Strona 1 z 1

Za duże ciśnienie w ukł. chłodzenia

: czw mar 24, 2005 21:15
autor: meneel
witam. w moim golfie III 1.8 B nie wiem dlaczego ale w układzie chłodzenia zbiera sie spore ciśnienie! i gdzie jest w ogóle jakis zaworek odpowiedzialny za to? nie wiem również czy to jest przyczyna tego, ale wiatrak częściej niz zwykle się załącza!!!! a to dopiero końcówka zimy a strach pomyśkleć co bedzie w lecie!!!!!!!!!!!!!!!!!POMOCY i z góry dzieki za nią :pub:

: pt mar 25, 2005 00:12
autor: Gwiazdor
A może się termostat do końca nie otwiera. Przewody są twarde przy silniku czy przy chłodnicy?

: pt mar 25, 2005 01:53
autor: Adam Polak
witam.nie chcę cię straszyć ale być może przyczyną jak to napisałes wysokiego ciśnienia w układzie chłodzenia może być uszkodzona uszczelka pod głowicą silnika.nie napisałeś czy wyrzuca ci płyn.radzę w pierwszej kolejności odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego i sprawdzić w nim czy nie podwineła się uszczelka.pozdrawiam

: pt mar 25, 2005 10:13
autor: Kaktus
korek raczej nie ma nic do rzeczy, bo zaworek nadmiaru ciśnienia jest z boku zbiorniczka wyrównawczego ( czarna plastikowa klapka od strony nadkola).

: pt mar 25, 2005 17:00
autor: meneel
TheGwiazdor pisze:A może się termostat do końca nie otwiera. Przewody są twarde przy silniku czy przy chłodnicy?
właśnie tak sie dzieje!!!! za kazdym razem zbiera sie cisnienie że az przewody twarde!!!!

: pt mar 25, 2005 17:05
autor: meneel
Kaktus pisze:korek raczej nie ma nic do rzeczy, bo zaworek nadmiaru ciśnienia jest z boku zbiorniczka wyrównawczego ( czarna plastikowa klapka od strony nadkola).
a cz\y jest taka możliwość że ten zaworek sie zapchał czy cos i nie wypuszcza nadmiaru ciśnienia?

: pt mar 25, 2005 17:07
autor: meneel
Adam Polak pisze:witam.nie chcę cię straszyć ale być może przyczyną jak to napisałes wysokiego ciśnienia w układzie chłodzenia może być uszkodzona uszczelka pod głowicą silnika.nie napisałeś czy wyrzuca ci płyn.radzę w pierwszej kolejności odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego i sprawdzić w nim czy nie podwineła się uszczelka.pozdrawiam
uszczelka raczej nie. płynu mi nie ubywa a poza tym raz juz to przezyłem w poprzednim aucie :grin: i raczej odpada. poza tym silnik pracuje tak jak powinien, ma swoją moc i równiutko chodzi!!! tylko ta temperatura!!!!!!!!!! może sprubować odpowietrzyć od nowa układ??

: pt mar 25, 2005 17:46
autor: pw524
Termostat stanoł po zimie i grzeje tylko na mały obieg

: pt mar 25, 2005 17:53
autor: czyś
Fakt, mógł zapomnieć co to ciepło....
Jak odpalisz na zimnym na wolnych obrotach to sprawdź czy grzeje się mały obieg i jak będzie gorący, zobacz czy coś puszcza na chłodnicę, jak będzie zimna, i mimo temperatury powyżej maxa nie włączy się wiatrak, to na 99,9% termostat. Zamknął się jesienią i tak został....

Ooops, nie doczytałem, wiatrak często się włącza....

: pt mar 25, 2005 21:13
autor: meneel
pw524 pisze:Termostat stanoł po zimie i grzeje tylko na mały obieg
no i jak temu zaradzić? obejdzie sie bez nowego termostatu czy raczej nie?

: sob mar 26, 2005 10:24
autor: dioob
meneel pisze:
Adam Polak pisze:witam.nie chcę cię straszyć ale być może przyczyną jak to napisałes wysokiego ciśnienia w układzie chłodzenia może być uszkodzona uszczelka pod głowicą silnika.nie napisałeś czy wyrzuca ci płyn.radzę w pierwszej kolejności odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego i sprawdzić w nim czy nie podwineła się uszczelka.pozdrawiam
uszczelka raczej nie. płynu mi nie ubywa a poza tym raz juz to przezyłem w poprzednim aucie :grin: i raczej odpada. poza tym silnik pracuje tak jak powinien, ma swoją moc i równiutko chodzi!!! tylko ta temperatura!!!!!!!!!! może sprubować odpowietrzyć od nowa układ??
U mnie tez silnik pracował równo,olej był czysty ,płyn chłodzący też, weże napchane jak diabli,wymieniłąem termostat, i nic co sie okazało usczelka pod głowicą.

: ndz mar 25, 2007 04:06
autor: milek_22
witam. mam podobny problem, tzn spore cisnienie w ukladzie chłodzenia. termostat jest nowy i sprawdzałem go w wodzie podgrzewając, płynu niewiem czy ubywa czy go wyrzuca bo za karzdym razem kiedy odkrece korek płyn wyrzuca do góry!!a do tego dziwną sprawa jest fakt iż auto niechce sie zagrzać. po przejechaniu ok 20km temp doszła do 70st. jeśli poszła uszczelka pod głowicą to temperatura powinna szybciej lecieć a nie wolniej.......korek jest nowy i ku temu wszystkiemu dochodzi brak wolnych obrotów ale jak już zgaśnie i odpale na nowo to chodzi. niewiem czy te dwie rzeczy maja coś wspulnego ale może ktoś sie spotkał z taką właśnie sytuacja...pozdrawiam i czekam na podpowiedzi