Strona 1 z 1

Bierze olej! Dlaczego?

: wt maja 15, 2007 18:57
autor: wojtsek9
Witam jestem nowy na forum. Mam następujący problem.
Mój silnik bierze olej, nawet dużo. Kopci na niebiesko. Co może być tego przyczyną. Jak zdjąłem pokrywę zaworów w środku było coś jak nagar.

: wt maja 15, 2007 19:00
autor: damcio151
wojtsek9 pisze:Witam jestem nowy na forum. Mam następujący problem.
Mój silnik bierze olej, nawet dużo. Kopci na niebiesko. Co może być tego przyczyną. Jak zdjąłem pokrywę zaworów w środku było coś jak nagar.
jaki silnik ??

: wt maja 15, 2007 19:03
autor: wojtsek9
To jest Hyundai Coupe 1.5

: wt maja 15, 2007 19:05
autor: Bąku
uszczelniacze zaworowe do wymiany i być może pierścienie na tłokach też sie juz zuzyły ale obstawiam to pierwsze :satan:

: wt maja 15, 2007 19:07
autor: wojtsek9
Wiem napewno że zawory są do wyrególwania

: wt maja 15, 2007 20:20
autor: flgmnft
Ostanio tez walkowalem temat z moim mk1. Jest jeszcze na tym forum http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1133823#1133823 . Poczytaj

: wt maja 15, 2007 21:37
autor: wojtsek9
Dzięki, już przeczytałem. U Ciebie pomogło? Powodem mogą być źle ustawione zawory?

Re: Bierze olej! Dlaczego?

: śr maja 16, 2007 08:10
autor: RobertP
wojtsek9 pisze:Mój silnik bierze olej, nawet dużo. Kopci na niebiesko. Co może być tego przyczyną.
ile go bierze ?
przyczyn może być kilka ale skupmy się na dwóch zasadniczych:
- uszczelniacze zaworów
- pierścienie na tłokach
sprawę bym zaczął od pomiarów ciśnienia jeśli próba wyszła by kiepska
to niestety zwalać trzeba głowicę
można jeszcze po je zrzuceniu i spuszczeniu oleju zrobić próbę z naftą
ustawić tłoki tak aby żaden z nich nie był na górze tylko tak poniżej
górnej granicy bloku, tak aby była "dziura"
zalać na kazdy z cylindrów powiedzmy po 50-100ml nafty i iść na piwko :P ;-)
po 15-30 minutach sprawdzić ile z każdego cylindra ubyło, wtedy należy rozkręcić
dół silnika aby rozkręcić śruby na panewkach dolnych tych od korbowodów
wtedy stosowne i tłoki lub wszystkie (najlepiej) wyjąc do góry, wymienić pierścienie ok. 40zł -50zł za 1 komplet
sworznie tłoków wraz z tulejkami z brązu ok.200-300zł za wszystkie, które siedzą w górnej części korbowodu
następnie wymienić pierścienie (ok. 40zł -50zł za 1 komplet x 4) i poskładać jak książka pisze do kupy i zmienić oczywiście
uszczelkę pod głowicą ok. 60-100zł oraz szpilki/śruby od głowicy ok 40zł za wszystkie
do tego nowe płyny chłodnicze ok. 40zł oraz olej i filtr ok 100zł
jak już będzie głowica zdjęta to wymienić oczywiście uszczelniacze zaworów ok. 30zł na nowe
te ceny zauważ są bez robocizny mechanika !
ale jeśli próba olejowa wykaże że ciśnienie jest OK, to szukaj mechanika który zmieni Ci
uszczelniacze zaworów bez zdejmowania głowicy, wtedy nie będziesz miał kosztów
uszczelki, śrub/szpilek być może płynu chłodniczego i oczywiście tej robocizny

[ Dodano: Sro Maj 16, 2007 08:11 ]
wojtsek9 pisze:Powodem mogą być źle ustawione zawory?
a czy przypadkiem nie masz hydraulicznego sterowania zaworami ? :-k :-k :-k
bo wtedy nic się nie ustawia ...

: śr maja 16, 2007 10:06
autor: wojtsek9
Zawory ustawia się samemu, ile kosztuję próba ciśnieniowa. Jak mogę oczyścić silnik z tego nagaru?

: śr maja 16, 2007 10:30
autor: RobertP
wojtsek9 pisze:ile kosztuję próba ciśnieniowa.
od 60zł do 120zł
wojtsek9 pisze:Jak mogę oczyścić silnik z tego nagaru?
jaki nagar, nie licz na to że wyczyszczenie pomoże ... :-k
trzeba pomierzyć ciśnienia i zdecydować się czy wymieniać uszczelniacze
czy remontować silniczek, czy też szukać drugiego sprawniejszego

: śr maja 16, 2007 10:45
autor: wojtsek9
Wiem że nie pomoże, ale przed zalaniem nowym olejem będzie trzeba to zrobić, tylko jak? Może jest jakiś specjalny środek do tego?

: śr maja 16, 2007 10:50
autor: RobertP
wojtsek9 pisze:Wiem że nie pomoże, ale przed zalaniem nowym olejem będzie trzeba to zrobić, tylko jak? Może jest jakiś specjalny środek do tego?
są dodatki do paliwa a nie do oleju, nie znam ich za wiele ale jest jeden który
używany był przeze mnie kiedyś to środek firmy STP, samej nazwy nie pamiętam :-k
w sumie nie "wyczyści" on za bardzo tego wszystkiego i nie ma co spodziewać się
znacznych zmian, dopiero po rozebraniu silnika a przynajmniej po zdjęciu głowicy
widać ile i gdzie jest tego nagaru ...

: śr maja 16, 2007 17:28
autor: wojtsek9
Dzięki za pomoc, najpierw jadę sprawdzić ciśnienie, a później zobaczymy.

[ Dodano: 17 Maj 2007 11:17 ]
W którym miejscu jest odma?