Strona 1 z 1

Jaki macie aparat zapłonowy w 1,8 ??

: ndz maja 13, 2007 20:35
autor: zIoMeK_LPS
Witam! Kwestia jest taka że autko jakś się nagrzeje to strasznie obroty skaczą. Ja mam aparat zapłonowy do którego podłączony jest wężych, a ten wężyk do mono wtrysku gdzieś tak z tyłu.... słyszałem że skoro mam komputer to nie powinieniem mieć tego wężyka bo to właśnie komputer ma strerować przyśpieszeniem zapłonu (chyba dobrze mówie..) a ja mam wężyk przez który gażnik zasysa powietrze, jak zdejmę to obroty są ok jak założe to cały się telepie...
miał ktoś coś takiego u siebie??

: ndz maja 13, 2007 20:41
autor: dziejo
skoro węzyk jest podpięty do aparatu zapłonowego tzn że masz podcisnieniowe wyprzedzenie zapłonu a jęsli chodzi o elektronike jak juz wspomniałaeś to tylko tyle że już jest zastapiny przerywacz tradycyjny czujnikiem halla silnik SILNIK RP rp

: ndz maja 13, 2007 21:13
autor: zIoMeK_LPS
tzn że jest dobrze czy żle?? heh :)

: ndz maja 13, 2007 21:34
autor: dziejo
zIoMeK_LPS pisze:a ja mam wężyk przez który gażnik zasysa powietrze,
jak najbardziej prawidłowo ale moze szwankowac samo urządzenie podciśnienia sprawdz czy jak dmuchniesz w wężyk lub do siebie zaciagniesz poruszy sie cięgno podciśnienia w aparacie !

: ndz maja 13, 2007 23:27
autor: soookolq
witam mi obroty skakaly a i bylo ze sie zawieszaly na 1200-1500-2000
powodem tego byl silniczek krokowy a dokladnie mikro styk znajdujacy sie z tylu
jest proste w sprawdzeniu
nalezy wlaczyc zaplon (ale nie zapalac silnika )
otwozyc maske i poruszac tym "ksiezycem " przy wtrysku tak jkby sie dodawalo gazu powino byc slychac jak zaskakuje ten styk "klikanie"
pozdrawiam

Re: Jaki macie aparat zapłonowy w 1,8 ??

: pn maja 14, 2007 01:27
autor: eidos
zIoMeK_LPS pisze:Witam! Kwestia jest taka że autko jakś się nagrzeje to strasznie obroty skaczą. Ja mam aparat zapłonowy do którego podłączony jest wężych, a ten wężyk do mono wtrysku gdzieś tak z tyłu.... słyszałem że skoro mam komputer to nie powinieniem mieć tego wężyka bo to właśnie komputer ma strerować przyśpieszeniem zapłonu (chyba dobrze mówie..) a ja mam wężyk przez który gażnik zasysa powietrze, jak zdejmę to obroty są ok jak założe to cały się telepie...
miał ktoś coś takiego u siebie??
W silnikach RP ten wezyk i podcisnienie w nim steruje wyprzedzenie zaplonu, nie komputer. (Dopiero nastepca tego sinika czyli jak mi sie wydaje silnik ABS z golfow 3 nie ma juz tego podcisnienia, ale ma inny komputer ktory faktycznie steruje zaplonem). Skoro przy sciagnietym wezyku wszystko jest ok. to prawdopodobnie masz za mocno wyprzedzony zaplon. Proponuje jechac najpierw na regulacje zaplonu. Zapłon w RPku ustawia sie przy sciagnietym i zaslepionym wezyku lampa stroboskopowa na wartosc -6
Jeszcze jedno, jak przygazujesz silnik to wezyk powinien zasysac powietrze, ale jak puscisz gaz to podcisnienie powinno zniknac, odpowiada za to specjany elektrozawór umieszczony za wtryskiem do ktorego ten wezyk powinien byc wpiety!!! Sprawdz czy masz dobrze powpinane podcisnienia bo ten wezyk od zaplonu wcale nie powinien wchodzic bezposrednio do wtrysku.

: pn maja 14, 2007 08:32
autor: dziejo
eidos pisze:nie powinien wchodzic bezposrednio do wtrysku.
do wtrysku nie ale do obudowy

: pn maja 14, 2007 10:53
autor: eidos
dziejo pisze:
eidos pisze:nie powinien wchodzic bezposrednio do wtrysku.
do wtrysku nie ale do obudowy
Niezupelnie do obudowy wtrysku. Ten wezyk od aparatu zaplonowego wchodzi do elektrozaworu, ktory jest odrebnym urzadzeniem znajdujacym sie za obudowa wtrysku. Dopiero wezyk z tego zaworu wchodzi z tylu do obudowy wtrysku. Na rysunku nr 13 to wezy do aparatu zaplonowego


Obrazek

: pn maja 14, 2007 11:37
autor: dziejo
eidos pisze:. Dopiero wezyk z tego zaworu wchodzi z tylu do obudowy
dzi.ęki za sprostowanie :bigok:

: pn maja 14, 2007 21:45
autor: zIoMeK_LPS
kwestia jest taka:
gdy dmuchne lub pociągne powietrze przez weżyk, membrana w aparacie chodzi,

co do tego że na niskich obrotach nie powinien ciągnąć powietrza to niestety ale cały czas zaciąga tak samo, może mam źle wpięty ale według tego rys. to własnie gdzieś tam to jest wpięte, z tyłu wtrysku, tak "nisko".