Za duże ciśnienie w ukł. chłodzenia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

meneel

Za duże ciśnienie w ukł. chłodzenia

Post autor: meneel » czw mar 24, 2005 21:15

witam. w moim golfie III 1.8 B nie wiem dlaczego ale w układzie chłodzenia zbiera sie spore ciśnienie! i gdzie jest w ogóle jakis zaworek odpowiedzialny za to? nie wiem również czy to jest przyczyna tego, ale wiatrak częściej niz zwykle się załącza!!!! a to dopiero końcówka zimy a strach pomyśkleć co bedzie w lecie!!!!!!!!!!!!!!!!!POMOCY i z góry dzieki za nią :pub:
Ostatnio zmieniony ndz mar 25, 2007 12:29 przez meneel, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Gwiazdor
_
_
Posty: 3415
Rejestracja: sob gru 11, 2004 19:55
Lokalizacja: TK/WW
Kontakt:

Post autor: Gwiazdor » pt mar 25, 2005 00:12

A może się termostat do końca nie otwiera. Przewody są twarde przy silniku czy przy chłodnicy?


Obrazek

Awatar użytkownika
Adam Polak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: sob mar 12, 2005 01:25
Lokalizacja: wojkowice
Kontakt:

Post autor: Adam Polak » pt mar 25, 2005 01:53

witam.nie chcę cię straszyć ale być może przyczyną jak to napisałes wysokiego ciśnienia w układzie chłodzenia może być uszkodzona uszczelka pod głowicą silnika.nie napisałeś czy wyrzuca ci płyn.radzę w pierwszej kolejności odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego i sprawdzić w nim czy nie podwineła się uszczelka.pozdrawiam



Kaktus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt sty 25, 2005 22:29
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Kaktus » pt mar 25, 2005 10:13

korek raczej nie ma nic do rzeczy, bo zaworek nadmiaru ciśnienia jest z boku zbiorniczka wyrównawczego ( czarna plastikowa klapka od strony nadkola).


VW- da weiss mann, was mann hat.

meneel

Post autor: meneel » pt mar 25, 2005 17:00

TheGwiazdor pisze:A może się termostat do końca nie otwiera. Przewody są twarde przy silniku czy przy chłodnicy?
właśnie tak sie dzieje!!!! za kazdym razem zbiera sie cisnienie że az przewody twarde!!!!



meneel

Post autor: meneel » pt mar 25, 2005 17:05

Kaktus pisze:korek raczej nie ma nic do rzeczy, bo zaworek nadmiaru ciśnienia jest z boku zbiorniczka wyrównawczego ( czarna plastikowa klapka od strony nadkola).
a cz\y jest taka możliwość że ten zaworek sie zapchał czy cos i nie wypuszcza nadmiaru ciśnienia?



meneel

Post autor: meneel » pt mar 25, 2005 17:07

Adam Polak pisze:witam.nie chcę cię straszyć ale być może przyczyną jak to napisałes wysokiego ciśnienia w układzie chłodzenia może być uszkodzona uszczelka pod głowicą silnika.nie napisałeś czy wyrzuca ci płyn.radzę w pierwszej kolejności odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego i sprawdzić w nim czy nie podwineła się uszczelka.pozdrawiam
uszczelka raczej nie. płynu mi nie ubywa a poza tym raz juz to przezyłem w poprzednim aucie :grin: i raczej odpada. poza tym silnik pracuje tak jak powinien, ma swoją moc i równiutko chodzi!!! tylko ta temperatura!!!!!!!!!! może sprubować odpowietrzyć od nowa układ??



Awatar użytkownika
pw524
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: pt lut 18, 2005 17:22
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pw524 » pt mar 25, 2005 17:46

Termostat stanoł po zimie i grzeje tylko na mały obieg



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pt mar 25, 2005 17:53

Fakt, mógł zapomnieć co to ciepło....
Jak odpalisz na zimnym na wolnych obrotach to sprawdź czy grzeje się mały obieg i jak będzie gorący, zobacz czy coś puszcza na chłodnicę, jak będzie zimna, i mimo temperatury powyżej maxa nie włączy się wiatrak, to na 99,9% termostat. Zamknął się jesienią i tak został....

Ooops, nie doczytałem, wiatrak często się włącza....


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

meneel

Post autor: meneel » pt mar 25, 2005 21:13

pw524 pisze:Termostat stanoł po zimie i grzeje tylko na mały obieg
no i jak temu zaradzić? obejdzie sie bez nowego termostatu czy raczej nie?



dioob
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 18:20
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: dioob » sob mar 26, 2005 10:24

meneel pisze:
Adam Polak pisze:witam.nie chcę cię straszyć ale być może przyczyną jak to napisałes wysokiego ciśnienia w układzie chłodzenia może być uszkodzona uszczelka pod głowicą silnika.nie napisałeś czy wyrzuca ci płyn.radzę w pierwszej kolejności odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego i sprawdzić w nim czy nie podwineła się uszczelka.pozdrawiam
uszczelka raczej nie. płynu mi nie ubywa a poza tym raz juz to przezyłem w poprzednim aucie :grin: i raczej odpada. poza tym silnik pracuje tak jak powinien, ma swoją moc i równiutko chodzi!!! tylko ta temperatura!!!!!!!!!! może sprubować odpowietrzyć od nowa układ??
U mnie tez silnik pracował równo,olej był czysty ,płyn chłodzący też, weże napchane jak diabli,wymieniłąem termostat, i nic co sie okazało usczelka pod głowicą.


...pomału do celu......w planach Suka GS 500, na początek oby sił wystarczyło :hmm:

Awatar użytkownika
milek_22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:38
Lokalizacja: okolice bb

Post autor: milek_22 » ndz mar 25, 2007 04:06

witam. mam podobny problem, tzn spore cisnienie w ukladzie chłodzenia. termostat jest nowy i sprawdzałem go w wodzie podgrzewając, płynu niewiem czy ubywa czy go wyrzuca bo za karzdym razem kiedy odkrece korek płyn wyrzuca do góry!!a do tego dziwną sprawa jest fakt iż auto niechce sie zagrzać. po przejechaniu ok 20km temp doszła do 70st. jeśli poszła uszczelka pod głowicą to temperatura powinna szybciej lecieć a nie wolniej.......korek jest nowy i ku temu wszystkiemu dochodzi brak wolnych obrotów ale jak już zgaśnie i odpale na nowo to chodzi. niewiem czy te dwie rzeczy maja coś wspulnego ale może ktoś sie spotkał z taką właśnie sytuacja...pozdrawiam i czekam na podpowiedzi



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 308 gości