Strona 1 z 1
Zaklepanie albo wycinka nadkoli
: sob maja 12, 2007 12:17
autor: Marszall
Otóż mam problem bo moje koła (195/55 R15 ET20) nie mieszczą się w nadkolach, i trą o ranty przy większym załadunku na dołkach. Tak wiem znany problem:/
Wyjsciem jest albo usztywnienie zawieszenia-mam już przygotowane żółte sprężynki(ale to pewnie nie pomoże) albo przyszlifowanie lub zaklepanie nadkoli.
I tu pytanie - jak to dobrze zrobić domowym sposobem??
Próbować diaksem szlifnąć??czy tez może klepać??
Chodzi mi o to zagięcie po wewnętrznej stronie błotnika.
Jakby co to mam plastikowe nakładki więc nwet jak coś się nie uda to da się to zakryć.
Pozdrawiam i czekam na sugestie
Przedstawia się to tak:

: pn maja 14, 2007 17:02
autor: Marszall
no i szlifiereczka poszła w ruch i powycinałem troche
samą górną część-bo tylko ona ocierała od jednego do drugiego nitu trzymającego plastikową nakładkę-efekt nawet niezły-praktycznie nic nie widać,a konstrukcja chyba się bardzo nie osłabiła.
Teraz muszę tylko załadować ekipe na tył, rozpędzić do 120 i hopla na dołeczki
Myślę że to dobry sposób na problem ocierających nadkoli.
: pn maja 14, 2007 18:26
autor: misiek
Marszall pisze:Myślę że to dobry sposób na problem ocierających nadkoli.
to jest jeden z lepszych sposobów, nie zapomni tylko dobrze zakonserwować tych miejsc wycinki, bo pordzewieją, co do osłabienia konstrukcji rant błotnika nie jest elementem utrzymującym konstrukcje auta, zagięcie jest po to by usztywnić błotnik
: pn maja 14, 2007 18:35
autor: kaczor4011
Marszall pisze:no i szlifiereczka poszła w ruch i powycinałem troche
pokaz fotki co trzeba wyciac! czeka mnie to samo
: pn maja 14, 2007 20:01
autor: sGARY
Marszall, ja mam zaklepane z tylu bo tez tarlo zaklepalem na calej dlugosci

ale i tak trrze ale tam glebiej

nie o rant tylko o nadkole

a kola mam 205/50/15 fele 7J ET25 15 zawias koni -40/-40
ale juz ida do mnie bbsy

15, 195/50/15 ET37 wiec mysle ze nie bedzie tarlo

: czw maja 17, 2007 11:16
autor: Marszall
No ja teraz mam 195/55 R15 na wszystkich kołach ale troche to za wysoko i chcę zatem zmienić przynajmniej na przodzie. I tu pytanie co proponujecie 185/55; 195/50; czy może 185/50???
Bo wiadomo że profil opony jest uzależniony od szerokości więc 195/50 pewnie to samo jak 185/55
: czw maja 17, 2007 15:31
autor: -pawlo111
co to jest to 7J ET25 ???
: czw maja 17, 2007 16:25
autor: sGARY
-pawlo111, 7J to szerokosc felgi (7cali) ET to odsadzenie felgi od piasty. Im mniejsze tym felga bardziej odstaje na zewnatrz im wieksze tym bardziej sie chowa

: czw maja 17, 2007 17:04
autor: -pawlo111
sGary dzieki wielkie.
Dal bym ci punkcik ale nie ma jakkkk

: sob maja 19, 2007 09:19
autor: Marszall
: sob maja 19, 2007 11:39
autor: -pawlo111
widze ze plastika wyciołes a w to metalowe ingerowales cos?
a co do opon to ci powiem Marszall ze ja jezdze na 195/50/15 na 4 kolach i jest ok. Wczesniej mialem na tyle 205/50/15 i juz z 2 osobami na dolkach tarło....
: sob maja 19, 2007 13:26
autor: Marszall
-pawlo111 pisze:widze ze plastika wyciołes a w to metalowe ingerowales cos?
Najpierw szlifnołem sam błotnik i pomyślałem że jak co to plastik się odpowiednio wytrze ale poco opona ma się męczyć więc szlifnołem i plasticzek
No zamierzam zmienić na 195/50 bo bedą z 1cm niższe od tych co mam i już bedzie mniej palił i zrywność się mu poprawi
Chciałem 185/50 ale podobno takiego rozmiaru nie dostane zabardzo
: sob maja 19, 2007 13:48
autor: -pawlo111
no 185 to ciezko do 15 cali. Do 14 cali 185-tek dostaniesz ile chcesz a z 15stkami ciezko aczkolwiek jak sie uprze to znajdzie ale na 195 bedzie ladniej wygladal.
: śr maja 12, 2010 07:27
autor: Robertuss
Mam podobny problem z obcieraniem o błotnik z tyłu:(
Zawiecha to kit mts 40/40 a wszystkie koła 205/45/16 7,5J ET35
Czy zmiana opon na 195/45 da coś????