Strona 1 z 1

alarm czy centralny?

: pn maja 14, 2007 23:08
autor: rychu
siema wszystkim,

to właściwie moje początki z traktorkiem ('94 MK3 GL 1.9 TDi) - jestem zupełnie ogłupiały i nie wiem już, co o tym myśleć. z tego co zauważyłem to na tym forum są niezłe kozaki i mam nadzieję, że trochę mnie nakierują :]

więc tak:
1) wsiadam do golfizny, otwieram go kluczesem - fabryczny alarm się rozbraja (diodka przy słupku przestaje migać), otwierają się oboje drzwi (oba drzwi? obie drzwi? - polska język, trudna sprawa... :] ), wsiadam do auta i wszyscy są szczęśliwi.
2) wysiadam z auta i przekręcam klucza, coby go zamknąć. ale tu mały zonk: zamykają się tylko te drzwi, w których przekręciłem klucza. alarm się oczywiście uzbraja. tymczasem zamek w drugich drzwiach nawet nie pierdnie. ale gdyby tylko o to chodziło, to byłoby to małe piwo, ponieważ...
3) po 30 sekundach od zamknięcia drzwi, dioda zaczyna migać dwa razy szybciej, a ja ze zgrozą obserwuję, jak ten kołeczek do zamykania drzwi (sory, nie wiem jak sie to nazywa) po tych 30 sek. odskakuje. i tak sie dzieje, bez względu na to, czy zamknę drugie drzwi, czy nie.
no i autko tak sobie stoi - z uzbrojonym co prawda alarmem, ale jest to alarm fabryczny. no i drzwi są szeroko otwarte... (oczywiście traktorek stoi na parkingu strzeżonym :] )

poradźcie, gdzie mam szukac rozwiązania: czy to alarm świruje, czy raczej central leci ze mną w kule?

: pn maja 14, 2007 23:15
autor: Finger86
Ja miałem podobny problem w tylnych drzwiach i była to wina zamka centralnego, ja mam hydrauliczny i pompke w bagazniku, miedzy drzwiami a slupkiem jest gumowa rurka w ktorej znajduja sie wszystkie kable i gumowy grupszy weżyk, sprawdz czy nie przepuszcza powietrza albo czy nie jest zagiety podczas zamykania drzwi. Te rady beda pozyteczne o ile masz zamek hydrauliczny a nie elektryczny. Pozdro

: pn maja 14, 2007 23:21
autor: Paweł Marek
ad 1 np otwierają sie drzwi prawe oraz lewe :)
ad 2 i 3 chyba padł włącznik w zamku, ten który uruchamia central przy zamykaniu kluczykiem. Znajdź w wiązce kabli z drzwi kabelek szary. Podepnij pod niego miernik (drugi kabel miernika do masy). W chwili kiedy przekręcasz kluczyuk w zamku (zamykasz) powinnno się pojawić napięcie 12V. Jeśli tak nie jest to włączniczek (maleńki) w zamku uwalony lub kabelki do niego przełamane w wiązce drzwiowej.

: wt maja 15, 2007 00:32
autor: Bednarus
Z tego co czytam, to masz Golfera 3D. W większości problemów z centralnym zamkiem przyczyną jest nieszczelność w przewodach pneumatycznych (czyt.: rurkach), które dochodzą do siłowników od poszczególnych zamków. Ponieważ centralny zamek jest pneumatyczny i gdy przy jednym zamku jest nieszczelność, to powietrze zasysane jest bokiem, co powoduje, że pompka od centrala nie jest w stanie wciągnąć rygla (po Twojemu kołeczka) do środka (czyli zamknąć drzwi).
Sprawdź, czy jak zamykasz Golfera (od strony kierowcy) to zamyka się klapa bagażnika. Jeżeli tak to znaczy, że masz nieszczelność przewodów powietrza dochodzących do drzwi pasażera. To może być przyczyną problemu. Jeżeli klapa się też nie zamyka to znaczy, że problem leży po stronie elektryki. Wtedy ja niestety nie pomogę. Objawem nieszczelności w układze pneumatycznym jest to, że po zamknięciu drzwi od strony kierowcy (co wywołuje załączenie centralnego zamka) pompka od centrala działa jeszcze przez dłuższą chwilę (i tak nie zamykając określonego (zepsutego) zamka) o wiele dłuższą niż normalnie.

: wt maja 15, 2007 14:31
autor: Garnet
Bednarus pisze:Trzeba pamiętać, że centralny zamek działa tylko, gdy używamy zamka od drzwi kierowcy
witam. nie zgadzam sie. ja mam centralny bez alarmu i bez względu na to czy zamykam od kierowcy czy od pasażera samochód zamyka sie cały :P Pozdrawiam

: wt maja 15, 2007 16:45
autor: Paweł Marek
Garnet pisze:czy zamykam od kierowcy czy od pasażera samochód zamyka sie cały
bo tak ma być, a kolega Bednarus ma zepsuty włącznik lub kable w drzwiach pasażera.

: wt maja 15, 2007 20:08
autor: Bednarus
Paweł Marek pisze:a kolega Bednarus ma zepsuty włącznik lub kable w drzwiach pasażera.
Dzięki. Jutro sprawdzę co z tym zamkiem od strony pasażera. :pub:

: wt maja 15, 2007 21:33
autor: marek2907
Paweł Marek pisze:a kolega Bednarus ma zepsuty włącznik lub kable w drzwiach pasażera.
Paweł Marek, niekoniecznie
może być też wina pompki a raczej jej osprzętu elektrycznego (elektronicznego)
właśnie to przerabiam u braciaka
mikrowłącznik w zamku sprawny kabelki mają przejście a niema impulsu na Otwarcie
przełozyłem swoją pompke do braciaka i wszystku u niego śmiga
(założyłem pompkę braciaka i moj goferek przestał otwierać dzrzwi)

: wt maja 15, 2007 22:09
autor: Paweł Marek
marek2907 pisze:może być też wina pompki a raczej jej osprzętu elektrycznego (elektronicznego)
jeśli mówimy o zamykaniu z kluczyka poprzez przekręceni o 45 stopni to odpada, te same kable sterują z obu drzwi.

: wt maja 15, 2007 22:49
autor: marek2907
Paweł Marek pisze:jeśli mówimy o zamykaniu z kluczyka poprzez przekręceni o 45 stopni to odpada, te same kable sterują z obu drzwi.
masz rację trochę żle zrozumiałem Twoją wcześniejsza wypowiedź
ale kolega rychu, może już mieć właśnie problem z pompką (elektroniką pomki)

: czw maja 17, 2007 13:41
autor: vankrasnal
trzeba tez sprawdzic styki na płytce....u mnie wlasnie tak było....jak przeczyscilem wszystko wróciło do normy