Bierze olej 1.4 16V

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

darwielg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt maja 15, 2007 12:55
Lokalizacja: śląsk

Bierze olej 1.4 16V

Post autor: darwielg » wt maja 15, 2007 13:00

Ostatnio pojawił się problem z olej którego ubywa. Silnik nie kopci 110 000 km przebieg, Jedyne co zauważyłem to olej w filtrze powietrza. Czy przez to ubywa? Zimą jakieś brudy zatkały odpowietrznik i olej wydostał się przez miarkę oleju. Co się może dziać? Dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony wt maja 15, 2007 13:13 przez darwielg, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » wt maja 15, 2007 13:13

zapchana odma. zimą bardzo często zamarza. dobrym rozwiązaniem jest montaz podgrzewacza



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt maja 15, 2007 13:17

WITAJ NA FORUM
zapchana odma
słuszna sugestia

Zapomniana odma

Odpowietrzenie skrzyni korbowej popularnie nazywane odmą pełni bardzo ważną rolę w silniku. Uszkodzenie tego elementu może spowodować awarię jednostki napędowej.
W skrzyni korbowej, czyli kadłubie silnika, pod tłokami powstaje nadciśnienie w wyniku przedostawania się powietrza lub gazów spalinowych z komory spalania. Do prawidłowej pracy silnika potrzebne jest odpowietrzenie, które kieruje nagromadzone gazy z powrotem do cylindrów. Niedrożność odpowietrzenia pojawia się w odstojniku i usterka ta najczęściej Fot. Ryszard Polit występuje w wyeksploatowanych silnikach z powodu dużej ilości gazów przedmuchowych. Na gromadzenie się osadów wpływ ma także częstotliwość wymiany oleju i jego jakość. Im lepszy tym parowanie oleju mniejsze, a więc i ilość oparów mniejsza.
W przypadku niedrożności odpowietrzenia w skrzyni korbowej bardzo szybko tworzy się nadciśnienie i olej wyrzucany jest z silnika przez najsłabszy element - uszczelnienia. Jeśli uszczelniacz został wypchnięty z gniazda, możemy być prawie pewni, że jest to wina zatkanego odpowietrzenia i wymiana samego uszczelniacza niewiele pomoże, gdyż usterka pojawi się ponownie. Wymiana uszczelniacza może być bardzo kosztowana, ponieważ oprócz uzupełnienia oleju dochodzi jeszcze koszt uszczelniacza i robocizna, która może wynieść nawet 800 zł, jeśli uszkodzony jest uszczelniacz od strony skrzyni biegów.
O zatkaniu odmy świadczy także wypchnięty bagnet do sprawdzania poziomu oleju.
Sprawdzanie stanu odpowietrzenia skrzyni korbowej jest niestety przez wielu mechaników pomijane i bagatelizowane. Dopiero gdy dochodzi do usterki sprawdzają ten element i to nie od razu. Diagnoza odmy nie zajmuje dużo czasu, a wykrycie niedomagania przed całkowitym zatkaniem pozwoli na uniknięcie niepotrzebnych kosztów.
Kłopoty z drożnością odpowietrzenia mogą pojawić się także w nowych silnikach i dają znać o sobie przeważnie podczas zimy. Powodem jest gromadząca się wilgoć, która miesza się z olejem i osadza w odpowietrzeniu. Wówczas nawet niewielki mróz może całkowicie zatkać przepływ. Zjawisko to pojawia się najczęściej podczas jazdy na krótkich odcinkach i przy niedogrzanych silnikach. Aby uniknąć zamarzania, należy wykonywać co jakiś czas dłuższą jazdę. Silnik osiągnie wówczas odpowiednią temperaturę i nagromadzone osady odparują.

