Jak naprawic sprezarke od klimy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Marifex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 10:25
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Jak naprawic sprezarke od klimy

Post autor: Marifex » pn maja 14, 2007 08:58

Witam wszystkich

Mam kłopot z klima tzn. klimatronic chodzi, gaz jest, wentylatory chodza ale nie załancza sie sprezarka
Bylem u fachowca powiedzial ze to cewka sie spalila w sprezarce trzeba ja przewinac koszt tego 250zł, ale nagle w sobote nie ma czasu :grrr:

Chcialem sie spytac moze ktos juz to robił jak sie najlepiej zabrac za wyjecie sprezarki, a przede wszyskim jak ja rozebrac i gdzie szukac tej cewki, moze macie jakies rys pogladowe bylo by miło? I czy to aby tylko cewka

Doda ze uzywana sprezarka np. na allegro ok 350-400zł kosztuje, ale czy jest sens brac druga jesli to tylko cewka i jesli tak na jakie oznaczenia patrzec czy wystarczy ze bedzie od TDI?

Bede wdzieczny za pomoc POZDRAWIAM
Ostatnio zmieniony pn maja 14, 2007 11:21 przez Marifex, łącznie zmieniany 1 raz.



greg

Post autor: greg » pn maja 14, 2007 11:07

jeśli jiuż to nie cewka tylko sprzęgiełko. Co do rysunku to musiałbyś na maila do mnie to bym wysłał. sprężarki nie wykręcaj bo wtedy upuścisz środek chłodniczy - może udałoby się odkręcić od dołu samo sprzęgiełko, założyć nowe i tyle.



aluk0
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 00:23
Lokalizacja: Zary
Kontakt:

Post autor: aluk0 » pn maja 14, 2007 17:24

no wtam cie proponuje ci samemu nic nie ruszac jesli sie nie znasz na tym popierwsze upuscisz czynnik ktory jest w obiegu a nabicie kosztuje (przynajmniej w moim warsztacie 150pln) po drugie w sprezarce niema cewki tylko jest sprzegielko i masa roznych uszczelniaczy ktorych nie kupisz tak latwo w sklepie wiec proponuje ci pojechac do fachowca co zajmuje sie klima on to zrobi szybko i sprawnie a co do naprawy tej(cewki) to proponuje kupic nowa bo regenerowane czesci na ogol kosztuja prawie jak nowe a dzialaja o polowe krucej...................................


pozdrawiam



stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » pn maja 14, 2007 18:24

Tak dla pewności sprawdz obwód załączania sprężarki (sprzęgła elektromagnetycznego), bo to cześciej siada niż samo sprzęgiełko.


VR6 + STAG 300

Marifex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 10:25
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Marifex » pn maja 14, 2007 21:43

Teraz juz nie wiem czy sie za to brac, ale ten fachowiec nazwał to cewka (co tez mnie troche zdziwilo) bo cos czytalem o tych sprzeglach, teraz pytanie czy to fachowiec Ciekawe ile ktos inny moze za to powiedziec?

Ale czy ktos móglby mi przyblizyc dzialanie tego, rozumiem ze to chodzi o to ze w momecie wł klimy sprezarka zalancza sprzeglo i pozniej kolo ze sprezarki obraca sie na pasku, bo tak to nie pracuje?

Narazie dokladnie nie wiem jak to wyglada, to sprzeglo i gdzie to mozna kupic i ile kosztuje

Mój mail: mleczko9@op.pl

No i co sadzicie o uzywce?

Aha i jak wyjasc sprezarke zeby gaz nie uciekl

Dzieki za zainteresowanie



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pn maja 14, 2007 22:25

Jak nie ma cewki, jak JEST!!! - skoro jak sama nazwa mówi sprzęgło elektromagnetyczne to musi być elektromagnes, a żeby był elektromagnes to musi być cewka :green_fuck:

Sprężarki nie musisz wyjmować (a przynajmniej od niej odkręcać węży od układu), będzie trudno ale nie jest to niemożliwe.
Looknij TU .
Na trzecim zdjęciu w drugim poście (moim) widać jak na dłoni CEWKĘ :okej:
Może fotka nie jest najwyższych lotów, ale ten duży ciemny pierścień to zalane żywią uzwojenie elektromagnesu o którym wspominał elektryk że trzeba przewinąć.
Ale najpierw proponowałbym podłączyc do końcówki przewodów od kompresora napięcie i zobaczyć czy faktycznie cewka jest "strzelona" - w momencie podłącznia sprzęgiełko powinno "klapać" (biegunowość w zasadzie obojętna).


