o tej porze, to różnie można to na trzeźwo rozpatrywać...V.

: wt mar 29, 2005 10:16
autor: szorka
silnik który kupiłem do remontu miał przelatane ok 130 tys km w sumie mogłem wszystko zostawic na oryginale, ale se zachciało zobaczyc jak wyglada w srodku i pozakładałem nowe czesci,
przy okazji pompa oleju została troche podrasowana.

Co zrobiłeś z pompą oleju- możesz napisać coś więce- też jestem na etapie odbudowy 1.8 ABS .[/quote]