Niektórzy kierowcy, aby pozbyć się problemu zatykania odmy, gazy ze skrzyni korbowej kierują bezpośrednio do atmosfery i niestety powodują dodatkowe zanieczyszczenie środowiska. Jest to również działanie niezgodne z prawem i kierowcy z tak przerobionym silnikiem narażają się na mandat oraz negatywny wynik badania technicznego.
Autor: Grzegorz Burda



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » wt maja 15, 2007 16:01

Problem z odmą można rozwiązać jeszcze 1]odcinając ją i w to miejsce zabudować dużo grubszą rurkę o większej średnicy
2]Dołożyć w obieg chłodzenia 2mb wężyka i poowijać odmę aby była ogrzewana lub zakup i montaż podgrzewacza elektrycznego lecz to koszt 600zł
3]aby uchronić filtr powietrza żeby nie był zabrudzany olejem –kupujesz z FIATA126p tzw. filierek mgły olejowej za 3zł/szt i wkładasz do odmy tusz przy obudowie filtra powietrza



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt maja 15, 2007 21:08

pszczyna pisze:. filierek mgły olejowej za 3zł/szt i wkładasz do odmy tusz przy obudowie filtra powietrza
wyglądem przypomina szczotkę druciana do butelek :bigok:



darwielg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt maja 15, 2007 12:55
Lokalizacja: śląsk

Post autor: darwielg » śr maja 16, 2007 12:57

Ale czy odma ma wpływ na ubywający olej?



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » śr maja 16, 2007 13:17

Nie jest to regółą, ale ubywający olej to już taka przypadłość tych silników. Trzeba z tym żyć lub pokusić się o wymiane uszczelniaczy, ale to już kosztowna sprawa.



vbk27
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn lis 20, 2006 19:37
Lokalizacja: GŁOGÓW
Kontakt:

Post autor: vbk27 » wt maja 22, 2007 10:54

Mam taka samą sytuację w moim golfie - zabrudzony filtr powiertza - ale chciałem zapytać czy zapchana odma może spowodować wycieki oleju w innych miejscach bo oglądałem auto od spodu i zauważyłem ślady oleju na pompie kimatyzacji



greg

Post autor: greg » wt maja 22, 2007 11:03

vbk27 pisze:bo oglądałem auto od spodu i zauważyłem ślady oleju na pompie kimatyzacji
ustal dokładnie skąd kapie - bo pompa klimatyzacji nie ma połączenia olejowego z silnikiem



Awatar użytkownika
AdiS_VW
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: sob cze 20, 2009 16:23
Lokalizacja: Strzyżów
Kontakt:

Post autor: AdiS_VW » czw wrz 17, 2009 17:01

Widze ze nie tylko ja mam problem z ubywajacym olejem ale tu powodów moze byc kilka ale wydaje misie ze najczestszym problemem przy silniku 1.4 16V jest ciezka noga kierowcy bo nie ma co sie ludzic ze takowy silnik nie ma super osiagów a w mk IV te silniki radza sobie dopiero na wysooookich obrotach masa samochodu + czasami wieksza felga no i jeszcze ciezka noga kierowcy sa glownym powodem czemu taki silnik polyka olej. kiedys doczytalem w ksiazce VW ze te silniki moga na okres wymiany opleju (10 000km) moga wziasc nawet do litry oleju i potwierdzil mi te slowa juz nie jeden mechanik. Ale pozatym zuzyte uszczelniacze no i odma tez moga byc przyczyna ale to w przypadku gdfy mamy wyciek, najczesciej leje z prawej gornej stronysilnika ale to juz chyba taka przypadlosc w Golfach
Ostatnio zmieniony czw wrz 17, 2009 17:01 przez AdiS_VW, łącznie zmieniany 1 raz.



DariuszK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: pt maja 16, 2008 18:51
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: DariuszK » czw wrz 17, 2009 18:38

po zakupie, moje 1.4 i wymianie oleju zaczal mi tez agresywnie polykac olej, do tego stopnia ze na ok 100 km wlewalem prawie litr oleju, postanowilem z tym skonczyc, po zdjeciu glowicy okazalo sie ze 8 zaworów zgietych, skoro ju tyle wkladu to zmienilem tez pierscienie, teraz ani grama, jednym ubytkiem oleju(nie widoczny na miarce) jest pocenie sie wokół oddielecza oleju z tyłu bloku silnika( koszt w ASO ponad 300 zł) wiec niech sie poci ;)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 255 gości