Strona 1 z 1

Włącznik kierunkowskazów (MK2).

: czw mar 24, 2005 17:13
autor: DOHC VR6
Witam. Może ktoś kuma, czy manetka do kierunków powinna sama powrócić na swoje pierwotne położenie po wyprostowaniu kierownicy??? Bo u mnie nie - trzeba ową manetkę wyłączać ręcznie. Czy ktoś wie jak rozwiązać ten denerwujący problem???

: czw mar 24, 2005 18:18
autor: vorlog
Jasne,że tak, jeżeli nie wraca to masz uszkodzony mechanizm powrotu, najczęściej urywa się taki wodzik plastykowy, czasami spada/pęka sprężyna. A może masz kierownicę bez takiego wystającego dzyndzla, który popycha wodzik? Nie zakładałeś jakiegoś sportowego wynalazku?

: czw mar 24, 2005 18:34
autor: DOHC VR6
Mam seryjną kierownicę, ta nowsza wersja z Edition Blue.

: czw mar 24, 2005 21:26
autor: vorlog
nie ma rady, musisz zdjąć kierownicę i zobaczyć co się dzieje.

: pt mar 25, 2005 00:16
autor: Gwiazdor
A to w obie strony czy w jedną jak się obraca to nie wraca manetka?

Trzeba rozebrać.

U mnie czasami jak skręcam w lewo + lewy kierunek to się nie wyłącza bo ten pierd...nik w manetkach nie nastawia się na swoje miejsce i po obróceniu koła kierownicy nie wyłącza się kierunek.
Poprawiałem sprężynkę ale raz działa raz nie.

: pt mar 25, 2005 01:07
autor: vorlog
Acha, jak już zdemontujesz kierownicę, nie zapomnij nasmarować całego układu powrotnego, tylko nie WD40!, tylko smar teflonowy, ostatecznie zwykły do łożysk.

: pt mar 25, 2005 10:21
autor: DOHC VR6
Niestety lewa i prawa strona nie działa. OK dzięki. Zrobię jak mówicie. Mam małe pytanko: jakim lub jakimi kluczami odkręca się kierownicę??? Z góry dziękuję. Pozdro.

: pt mar 25, 2005 12:58
autor: king66
kiera bodajze oczko 22 albo 20
plaskim nie odkrecisz
tylko oczkowy i tak aby z 5 cm mial fajke...

: pt mar 25, 2005 21:17
autor: vorlog
:helm: u mnie jest 24, najlepiej nasadowy dość głęboki.
Pokręć kołem, niech zaskoczy blokada, nakrętka na ogół nie trzyma aż tak mocno.

WAZNE! Wcześniej odłącz zacisk "-" z akumulatora, bo Ci będzie gwizdał klakson jak zewrzesz kluczem zaciski i niepotrzebnie się wystraszysz... przewodów od przycisków sygnału nie rozpinaj, nie trzeba. Przy zdejmowaniu koła uważaj ciągnąc do siebie, można dostać w ryj jak niespodziewanie zeskoczy z osi.

: pn mar 28, 2005 18:11
autor: DOHC VR6
Bardzo dziękuje za odp. na mój post. Zaraz po Świętach biorę się do demolki kierownicy. Pozdrawiam.

: pn mar 28, 2005 21:13
autor: Slawo80
Jak kupilem swojego to tez nie dzialalo to powracanie manetki. Ja po rozebraniu zauwazylem ze mialem peknieta na pol sprezynke (taka plaska blaszka) wypychajaca ten maly pierdzielnik o ktory zaczepia kierownica podczas powrotu. Wymienilem to i jest juz ponad 3 lata oki ;)
Powodzonka ;)

Pozdro:


Slawek.