wojtsek9 pisze:Mój silnik bierze olej, nawet dużo. Kopci na niebiesko. Co może być tego przyczyną.
ile go bierze ?
przyczyn może być kilka ale skupmy się na dwóch zasadniczych:
- uszczelniacze zaworów
- pierścienie na tłokach
sprawę bym zaczął od pomiarów ciśnienia jeśli próba wyszła by kiepska
to niestety zwalać trzeba głowicę
można jeszcze po je zrzuceniu i spuszczeniu oleju zrobić próbę z naftą
ustawić tłoki tak aby żaden z nich nie był na górze tylko tak poniżej
górnej granicy bloku, tak aby była "dziura"
zalać na kazdy z cylindrów powiedzmy po 50-100ml nafty i iść na piwko
po 15-30 minutach sprawdzić ile z każdego cylindra ubyło, wtedy należy rozkręcić
dół silnika aby rozkręcić śruby na panewkach dolnych tych od korbowodów
wtedy stosowne i tłoki lub wszystkie (najlepiej) wyjąc do góry, wymienić pierścienie ok. 40zł -50zł za 1 komplet
sworznie tłoków wraz z tulejkami z brązu ok.200-300zł za wszystkie, które siedzą w górnej części korbowodu
następnie wymienić pierścienie (ok. 40zł -50zł za 1 komplet x 4) i poskładać jak książka pisze do kupy i zmienić oczywiście
uszczelkę pod głowicą ok. 60-100zł oraz szpilki/śruby od głowicy ok 40zł za wszystkie
do tego nowe płyny chłodnicze ok. 40zł oraz olej i filtr ok 100zł
jak już będzie głowica zdjęta to wymienić oczywiście uszczelniacze zaworów ok. 30zł na nowe
te ceny zauważ są bez robocizny mechanika !
ale jeśli próba olejowa wykaże że ciśnienie jest OK, to szukaj mechanika który zmieni Ci
uszczelniacze zaworów bez zdejmowania głowicy, wtedy nie będziesz miał kosztów
uszczelki, śrub/szpilek być może płynu chłodniczego i oczywiście tej robocizny
[ Dodano: Sro Maj 16, 2007 08:11 ]
wojtsek9 pisze:Powodem mogą być źle ustawione zawory?
a czy przypadkiem nie masz hydraulicznego sterowania zaworami ?
bo wtedy nic się nie ustawia ...