Strona 1 z 3

[mk2] Co to za czujnik?

: śr mar 23, 2005 17:02
autor: marceliii
Wymieniałem uszczelke pod pokrywa zaworów,i do jedenj ze śrub był przykręcony taki czujnik,oczywiście do nbieczego nie był podłączonny,i właśnie się zastanaiwm czy on ma gdzies tam być i do czego on niby jest.
Jęśli się ktoś orientuje to prosze o pomoc.
Pozdro

ku_bi:proszę pisać w temacie jakiego auta dotyczy problem - w nawiasach kwadratowych!!!

: śr mar 23, 2005 19:59
autor: fuks
a jak go wyjales to zadna kontrolka sie nie pali ????

: śr mar 23, 2005 20:40
autor: Strefa
jest to czujnik temperatury i jest czesciowo odpowiedzialny za wolne obroty.poszukaj kabelka bo skoro jest czujnik to i kabelek gdzies musibyc.

: śr mar 23, 2005 22:12
autor: Michael G60
A kolega miał chyba problemy z wolnymi obrotami jak mi sie zdaje???

Juz wszystko jasne !!!

: śr mar 23, 2005 22:30
autor: Gwiazdor
Tak też mi się wydaje że to jest ten drugi czujnik odpowiedzialny za wolne obroty.

: śr mar 23, 2005 22:38
autor: Dario
A gdzie ten czujnik się dokładnie znajduje bo ja mam też problem z wolnymi obrotami i jeden odłączony kabelek który nie wiem gddzie ma być podpięty. Może to też to samo.

Re: [mk2] Co to za czujnik?

: czw mar 24, 2005 09:20
autor: Borys
marceliii pisze:Wymieniałem uszczelke pod pokrywa zaworów,i do jedenj ze śrub był przykręcony taki czujnik,oczywiście do nbieczego nie był podłączonny,i właśnie się zastanaiwm czy on ma gdzies tam być i do czego on niby jest.
Jęśli się ktoś orientuje to prosze o pomoc.
Pozdro

ku_bi:proszę pisać w temacie jakiego auta dotyczy problem - w nawiasach kwadratowych!!!
jest to czujnik temp w komorze silnika, zwiera do masy w tym momencie włacza sie wentylator

zadne tam wolne obrotyy, :panna:

: czw mar 24, 2005 11:15
autor: rzodkiew
czujnik jest przykrecony do glowicy z lewej strony od strony kolektora ssacego, zaraz pod przepustnica , masz wykrecona blaszke wiec musisz poszukac otworu do przykrecenia .pozdro

: pt mar 25, 2005 21:17
autor: marceliii
No to teraz mi powiedzcie gdzie on ma być podłączony,tzn.zamontowany no i gdzie szukac kabelka do jego podłączenia.
Jak narazie czujnik ten wogóle wymontowałem a wentylator się włącza normalnie,więc troszke tego nie czaje.
A może on nie występuje w PF,i jest to pozostałośc po słapie?
:D

: sob mar 26, 2005 20:30
autor: Borys
marceliii pisze:No to teraz mi powiedzcie gdzie on ma być podłączony,tzn.zamontowany no i gdzie szukac kabelka do jego podłączenia.
Jak narazie czujnik ten wogóle wymontowałem a wentylator się włącza normalnie,więc troszke tego nie czaje.
A może on nie występuje w PF,i jest to pozostałośc po słapie?
:D
ten czujnik miałem przy pf jak kupiłem silnik
widziałem jeszcze w 16V GTO

a działa prosto
jak jest za duza temp w komorze silnika (pod maską) to zwiera do masy i włącza wentylator

u mnie w ex RP nie było takiego czujnika ani instalacji do niego

: sob mar 26, 2005 22:25
autor: marceliii
No ok,czujnik jest,ale gdzie go podłączyć,zrobić z stycznik który będzie sterowanym nim a ten styczniik mam włączać zasilanie na wentylatorze,czy jak?
Jeśli by była na niego instalacja to gdzie jej szukać,jak ino obwód ma?
:D

: sob mar 26, 2005 22:29
autor: Borys
marceliii pisze:No ok,czujnik jest,ale gdzie go podłączyć,zrobić z stycznik który będzie sterowanym nim a ten styczniik mam włączać zasilanie na wentylatorze,czy jak?
Jeśli by była na niego instalacja to gdzie jej szukać,jak ino obwód ma?
:D
+ z włacznika wentylatora a on podaje mase

: sob mar 26, 2005 22:52
autor: Borys
Borys pisze:
marceliii pisze:No ok,czujnik jest,ale gdzie go podłączyć,zrobić z stycznik który będzie sterowanym nim a ten styczniik mam włączać zasilanie na wentylatorze,czy jak?
Jeśli by była na niego instalacja to gdzie jej szukać,jak ino obwód ma?
:D
czujnik zamyka obwod

: sob mar 26, 2005 22:55
autor: marceliii
Kurcze ale wentylator cały czas ma przejście na masie,a trzeba mu podać +,a tego nie zrobisz za pomocą czunika który zwiera obwód z masa czyli silnikiem.
:(