Strona 1 z 2

Wyciek oleju - czy zmieniać na mineralny?

: wt maja 15, 2007 09:27
autor: Malenka
Witam

Mam VW Golfa 3, silnik benzyna poj. 1,8. Jeżdżę nim od roku, przy kupnie miał przebieg 145 000 km. Przy pierwszej robionej przeze mnie wymianie oleju na stacji (nie wiedziałam co wcześniej było lane) polecono mi olej Catrol półsyntetyk. Przejeździłam tak rok, w międzyczasie wymieniałam olej raz. Teraz przebieg to 160 000. Dziś podczas jazdy zapaliła się kontrolka oleju i stoję przed dylematem. Olej zaczyna ciec. Czy dolewać to samo i odwiedzić mechanika czy zmieniać olej na mineralny? Co mogę teraz z tym zrobić? Przerpaszam jeśli ten temat już się pojawiał. Nie mam czasu czytać całego forum a potrzebuję szybko rady. Z góry dziękuję.

: wt maja 15, 2007 09:36
autor: greg
przede wszystkim to sprawdź czy wycieka olej czy jest zżerany. Po drugie - jaki jest stan oleju i ile trzeba było dolać?

: wt maja 15, 2007 11:04
autor: souler
musisz napisac czy silnik spala olej czy tylko ma wyciek. ile bylo dolewki? ile zrobilas kilometrow od wymiany? moze juz wymiana sie nalezy.

: wt maja 15, 2007 11:07
autor: chudy26
Myśle że Mobil 15W 40 będzie ok sam jeżdze na takim i nie nażekam

: wt maja 15, 2007 11:10
autor: Kisiel
greg pisze:przede wszystkim to sprawdź czy wycieka olej czy jest zżerany
dokladnie, jesli ucieka to moze lepiej wymienic np uszczelke misy olejowej lub np simmering, jesli sama nie jestes w stanie ocenic skad wycieka to podjedz do mechaniora dobrego jakiegos, jelsi uda sie wyelimionowac wyciek przez wymiane uszczelek to dalej lej polsyntetyk, jesli natomiast silnik bierze Ci olej to mozna wtedy przejsc na minerał

Malenka, a przebieg masz na pewno orginalny????moze jest juz 260000km a wtedy "powinno" sie lac mineralny

: wt maja 15, 2007 11:34
autor: souler
Kisiel pisze:Malenka, a przebieg masz na pewno orginalny????moze jest juz 260000km a wtedy "powinno" sie lac mineralny
dobrze, ze dales ten cudzyslow bo juz szykowalem :axe: powinno to sie zmieniac regularnie, a nie jakies minerale zalewac.

: wt maja 15, 2007 12:45
autor: greg
wiec tak - olej zmieniała 4tys. km temu, na miarce poniżej minimum, jak samochód stoi to zostawia ślady oleju na asfalcie. Ma zrobić fotki skad wycieka to wtedy może coś będziemy wiedzieli

: wt maja 15, 2007 12:55
autor: dziejo
wszystko super ale trzeba stwierdzic co powoduje ubytek tego oleju
zalać gęsciejdszym olejem to nie lekarstwo :bajer:
trzeba zbadać kompresje albo zerknąć na simer wału moze wyleciał lub któraś z uszelek nie można tak odrazu radzić ( gęściejszy olej zalej -problem zniknie )

: wt maja 15, 2007 12:59
autor: zamioculcas
Może się podłącze pod temat, też mi olej spieprza (malutko ale zawsze cos) po 8tys km ubylo mi ze 2mm na bagnecie. No i silnik coś się zmoczył, co wymienić żeby było cacy?

: wt maja 15, 2007 13:19
autor: Matador
zamioculcas pisze: po 8tys km ubylo mi ze 2mm na bagnecie. No i silnik coś się zmoczył, co wymienić żeby było cacy?
Hmm.. Szklana kula się zepsuła :kac: mamy zgadywać gdzie Ci się "zmoczył"? :grin: 2mm na bagnecie po 8tyś km to nie powód do zmartwień..

: wt maja 15, 2007 13:28
autor: dziejo
Matador pisze:2mm
przyjacielu śmiem twierdzic ze to norma

[ Dodano: Wto Maj 15, 2007 13:30 ]
Matador pisze:gdzie Ci się "zmoczył"?
może popuscił cybant na wężu od chłodzenia !

: wt maja 15, 2007 13:51
autor: Kisiel
dziejo pisze:zalać gęsciejdszym olejem to nie lekarstwo
zalanie mineralem to ostatecznosc i zgadzam sie z tym ale jesli wyeliminuje sie wyciek a dalej ubywa olej (bo silnik go spala) i to nie tylko "gora silnika" jest winna czyli uszczelniacze zaworow a np do roboty jest tez glowica i pierscionki to trzeba sie zastanowic co jest bardziej oplacalne: zalanie mineralem czy remont silnika???? a moze ciagle dolewki polsyntetyka???

: wt maja 15, 2007 14:17
autor: souler
no jak zostawia slady to chyba oczywiste ze cieknie. moze miedziana podkladka w misce jest juz do kitu albo czujnik cisnienia oleju puscil/poluzowal sie. jeszcze sprawdzic chlodniczke oleju, bo mogl oring sie 'popsuc' lub nakretka poluzowac. to samo filtr oleju moze byc zbyt lekko dokrecony albo uszczelka na nim do kitu. ostatecznie :/ bedzie uszczelniacz walu do wymiany. daj jakies foty kaj sie poci silnik to podpowiemy.

: wt maja 15, 2007 18:32
autor: Kisiel
SouleR, napisalem, ze w przypadku wyeliminowania wycieku czyli jak go usuniemy (uszczelnimy) bo moze i wyciekac, i palic olej