Strona 1 z 2

Jak podłączyć podciśnienia w 16V PL

: wt maja 08, 2007 22:00
autor: wojtek_sari
Panowie potrzebuje schemat podciśnień w silniku z osprzętem z PL'ki, krótko mówiąc który wężyk w którą dziure ;) Napiszcie czy jazda bez podciśnień wpływa jakoś na zachowanie silnika? Z góry dziękuje za pomoc :okej:

: wt maja 08, 2007 22:27
autor: tirsone
Obrazek]schemat[/URL]

to schemat... poszukaj na forum jakis fotek silników i napewno rozkminisz co do czego bo to ławe jest.... Zwróć jednak uwagę na te nieszczęsne dławiki w 2 miejscach... ja o nich nie wiedziałem.. dopiero po ostatnich problemach z moim PLem... zacząłem badać temat.... a i tak nikt nie wie do jakiej średnicy dławią one światło przewodów... ;)

Owocnej walki z PL... bo to dopiero początek :grin:

: wt maja 08, 2007 22:30
autor: wojtek_sari
tirsone, to akurat mam wszsytko porobione i jest raczej :okej:

Chodzi mi o te cienkie rułeczki jest ich kilka np z filtra powietrza, do przewodów paliwowych do hamulców itd...

: wt maja 08, 2007 22:51
autor: tirsone
wojtek_sari pisze:tirsone, to akurat mam wszsytko porobione i jest raczej :okej:
a masz te dławiki? ;)
wojtek_sari pisze:Chodzi mi o te cienkie rułeczki jest ich kilka np z filtra powietrza, do przewodów paliwowych do hamulców itd...
mówisz o tym węglu aktywnym? ja to olałem ;P... to nie ma wpływu na podciśnienie o ile pozatykasz to co trzeba...np w przepustnicy masz otwór.... od tego węgla czy coś... ja to zatkałem..;) i u mnie idzie ten przewód z baku wchodzi do tego filtra z węglem aktywnym a wychodzi nie do przepustnicy tylko pod auto ;).... heh mam nadzieję że mi nic nie wybuchnie ;P

... inne podciśnienia masz idące od kolektora do serwa, gdzie po drodze przydałby Ci się taki czwórnik z którego w PL wyprowadza się cienkie przewody, jeden do mniejszego komputera z podszybia a drugi do zegarów..... jak masz etkę to wszystko jest na schematach...

: wt maja 08, 2007 22:57
autor: wojtek_sari
tirsone pisze:a masz te dławiki? ;)
mam :P Takie niebieskie :D byłem w o tyle dobrej sytuacji, że jednostake wstawiłem KR a całego PL miałem w golfie gotowego złożonego i co potrzebowałem to brałem i dawałem bezpośredniio do mojego :okej: i w takiej sytuacji zosatłę z PL z osprzęem KR :D
tirsone pisze:inne podciśnienia masz idące od kolektora do serwa, gdzie po drodze przydałby Ci się taki czwórnik z którego w PL wyprowadza się cienkie przewody, jeden do mniejszego komputera z podszybia a drugi do zegarów..... jak masz etkę to wszystko jest na schematach...
Ja to wszsytko mam tylko nie wiem jak to kurde podłączyć :(

: wt maja 08, 2007 23:02
autor: tirsone
wojtek_sari pisze:mam :P Takie niebieskie
i wg Ciebie jaką mają średnicę? :)
wojtek_sari pisze:Ja to wszsytko mam tylko nie wiem jak to kurde podłączyć :(
ja to nie wiesz? poszukaj przewodów o odpowiedniej średnicy... skołuj jakieś obejmy metalowe lub zaciskowe (plastikowe)... Chyba wiesz jak taki czwórnik wygląda? Musisz mieć jeszcze odpowiednie wejście do tego serwa i styknie... ;) nie leń się ;) ...jakbyś miał takie problemy jak ja to byś dopiero kwiczał ;)

: wt maja 08, 2007 23:10
autor: wojtek_sari
tirsone, my chyba mówmy o róznych rzeczach... mi chodzi o takie cieniutkie przezroczyste węzyki dosłownie pare milmetrów srednicy, te gumowe mam już wszystkie połaćzone, silnik jezdzi, odpowietrzanie skrzyni korbowej jest, chodzi mi tylko o te cieniutkie węzyki które m.in. ida do kompa i licznika, ale jest ich więcej... Rozumiesz mnie?

