Strona 1 z 1

TDI turbo dziura za duza pomocy!

: czw mar 24, 2005 20:59
autor: Razor
Hej wam.

Moze nie o VW ale w koncu z tej rodziny, chodzi glownie o Skode Octavie. Jak jade autem (rozgrzany silnik) to strasznie muli az do 2,200obr potem jak przekrocze 2.200 to wyrywa mi nagle i szarpie tj. by to byla turbo dziura. Podkreslam to ze filtry wszystkie wymienione,olej i przeplywomierz tez! Czasami cos sie przestawi i auto odrazu ma kopa, a nie raz daje mu w kite a on stoi! :( bylem juz na diagnostyce wszedzie! podlanczalem do komputerow juz 5 i nie ma bledow! nie wiem co to moze byc. Stracilem zupelnie szacunek do Diesli od kiedy mi to sie stalo, nawet teraz juz mam tak dosyc ze chce sprzedac te auto. Jak umiecie mi w jakis sposob pomoc to bardzo prosze!
OPIS AUTA:
2000r. 44tys.km 1.9tdi 90km (niekatowany) :D

Prosze bardzo o pomoc!!
Z gory dziekuje!

: czw mar 24, 2005 22:09
autor: Corvax
Jedź na dobrą diagnozę do dobrego warsztatu. Diagnoza dynamiczna (pod obciązeniem). Jaki silnik masz w aucie, skąd jesteś?

: czw mar 24, 2005 22:56
autor: ignac
może winny jest czujnik położenia pedału przyspieszenia,wydaje mi się to możliwe

: czw mar 24, 2005 23:01
autor: Corvax
Wyszło by na VAGu

: pt mar 25, 2005 09:18
autor: evolution
ale nie wyjdzie przypieczona regulacja cisnienia na turbinie, lub brudny egr

: pt mar 25, 2005 15:34
autor: Corvax
Jeśli ma zmienną geometrie łopatek - dlatego pisałem żeby podał oznaczenie silnika. Co do EGR tu wydaje mi się że nie ma znaczenia - niektórzy go wogóle zaślepiają.

: czw mar 31, 2005 10:49
autor: Razor
Oznaczen silnika to nie znam:( wiem jedno ze to model GLX octavii.... bez obrazy ale myslalem ze niemcy robia lepsze auta! :( teraz jak kupie to tylko Honde albo cos z Japonczykow! :(

: czw mar 31, 2005 11:55
autor: Corvax
Tylko nie kupuj z turbiną, bo stwierdzisz że japońce też robią kiepskie auta.

Niestety ale uturbione silniki mają to do siebie, że trzeba o nie bardziej dbać niż o wolnossące. Zakładam że masz zapieczone kierownice powietrzne. Pewnie nie bardzo masz pojęcie o jeżdzeniu tym autem, lub stosujesz niewłaściwy olej.

: śr kwie 27, 2005 21:47
autor: hary
witam,
zamiast opału zalewaj dobre paliwo typu ON np na BP ten ultracostam a zobaczysz róznicę. W polszcze właśnie mamy własną definicję oleju napędowego o formule unikalnej w skali europy czyli woda plus wszelkie badziewia ropopochodne.
Sprawdź na markowym oleju - drogo ale warto.
Jeżeli jesteś fanem opału - nie pisz o dziwnym zachowaniu auta.

: ndz maja 01, 2005 23:06
autor: witek8751
przepływomierz wymieniany przy 40 yts km to dziwne
mialem problem z turbina ale traciła moc powyrzej 3 tys obrotów moze poprostu sie rozszczelniła aha i dobrze by było sparwdzic te zaworki co steruja turbinka

: pn maja 02, 2005 11:31
autor: TAZ
Masz po prostu uszkodzony zawór załanczania turbiny. To takie małe coś co steruje ciśnieniem. Na allegro kosztuje 40zł, ale można się naciąć na uszkodzone.

: wt maja 03, 2005 11:06
autor: Maicroft
Zawor N75 temu sie przygladnac. Masz 90KM wiec to jeszcze bedzie zywkla turbina bez zmiennej geometri. A silnik ma pewnie oznaczenie AGR.
A auto z turbo co jakis czas trzeba depnac, bo potem sie takie wlasnie jajca dzieja, szczegolnie w turbo z zmienna geometria kiedy mieszek przez cale zycie auta rusza sie ledwo co bo nigdy nikt go nie przycisnal.