Problem na zimnym silniku NZ
: pt maja 11, 2007 09:08
Witam serdecznie !!!
Proszę o poradę. Nie wiem czy było to już poruszane na tym forum, za długo szukać Mam VW Golfa 2, silnik 1.3 pełny wtrysk, typ NZ 40kw. Jak zapalę go np. rano na zimnym silniku mam wrażenie jakby było za mało ssania. Po zapaleniu silnik pracuje na zbyt małych obrotach trzęsząc się. Dopiero jak trochę przygazuję to wchodzi na wyższe charakterystyczne dla ssania obroty. Po ruszeniu z miejsca jest moment kiedy następuje przydławienie i szarpnięcie i trzeba wcisnąć więcej gazu żeby jechał. Po przejechaniu kilku metrów i złapaniu przez silnik temperatury wszystko wraca do normy. Zauważyłem, że po zapaleniu na zimnym silniku podczas postoju i "zaskoczeniu" ssania po kilkudziesięciu sekundach silnik spada z obrotów z wyższych (na ssaniu) na niższe (bez ssania). Jeśli macie jakieś sugestie to będę wdzięczny. Pozdrawiam i proszę o odp. !!!
Proszę o poradę. Nie wiem czy było to już poruszane na tym forum, za długo szukać Mam VW Golfa 2, silnik 1.3 pełny wtrysk, typ NZ 40kw. Jak zapalę go np. rano na zimnym silniku mam wrażenie jakby było za mało ssania. Po zapaleniu silnik pracuje na zbyt małych obrotach trzęsząc się. Dopiero jak trochę przygazuję to wchodzi na wyższe charakterystyczne dla ssania obroty. Po ruszeniu z miejsca jest moment kiedy następuje przydławienie i szarpnięcie i trzeba wcisnąć więcej gazu żeby jechał. Po przejechaniu kilku metrów i złapaniu przez silnik temperatury wszystko wraca do normy. Zauważyłem, że po zapaleniu na zimnym silniku podczas postoju i "zaskoczeniu" ssania po kilkudziesięciu sekundach silnik spada z obrotów z wyższych (na ssaniu) na niższe (bez ssania). Jeśli macie jakieś sugestie to będę wdzięczny. Pozdrawiam i proszę o odp. !!!