Strona 1 z 1

Problem z tłumikiem

: sob maja 12, 2007 14:31
autor: tomek-bielawa
Od 3 miesięcy jestem posiadaczem Golfa 2 1.6 benzyna. Gdy jadę sam niema żadnego problemu ale gdy oprócz mnie jedzie ktoś jeszcze zwłaszcza z tyłu lub gdy mam załadowany bagażnik to podczas jazdy i ruszania czuć ja tłumik o coś wali. Podejrzewam że mam do wymiany amortyzatory bo podczas jazdy trochę buja. Może jest tego inna przyczyna albo da sie to jakoś załatwić domowymi sposobami. Czy rzeczywiście muszę wymienić amortyzatory i jajka jest różnica między gazowym a olejowym. Moi znajomi twierdzą że takie walenie tłumika pod obciążeniem jest normalne w Golf-ie 2. Proszę o pomoc.

: sob maja 12, 2007 14:33
autor: dziejo
czy wiesz na 100% że to tłumik tak wali?? a moze to to tuleje tylnej belki masz juz zuzyte i stąd ten hałas a jezeli wykluczasz tuleje to faktycznie mozę byc tłumik i walic o belke chyba nowe zawiesia tłumika powinny załatwic sprawe

: sob maja 12, 2007 14:51
autor: Paweł Marek
tomek-bielawa pisze: Moi znajomi twierdzą że takie walenie tłumika pod obciążeniem jest normalne w Golf-ie 2. Proszę o pomoc.
nie jest normalne i świadczy o złym zmontowaniu tłumika, który po obciążeniu uderza o belkę skrętną. Winne może być złe złożenie tłumika (pod złym kątem poszczególne części złożone), złe zamontowanie opaski łączącej końcowy ze środkowym (akurat opaska przypada nad belką skrętną), stare i wyciągnięte wieszaki tłumika (najczęściej).

: sob maja 12, 2007 15:38
autor: Mis
tomek-bielawa pisze:Moi znajomi twierdzą że takie walenie tłumika pod obciążeniem jest normalne w Golf-ie 2.
zdecydowanie nie jesrt tyo normalne... Najprawdopodobniej sparcila ktoras guma trzymajaca tlumik. Mialem to samo. Nie masz co zwlekac bo wkonu wytlucze Ci sie tlumik i go zgubisz... tak jak ja :)

: sob maja 12, 2007 20:21
autor: david81
albo poluzowała sie lub puściła opaska(obejma) na łączeniu środkowego z końcowym i wtedy może walić,po prostu sprawdź łączenia tłumików i gumy ,pozdro

: sob maja 12, 2007 20:25
autor: Duber
dokladnie wsadz 2 osoby do tylu i na kanal jedz.mialem tak ze koncowy tlumik byl za malo wsadzony w srodkowy i wygiecie nad belka bylo nie w tym miejscu(lekko przesuniete do tylu)i efekt taki sam

: sob maja 12, 2007 23:26
autor: tomek-bielawa
Dzięki wszystkim za rady sprawdze wszystko pokolei.

: ndz maja 13, 2007 05:30
autor: stachmiesz
kolego - jest jeszcze możliwośc jaka zaistniała u mnie: miałem tak wybite poduszki pod skrzynią i silnikiem ](*,) ża jak roszałem cały ten zespól po prostu "chodził", do tego wyciągnięte gumy na których jest zawieszony tłu mik = uderzanie rury na zgięciu przed tylnym tłumikiem o belkę. wymiana gum, poduszek i po sprawie :bigok: oczywiście sprawdz najpierw w jakim są stanie u Ciebie, bo wymiana dobrych nic nie da :bigok:

: ndz maja 13, 2007 07:41
autor: misiek
stachmiesz pisze:do tego wyciągnięte gumy na których jest zawieszony tłu mik = uderzanie rury na zgięciu przed tylnym tłumikiem o belkę. wymiana gum,
i ja tak miałem, tyle ze u mnie winne było to własnie kolano które przechodzi nad belką, rzemieślniczy tłumik był i źle wyprofilowane kolano, w warsztacie tłumikarskim poprawili wytwórcę tłumika i sprawa ucichła