Strona 1 z 1

Piszczace klocki z tyłu

: czw maja 10, 2007 23:28
autor: flex15
Witam ,mam mały ,ale bardzo denerwujący problem.Jakis czas temu wymieniłem sobie klocki w furze.Przez pare dni było ok ,ale teraz jak jadę to z tylnych kół wydobywa się dziwny pisk. :grrr: Jak nacisnę lekko hamulec to ustaje ,gdy go puszcze piszczy .Najbardziej piszczy przy wolnej jezdzie.Pomocy czuje sie jakbym jechal starym zdezelowanym AUTOSANEM......Co moze byc nie tak?

: czw maja 10, 2007 23:45
autor: grandi
Proponuje zetrzec tarcze papierem sciernym po jakims czasie jak kloci sie ułoża pisk powinien zniknac

: pt maja 11, 2007 11:42
autor: Slawek 11
Niektore klocki to maja do siebie ze lubia piszczec, z reguly sa to te najtansze i bardzo nie ma mozliwosci z likwidowac ta dolegliwosc chyba ze poprzez wymiane na markowe klocki.

: pt maja 11, 2007 12:11
autor: kiss
Coś mi sie o uszy obiło że czasami pomóc może ostre, ale naprawde ostre hamowanie. Może warto spróbować.

: pt maja 11, 2007 12:51
autor: dziejo
http://www.sklepmoto.pl/klocki.php?rodzaj=2

Klocki hamulcowe są tymi częściami, które zużywają się stopniowo - dużo zależy od sposobu jazdy kierowcy. Gdy nadchodzi czas na wymianę klocków hamulcowych dużą rolę odgrywa cena tego elementu. Kierowcy wybierają zwykle tańsze, co często staje się przyczyną różnych problemów (np. piszczenia klocków, szybszego zużywania się, itp.)

Pewną alternatywę dla zakupu oryginalnych elementów układu hamującego, może być wybór sportowych klocków hamulcowych. Kierowcy mogą wybierać spośród następujących marek:

* Ferodo Racing,
* Pagida,
* Mintex,
* Brembo,

[ Dodano: Pią Maj 11, 2007 12:56 ]
Piszczenie z okolic bębnów lub zacisków hamulcowych jest efektem drgań, które powstają na styku metal - element cierny. Fot. Przemek ¦widerski



Ich przyczyną mogą być niewłaściwie dobrane materiały, z których wykonano klocki czy szczęki hamulcowe, lub zanieczyszczenia, które przedostały się pomiędzy pracujące elementy. Gdy przyczyną pisku są zbyt twarde klocki, lepiej wymienić je na właściwe, gdyż mogą zniszczyć droższe tarcze hamulcowe. Jeśli zaś hamulce uległy zabrudzeniu trzeba je rozebrać i dokładnie oczyścić, sprawdzając stan elementów ciernych.



Jednak najistotniejszą umiejętnością jest rozróżnienie piszczenia hamulców od odgłosów tarcia zużytych klocków czy szczęk hamulcowych. W razie wystąpienia wątpliwości konieczna jest konsultacja mechanika.
Autor: Grzegorz Wojtyrowski

: pt maja 11, 2007 21:19
autor: flex15
ok.dzięki za podpowiedzi.Podejrzewam że przyczyną piszczenia moich klocków jest niestety ich niska cena..... wybrałem te tańsze :(

: pt maja 11, 2007 21:31
autor: dziejo
wybrałem te tańsze
no cóż człowiek uczy się na błędach

: pt maja 11, 2007 21:38
autor: kiss
flex15, teraz kupisz droższe, ale tak naprawdę zaoszczędzisz

: pt maja 11, 2007 23:52
autor: kotem
A może przypaliłeś?? Ja kiedyś w golfiźnie przypaliłem (co prawda w szczękach) powłokę jak mnie znajomy ponad 100km holował. Ręcznym bardzo łatwo przypalić hamulec, ręczny to jedyna alternatywa do normalnego hamowania na holu. Ja się spociłem, bo znajomy chyba zapomniał, że mnie ciągnie i dość szybko jechał, a ja tylko co chwila za ręczny ciągałem zeby wyrównać, a okładziny się przyjarały na powierzchni (ciężar, który zwykle zatrzymywały 4hamulce teraz musiały zatrzymać tylko 2) ponad miesiąc piszczały aż w końcu zdjąłem okładziny i przetarłem papierem. Może u Ciebie jest podobnie

: pt maja 11, 2007 23:59
autor: jozekrjrj
kotem,

co ty gadasz, siły nie masz w nodze

ja na holu jechałem za sprinterem ktory miał tone towaru na pace i hamowałem go golfem bez wspomagania i uwierz ze nie z 30 czy tam 60 km/h tylko te prekosci były wieksze

: sob maja 12, 2007 00:26
autor: kotem
Mnie ciągnął gość mercedesem SL 2 generacji. Z Goteborga do Tranemo jest troche ponad 100km więc wierz mi nie chciało mu się jechać wolno ponad 100km to on miał nie raz a w golfie hamulce mimo, że mam dobre to jak silnik nie chodzi i się "napompują" to za chiny ludowe nie da sie tak wcisnąć żeby efektywnie hamowało. W mk3 może jest to już lepiej rozwiązane nie wiem nie miałem okazji sprawdzić.