Strona 1 z 2

nie chodzi na jeden cylinder

: pn maja 14, 2007 23:04
autor: jaca23
witam wszystkich!!!
mam taki problem, a mianowicie: silnik nie chodził mi na jeden culinder i wpadał w wibracjie. Mechanik powiedział "przewody" wyminiłem, na nówki "beru" w sklepie powiedzieli że jedne z najlepszych, no i samochód dalej to samo. Wymienilem kopułke bo moja srednio wyglądała, nie na nową ale na prawie nową (kolega kiedyć dał mi na szrocie, wygląda jak nówka...) no i dalej to samo... wymieniłem też w końcu i swiece nie wszystkie tylko w tym cylidrze bo ogólnie to ze dwa tysiące temu wymieniałemi komplet. Swiece ngk BUR6ET
no i niestety silnk dalej nie rowno chodzi...
niewiem co zrobic :(
dodam ze zamieniałem pomiędzy sobą przewody i świece zeby je wykluczyć, nic nie daje, dalej ten sam cylinder (ostatni) pierwszy z prawej stojąc przodem do samochodu.
dziasiaj nawet znajomy mechanik sprawdzał mi cisnienie sprężania no i w każdym równo 12 atmosfer.
bede bardzo wdzięczny za jakieś rady i pomysły bo mi sie skończyły :(

pozdrawiamm wszystkich.

P.S. silnik GX

: pn maja 14, 2007 23:08
autor: Finger86
nie jestem do konca przekonany ale sprawdzales sonde lambda?? mnie przy wymiane wydechu skrecili kabel w portkach i mialem podobne objawy, obroty dziwnie chodzily a na zimnym silniku klekotal jak traktor i byla to wina sondy.

: pn maja 14, 2007 23:20
autor: jaca23
Finger86, dzięki o tym nie pomyslałem,
ale niewiem czy to ma związek, u mnie poprostu uruchomiony silnik praktycznie wogóle nie zmiania kultury pracy po sciągnięciu fajki ze swiecy w tym cylindrze, a przy innych to wyraznie slychać różnice.
Dodam ze mam lpg i to na lpg sie dzieje tak, na bęzynie to wogóle mi pruka ale tak jakby reaguje na sciąganie tej fajki...

: pn maja 14, 2007 23:25
autor: Paweł Marek
no to jakoś wygląda że nie idzie paliwo na ten cylinder. Jakiś spec od ke-jetronica potrzebny żeby się wypowiedział czemu się tak dzieje. Myślę że sprawy elektryczne sobie już możesz darować ze sprawdzaniem.

: pn maja 14, 2007 23:32
autor: jaca23
Paweł Marek, ale na moją glowe przy lpg to układ wtrysku tez można sobie darować...
kurcze ale zagadka...

: pn maja 14, 2007 23:44
autor: To_mas
Ale to Ci sie dzieje na Gazie i na benzynie czy jak ????
Mój brat miał porobny problem w BMW tylko ze jemu na gazie szedł super a na benzynie to na jeden nie palił
Okazało sie własnie ze układ wtryskowy coś nie latał !! Nie podawał paliwa na ten cylinder .... wymiana pomogła:)

: wt maja 15, 2007 16:13
autor: Paweł Marek
jaca23 pisze:Paweł Marek, ale na moją glowe przy lpg to układ wtrysku tez można sobie darować...
kurcze ale zagadka...
ano słusznie nie doczytałem że problem jest też na LPG

: wt maja 15, 2007 21:59
autor: jaca23
To_mas, na gazie...
a na bezynie to cięszko mi stwierdzić bo wogóle mi nie chce chodzić na wolnych obrotach...
ale tak jakby na bezynie reaguje na zdejmowanie fajki.
mam zamiar poechać do gazowników.

: wt maja 15, 2007 22:42
autor: pepu12
Kolego miałem identyczny problem tylko w innym silniku tez długo szukałem i okazało sie ze taki cieniutki przewód(węzyk) od podcisnienia był pekniety co do kompa idzie sprawdz u siebie moze to ci pomoze :bigok:

: wt maja 15, 2007 23:17
autor: wojtek_sari
jaca23, wykręć swiece wyciągnij przewód i włoż swiece, potem przyłoż do pokrywy i niech ktos odpali silnik, jeśli będzie iskra to elektyke masz :okej: Następnie pomimo ze dzieje ci sie tak na gazie to przelącz na beznyne wkręć swiece i odpal, jesli swiece bedzie mokra tzn ze wtrysk masz ok. Następnie możesz zmierzyć ciśnienie na tym cylindrze... sprawdz czy masz dobrze rozrząd względem znaków bo może przeskoczył i nie podaje dobrze iskry szlo to jakoś 1-3-4-2. No z mojej strony to by było tyle. Ostsniao robiłem SWAP na 16V i nie palił na dwa gary, pomógł mi Dziejo i metodą prób i błędów doszliśmy i działa :okej:

: śr maja 16, 2007 20:33
autor: jaca23
pepu12, dzięki, zobacze...
wojtek_sari, iskre sprawdzałem na starej swiecy no i była ale wydawało mi sie ze taka bidna wiec wymieniłem. Na nowej nie sprawdzałem ale jak faike sciągam to strzela porządnie... cisnienie mierzone, 12 atmosfer we wszystkichh cylindrach...
rozrząd... hmmm a jak to sprawdzić najłatwiej??? nigdy tam nie grzebałem...

P.S.
wczoraj jak byłem w gararzu to stwierdziłem ze jak zaciskam kombinerkami przewód idący od zaworu dodatkowego powietrza do głowicy (odchodzi tak w bok) to tak jakby zaczynał chodzić równiej... myslicie ze to dobry trop??? tak wogóle to na co i po co ten przewód???

: śr maja 16, 2007 20:46
autor: wojtek_sari
jaca23, rozrząd wg znaków ale to mało prawdopodobne jeśli samochód z mocą ma tak samo jak przy zakupie, sciągnij sobie ksiażke do twojego silnika i tam będzie pisać :okej: A co do wężyka to może lewe powietrze załapywać, ja tak miałęm w 1,3 i uszczelnienie dolotu pomogło w 100%

: sob maja 19, 2007 19:25
autor: jaca23
witam wszystkich zainteresowanych moim problemem.
Powoli już trace siły. Dzisiaj wymieniłem moduł ale nic to nie dało:(. Dzisiaj stwierdziłem ze mi cos syczy no i szukałem, szukałem i syczy mi przy wtryskiwaczu własnie przy tym cylindrze. Jak ruszem tym wtryskiwaczem to syczy mniej albo więcej i silnik chodzi szybciej albo troche wolniej, ale cały czas na trzy cylindry:(
Mam jeszcze aparat zapłonowy, ale wszyscy mówią ze bez sensu próbować go wymieniać bo to bez sensu i to napewno nie on skoro iskra jest... a wy co sądzicie??

: sob maja 19, 2007 20:22
autor: chosen
Moze wtryskiwacz się zapiekł ?