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Marifex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 10:25
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Marifex » wt maja 15, 2007 12:41

Czyli podsumowując

Musze sciągnąc sprzęgło, pozniej kolo pasowe i mam dostęp do tej magicznej cewki Lipa bo to wszystko trzeba zrobic z kanału Rozumiem ze jesli to jest to co mysle (ta cewka) i jest ona zalana żywica to jak ja mozna przewinąć? Na zdjeciu 3 widac ten czarny okrag ale czy to sie wymontowuje?

Cholera ciezka sprawa

Moze da sie to kupic nowe, znasz moze taki sklep?

No i masz racje najpierw podam napiecie na ta sprezarke i wtedy sie upewnie

Mysle ze wymontowac sprzeglo i kolo dam rade ale rys tej cewki do mnie nie przemawia, zebym tego na darmo nie robił? Moze masz jakas lepsza fotke? Bylbym wdzieczny

Prosze o podpowiedz Bo lato idzie a przyjemnego chłodu brak :crazy:



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » wt maja 15, 2007 13:35

Marifex pisze:Musze sciągnąc sprzęgło, pozniej kolo pasowe i mam dostęp do tej magicznej cewki
Tak.
Lipa bo to wszystko trzeba zrobic z kanału
Niekoniecznie - mozesz odkręcić kompresor od silnika (bedzie "dyndać" na wężach)
Rozumiem ze jesli to jest to co mysle (ta cewka) i jest ona zalana żywica to jak ja mozna przewinąć? Na zdjeciu 3 widac ten czarny okrag ale czy to sie wymontowuje?
Na fotce widać w zagłębieniu, w pobliżu osi pierścien seegera - on toto trzyma (zaznaczyłem na czerwono)
Obrazek
Trzeba by poźniej usunąć zywicę i uzwojenie pod nią, policzyć zwoje i zmierzyć średnicę drutu i takie samo cos nawinąć
Cholera ciezka sprawa
No, lekko nie bedzie :grin:
Moze da sie to kupic nowe, znasz moze taki sklep?
Nie wiem moze TU lub ew. TU, tylko z tego co sie orientuje to cenią sobie części jak cholera, może taniej byłoby kupić uszkodzoną z dobra cewka.
Mysle ze wymontowac sprzeglo i kolo dam rade ale rys tej cewki do mnie nie przemawia, zebym tego na darmo nie robił? Moze masz jakas lepsza fotke? Bylbym wdzieczny
Może jeszcze będę miał egzemplarz do "zfocenia", musze zobaczyć.

Jaki masz model sprężarki? SD7V16 ?


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Marifex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 10:25
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Marifex » śr maja 16, 2007 20:16

Dzwoniłem do warszawki powiedział 150zł za cewke nowa, 120zł używka + wysyłka

Na allegro wysłałem maila, czekam na odp

Nie moge dokładnie spr typu sprężarki, bo z góry nic nie widac, musze od spodu z kanału jak spr to podam ci dokładny symbol (ale to chyba w weekend), gość ze sklepu tez o niego pytał, a tam widzialem jest chyba cos na kształt tabliczki znamionowej

Mysle czy ewentualnie nie kupic nowej cewki i albo spróbowac samemu wymienic albo zadzwonic i spytac sie ile by wzieli za wymiane. Ten fachowiec powiedzial 250zł za wymiane tzn przewiniecie cewki i uzupełnienie płynu chłodzacego

Co o tym sadzisz, o tych cenach. Cala sprezarka niby okolo 400zł ale czy jest jesn kupowac druga uzywke

POZDRAWIAM i dzieki za pomoc



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » śr maja 16, 2007 20:40

Marifex pisze:Co o tym sadzisz, o tych cenach. Cala sprezarka niby okolo 400zł ale czy jest jesn kupowac druga uzywke
Używki za 400zł nie ma sensu kupować, lepiej dać te 120 (czy 150) za samą cewkę.
Ja miałem na myśli uszkodzoną używkę z dobrą cewką - np TU , po "wzięciu" cewki możesz sprzedać ew. resztę :grin:


