Problem na zimnym silniku NZ

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

darekb73
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt maja 11, 2007 08:43
Lokalizacja: dolny śląsk

Problem na zimnym silniku NZ

Post autor: darekb73 » pt maja 11, 2007 09:08

Witam serdecznie !!!
Proszę o poradę. Nie wiem czy było to już poruszane na tym forum, za długo szukać :) Mam VW Golfa 2, silnik 1.3 pełny wtrysk, typ NZ 40kw. Jak zapalę go np. rano na zimnym silniku mam wrażenie jakby było za mało ssania. Po zapaleniu silnik pracuje na zbyt małych obrotach trzęsząc się. Dopiero jak trochę przygazuję to wchodzi na wyższe charakterystyczne dla ssania obroty. Po ruszeniu z miejsca jest moment kiedy następuje przydławienie i szarpnięcie i trzeba wcisnąć więcej gazu żeby jechał. Po przejechaniu kilku metrów i złapaniu przez silnik temperatury wszystko wraca do normy. Zauważyłem, że po zapaleniu na zimnym silniku podczas postoju i "zaskoczeniu" ssania po kilkudziesięciu sekundach silnik spada z obrotów z wyższych (na ssaniu) na niższe (bez ssania). Jeśli macie jakieś sugestie to będę wdzięczny. Pozdrawiam i proszę o odp. !!! :pub: :grin:
Ostatnio zmieniony ndz maja 13, 2007 13:20 przez darekb73, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Buniek85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 617
Rejestracja: czw sty 19, 2006 17:38
Lokalizacja: Gorzów Wlkp / Vic - Hiszpania
Kontakt:

Post autor: Buniek85 » pt maja 11, 2007 15:04

ja zaczolbym od wymiany czujnika niebieskiego ktury daje sygnal do komputera, i sprawdzic wtedy jak dziala. a odpala bez problemu ??



darekb73
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt maja 11, 2007 08:43
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: darekb73 » pt maja 11, 2007 17:01

Odpala dobrze. Zdejmowałem przed chwilą na zapalonym silniku obydwie wtyczki od czarnego i niebieskiego czujnika i nie było reakcji. Czy to prawidłowo ? Od jakiegoś dłuższego czasu oszukuje także wskażnik temperatury na desce rozdzielczej. Wskazania spadły o jedno pole (kreskę) w dół. Może to jest też jakiś sygnał ? :D



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt maja 11, 2007 17:07

Masz tam jeszcze taki zawór na wężu powietrznym, do którego dochodzą kabelki. W środku jest sprężyna bimetalowa. Ma za zadanie puszczać więc powietrza jak jest zimny silnik. Mógł się zestarzeć i się zawiesza. Nie widziałem tego nigdy w środku ale może da się z tym coś zrobić. A przynajmniej sprawdzić miernikiem czy prąd dochodzi i czy grzałka nie spalona.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

darekb73
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt maja 11, 2007 08:43
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: darekb73 » pt maja 11, 2007 17:54

Dzięki za wskazówki, jak się z tym uporam to dam Wam na pewno znać. W dniu dzisiejszym to raczej nie ma szans. :grin: :grin: :grin: Trochę za dużo :pub: we krwi, nie da rady wsiąść za kierownicę :hmm: :hmm: :hmm: :grin: :grin: :grin: :kac: :kac: :kac: Ale kto może niech pisze, chętnie skorzystam z każdej wskazówki. Dzięki !!!

[ Dodano: 13 Maj 2007 11:27 ]
Odłączyłem na zimnym silniku wtyczkę od niebieskiego czujnika i nie zapalił, czyli czujnik jest chyba dobry mam rozumieć ???!!! Jeden mechanik mówił mi, że jak czujnik padnie to od razu całkowicie bez jakiegoś uprzedniego świrowania, czy to prawda ?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 313 gości