Wyciek oleju - czy zmieniać na mineralny?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Malenka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt cze 13, 2006 17:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Wyciek oleju - czy zmieniać na mineralny?

Post autor: Malenka » wt maja 15, 2007 09:27

Witam

Mam VW Golfa 3, silnik benzyna poj. 1,8. Jeżdżę nim od roku, przy kupnie miał przebieg 145 000 km. Przy pierwszej robionej przeze mnie wymianie oleju na stacji (nie wiedziałam co wcześniej było lane) polecono mi olej Catrol półsyntetyk. Przejeździłam tak rok, w międzyczasie wymieniałam olej raz. Teraz przebieg to 160 000. Dziś podczas jazdy zapaliła się kontrolka oleju i stoję przed dylematem. Olej zaczyna ciec. Czy dolewać to samo i odwiedzić mechanika czy zmieniać olej na mineralny? Co mogę teraz z tym zrobić? Przerpaszam jeśli ten temat już się pojawiał. Nie mam czasu czytać całego forum a potrzebuję szybko rady. Z góry dziękuję.



greg

Post autor: greg » wt maja 15, 2007 09:36

przede wszystkim to sprawdź czy wycieka olej czy jest zżerany. Po drugie - jaki jest stan oleju i ile trzeba było dolać?



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt maja 15, 2007 11:04

musisz napisac czy silnik spala olej czy tylko ma wyciek. ile bylo dolewki? ile zrobilas kilometrow od wymiany? moze juz wymiana sie nalezy.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

chudy26

Post autor: chudy26 » wt maja 15, 2007 11:07

Myśle że Mobil 15W 40 będzie ok sam jeżdze na takim i nie nażekam



Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » wt maja 15, 2007 11:10

greg pisze:przede wszystkim to sprawdź czy wycieka olej czy jest zżerany
dokladnie, jesli ucieka to moze lepiej wymienic np uszczelke misy olejowej lub np simmering, jesli sama nie jestes w stanie ocenic skad wycieka to podjedz do mechaniora dobrego jakiegos, jelsi uda sie wyelimionowac wyciek przez wymiane uszczelek to dalej lej polsyntetyk, jesli natomiast silnik bierze Ci olej to mozna wtedy przejsc na minerał

Malenka, a przebieg masz na pewno orginalny????moze jest juz 260000km a wtedy "powinno" sie lac mineralny


[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt maja 15, 2007 11:34

Kisiel pisze:Malenka, a przebieg masz na pewno orginalny????moze jest juz 260000km a wtedy "powinno" sie lac mineralny
dobrze, ze dales ten cudzyslow bo juz szykowalem :axe: powinno to sie zmieniac regularnie, a nie jakies minerale zalewac.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

greg

Post autor: greg » wt maja 15, 2007 12:45

wiec tak - olej zmieniała 4tys. km temu, na miarce poniżej minimum, jak samochód stoi to zostawia ślady oleju na asfalcie. Ma zrobić fotki skad wycieka to wtedy może coś będziemy wiedzieli



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt maja 15, 2007 12:55

wszystko super ale trzeba stwierdzic co powoduje ubytek tego oleju
zalać gęsciejdszym olejem to nie lekarstwo :bajer:
trzeba zbadać kompresje albo zerknąć na simer wału moze wyleciał lub któraś z uszelek nie można tak odrazu radzić ( gęściejszy olej zalej -problem zniknie )



Awatar użytkownika
zamioculcas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 253
Rejestracja: pn lip 10, 2006 14:42
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: zamioculcas » wt maja 15, 2007 12:59

Może się podłącze pod temat, też mi olej spieprza (malutko ale zawsze cos) po 8tys km ubylo mi ze 2mm na bagnecie. No i silnik coś się zmoczył, co wymienić żeby było cacy?



Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » wt maja 15, 2007 13:19

zamioculcas pisze: po 8tys km ubylo mi ze 2mm na bagnecie. No i silnik coś się zmoczył, co wymienić żeby było cacy?
Hmm.. Szklana kula się zepsuła :kac: mamy zgadywać gdzie Ci się "zmoczył"? :grin: 2mm na bagnecie po 8tyś km to nie powód do zmartwień..



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt maja 15, 2007 13:28

Matador pisze:2mm
przyjacielu śmiem twierdzic ze to norma

[ Dodano: Wto Maj 15, 2007 13:30 ]
Matador pisze:gdzie Ci się "zmoczył"?
może popuscił cybant na wężu od chłodzenia !



Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » wt maja 15, 2007 13:51

dziejo pisze:zalać gęsciejdszym olejem to nie lekarstwo
zalanie mineralem to ostatecznosc i zgadzam sie z tym ale jesli wyeliminuje sie wyciek a dalej ubywa olej (bo silnik go spala) i to nie tylko "gora silnika" jest winna czyli uszczelniacze zaworow a np do roboty jest tez glowica i pierscionki to trzeba sie zastanowic co jest bardziej oplacalne: zalanie mineralem czy remont silnika???? a moze ciagle dolewki polsyntetyka???


[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt maja 15, 2007 14:17

no jak zostawia slady to chyba oczywiste ze cieknie. moze miedziana podkladka w misce jest juz do kitu albo czujnik cisnienia oleju puscil/poluzowal sie. jeszcze sprawdzic chlodniczke oleju, bo mogl oring sie 'popsuc' lub nakretka poluzowac. to samo filtr oleju moze byc zbyt lekko dokrecony albo uszczelka na nim do kitu. ostatecznie :/ bedzie uszczelniacz walu do wymiany. daj jakies foty kaj sie poci silnik to podpowiemy.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » wt maja 15, 2007 18:32

SouleR, napisalem, ze w przypadku wyeliminowania wycieku czyli jak go usuniemy (uszczelnimy) bo moze i wyciekac, i palic olej


[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 254 gości