Strona 1 z 1

Ujemne skutki jazdy na minerale

: pt mar 25, 2005 09:13
autor: Michael G60
Mam przejechane w dieslu Mk II 240.000 km.
Na pólsyntetyku przejechałem 45.000 km.
Zauwżyłem że dostał przeciek spok klawiatury i spod miski olejowej - malły - 0,2 l/100 km.

Czy czas juz zalać minerałe??
Z drugiej strony jakie ujemne skutki moga wystąpic po zalaniu nim????
(takiego pytania jeszcze nie było)

: pt mar 25, 2005 10:07
autor: Kaktus
Lepiej wymienić te uszczelki i dalej jeździc na półsyntytetyku. Zalety tego oleju są takie że silnik sie mniej zużywa ( lepsze smarowanie), dłuższe okresy wymiany oleju, i lżejsze zapalanie diesla zimą ( mineralny bardziej gęstnieje na mrozie).

: pt mar 25, 2005 12:39
autor: Michael G60
Spox. uszczelki wymieniłem. A zmieniam co 7.500!!

: pt mar 25, 2005 21:33
autor: vorlog
W zwykłym Dieslu możesz spokojnie zmieniać co 10 tys.
Jeżeli po wymianie uszczelek dalej leje, to znaczy, że wymiana tychże była źle zrobiona. Często dupek mechanik zakłada pokrywę/miskę bez wyprostowania przylgni, a przecież normalne, że w okolicach szpilek pokrywa jest lekko przeciągnięta przy dociąganiu nakrętek, dwa- uszczelki należy zakładać na "sucho", należy dokładnie wytrzeć powierzchnie przylegające, nie wolno smarować ich olejem a tak niektórzy spece robią, w porowatej strukturze uszczelki pojawiają się wówczas mikrokanaliki, którymi sączy się potem olej. Uszczelka założona na sucho, prawidłowo dociągnięta, nasiąka olejem tylko na wewnętrznej krawędzi, co dodatkowo uszczelnia układ.

Po takim przebiegu jak u Twojego auta, najwyższy czas wlać minerał, półsyntetyk może być za rzadki do prawidłowego smarowania. Zimą nie ma problemów, o ile masz sprawny zestaw aku-rozrusznik-żarówy.

Na drugi raz proszę Cię, poszukaj odpowiedzi w postach, już chyba trzeci raz odpisuję to samo...

: sob mar 26, 2005 15:19
autor: VIPP
witam ja leje minerał elf turbodisel 15W40 do mojego golfa 1.6 D doskonale sie sprawuje polecam