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Marifex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 10:25
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Marifex » śr maja 23, 2007 13:44

Witam ponownie

Typ sprezarki SD7V16

Ciekawa rzecz w sobote zdjołem osłone a tu kostka odpieta (musial to zrobic fachowiec ktory to spr poprzednio) :grrr:

tego samego dnia pozniej załanczam Climatronic na AUTO a tu chłodzi ( z tym że bardzo nawet przy tem. 24 stopni było zimno w srodku, co mnie troche zastanawia. Przeciez na ustawieniu auto mozna jezdzic caly rok, to jak to np. zima czy jesienia mozna wytrzmac) Chyba ze cos zle funkjonuje

Niestety wczoraj znowu przestala chodzic klima. Widzialem ze kostka kolo sprezarki ma popsuty zatrzask (moze poprostu cos nie styka) I druga rzecz jezeli to cewka jest uszkodzona (czy inna usterka) to chyba nie powinna klima wogóle chodzic

Prosze o podpowiedz

P.S druga sprawa jak polecacie jezdzic na AUTO czy recznie regulowac nawiewy, dodam ze w momencie wł klimatronica w ustawieniu AUTO przy tem 24 stopnie było naprawde chłodno



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » śr maja 23, 2007 14:07

Marifex pisze:Niestety wczoraj znowu przestala chodzic klima. Widzialem ze kostka kolo sprezarki ma popsuty zatrzask (moze poprostu cos nie styka) I druga rzecz jezeli to cewka jest uszkodzona (czy inna usterka) to chyba nie powinna klima wogóle chodzic
A nie mówiłem żeby sprawdzic "na krótko" samą cewkę :grin: - zrób to - podłącz do kostki napięcie i ew. ruszaj przewodem od kostki do cewki, może faktycznie coą nie łączy w tych "okolicach"


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

hauer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 362
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:15
Lokalizacja: Polska

Post autor: hauer » śr maja 23, 2007 14:24

w instrukcji napisali ustawić 22' i włączyć AUTO i tak jeździć. nie ważne jaką porą roku.
22' to tzw komfort cieplny człowieka.
a propos 24' i zimno -bywa ze blachy auta nagrzewają się do wysokich temperatur. klimatronik musi najpierw ochłodzić temperature i potem dopiero utrzymuje ją we właściwym zkresie. może w tym momencie miałes nawiewy zwrócone na siebie i cie przewiało. może masz coś z czujnikime temperatury (są 3 przy panelu klimatronika, w obudowe lampki podsufiti i mały pipek na podszybiu.)
ale może by tak VAG podłączyć i zobaczyć co i jak???
pzdr



Awatar użytkownika
Maćko1979
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn gru 19, 2005 21:06
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: Maćko1979 » śr maja 23, 2007 23:10

Podepnę się pod ten wątek bo też mam pewien problem z klimą (manualną) sprężarka ta sama SD7V16 tylko że w VW POLO. Problem polega na tym że klima raz się załącza a raz nie. Sprzęgiełko OK cewka też. Po włączeniu klimy sprężarka się załącza leci chłodek i jest fajnie ale potem jak się wyłączy to już nie chce się włączyć spowrotem. Sprawdziłem napięcie jakie jest na kostce idącej do sprężarki wychodzi że OK jak się sprężarka wyłączy to i napięcie znika. I teraz pytanko ja obstawiam że coś się dzieje niedobrego z przekaźnikiem tylko jest jeden problem (z którym właśnie się borykam) nigdzie nie mogę znaleźć przekaźnika do klimy. Są bezpieczniki ale po przekaźniku cisza, a powinno to lecieć przez przekaźnik bo w końcu cewka jak by nie patrzeć robi zwarcie. Nie mam już siły bo auto z klimą a trzeba się gotować. Pozdrawiam


Diagnoza autek z rodziny VW (również Ford GALAXY) i gniazdem OBD (na razie tylko) również z CAN!!!!! Warszawa i okolice. Po informacje zapraszam na PW.

Golfika już nie ma została POLÓWECZKA.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 300 gości