Strona 1 z 1

Automatyczne ssanie

: ndz maja 13, 2007 19:57
autor: Damian-jg
Gazniki Pierburg maja automatyczne ssanie. Jest tam mala grzaleczka która nagrzewa bimetal aby ssanie szybciej sie wylaczalo. Moje pytanie brzmi. Skad idzei napiecie na ta grzalke? Czy jest podawane non stop, czy sie wylacza po nagrzaniu silnika? I czy myslal ktos o recznym sterowaniu ta grzalka? Znaczy sie aby recznie podawac tam napiecie i wylaczac po wylaczeniu ssania? pytam sie o to gdyz wydaje mi sie ze moj silnik zbyt długo chodzi na ssaniu. I chcialbym jakos wczesniej je wylaczac :)
Pozdro

: pn maja 14, 2007 16:29
autor: Paweł Marek
Na grzałkę podaje napięcie jeden z włączników zamontowanych w króćcu od płynu chłodzącego. W 1.6 lub 1,8 króciec ten wychodzi z przodu głowicy, w 1,3 nie kojarzę. Grzałka przestaje grzać już przy ok. 40 stopniach, możesz ją sprawdzić miernikiem czy nie przepalona,

: pn maja 14, 2007 17:35
autor: eidos
Paweł Marek pisze:Na grzałkę podaje napięcie jeden z włączników zamontowanych w króćcu od płynu chłodzącego
W silniku 1.8 sa trzy czujniki. Jeden steruje tylko ssaniem (niebieski) on podaje sygnal bezposrednio do kompa, drugi (czerwony) podaje sygnal na przekazniki ktory steruje grzalka w kolektorze ssacym i trzeci (czarny) steruje wskaznikiem na desce rozdzielczej. Jesli w PNce jest ten czerwony to on ma niewielki wplyw na ssanie, ten niebieski jest od ssania. Sprawdz jego opornosc przy roznej temp. powinna sie zminiac. Na forum bylo podane ile omów przy jakiej temp.

: pn maja 14, 2007 17:45
autor: Paweł Marek
eidos pisze:W silniku 1.8 sa trzy czujniki. Jeden steruje tylko ssaniem (niebieski) on podaje sygnal bezposrednio do kompa, drugi (czerwony) podaje sygnal na przekazniki ktory steruje grzalka w kolektorze ssacym i trzeci (czarny) steruje wskaznikiem na desce rozdzielczej. Jesli w PNce jest ten czerwony to on ma niewielki wplyw na ssanie, ten niebieski jest od ssania. Sprawdz jego opornosc przy roznej temp. powinna sie zminiac. Na forum bylo podane ile omów przy jakiej temp.
piszemy o gaźniku Pierburg, kompa niet. W Pierburgu 2E2 z 1,6 lub 1.8 jeden włącznik włącza podgrzewanie bimetalu w gaźniku, drugi podgrzewanie kolektora dolotowego. To sa zwykłe wyłączniki, ktore wyłączają prąd po przekroczeniu zadanej temperatury. Czujnik od wskaźnika temp. jest z boku głowicy.
Damian JG działanie ssania możesz skrócić obracająć pokrywę pod którą jest bimetal w lewo o kilka mm licząc na jej obwodzie. Jak przesadzisz silnik w fazie rozgrzewania będzie kulał.

: śr maja 16, 2007 20:34
autor: Mariusz15
jeśli chcesz żeby ssanie się wyłączyło to weź go tak prezygazyj ponad 3500 obrotow i się wyłancza przynajmniej u mnie