: wt maja 08, 2007 23:34
autor: tirsone
spokojnie ;) .... wiem o czym mówisz ..jeśli na początku nie sprecyzowałeś pytania to normalne jest że zdanie po zdaniu dochodzi się do faktycznej sytuacji...
Nigdzie nie napisałem że nie masz gumowych przewodów...

co do przewodów do kompa i licznika to one wcale nie muszą być przezroczyste... i są tylko 2.... jeszcze się nie spotkalem żeby było więcej ;)... weź foty zrób bo ja nie wiem które masz na myśli...

ps... to jak z tymi dławikami? orientujesz się w temacie?

: czw maja 10, 2007 15:46
autor: wojtek_sari
ps... to jak z tymi dławikami? orientujesz się w temacie?
zależy o co ci chodzi :>

Obrazek

Obrazek

O to ci chodzi?

: czw maja 10, 2007 16:40
autor: tirsone
Obrazek

masz na koniec... moze Ci się jeszcze przyda

: pn maja 14, 2007 21:41
autor: wojtek_sari
tirsone, niesprecyzowałeś o co ci chodzi z tymi dławikami i czy to jest to ze zdjęcia wcześniej?

A mi chodzi o to z fotek niżej, od serwa wychodzą dwie rurki jedna do średniego spalania a druga nie wiem;/ Kolejne dwie są kolo przepustnicy od dołu w kolanie gumowego dolotu, a następne wychodzi z puszki filtra powietrza do przepustnicy (to akurat wiem :okej: ),kolejne z przewodu paliwowego, jakby parownika i też nie wime gdzie ma iść;/ Jeszcze z komputerka w podszybiu od strony pasażera też wychodzi jedna rurka i też nie wiem gdzie ma iść;/

PROSZE POMÓŻCIE MI :blush:

Obrazek

Obrazek

: wt maja 15, 2007 13:34
autor: tirsone
tak pytałem o te właśnie dławiki... jeszcze raz dzięki za foto.

Obrazek

nie stety co do drugiej foty to wiem niewiele..
nie mam oryginalnego kolana i rury od dolotu i ja nie mam tam żadnych dziurek ;p wiec problem z głowy.

: śr maja 16, 2007 00:55
autor: zbuki
witam was!!

widze ze teraz jestesmy wszyscy w komplecie z naszymi problemami.
Tirsone ma jakies klopoty, ty masz jakies klopoty i ja ciagle mam jakies klopoty.

Co do rury (drugiego zdjecia) to pierwszy raz widze zeby cos tam bylo podlaczone oprocz krokowego. W KR tak nie mialem ani w PL tak nie bylo. Jak sie nie myle,to chyba nawet ETKA takiego podlaczenia niema. Wiem tylko tyle ze prawie wiekszosc przewodow to przy rozdzielaczu paliwa sa + podcisnienie ale przy rurze ssacej ??? Hmmm.

: śr maja 16, 2007 23:44
autor: tirsone
zbuki pisze:Tirsone ma jakies klopoty, ty masz jakies klopoty i ja ciagle mam jakies klopoty.
w końcu to swapa sam robię... i jestem totalnym samoukiem ;)
zbuki pisze:Co do rury (drugiego zdjecia) to pierwszy raz widze zeby cos tam bylo podlaczone oprocz krokowego.
ja też...

a mam do Was pytanie panowie...nie wiem czy któryś mi pomoże ale byłbym bardzo wdzięczny... Więc przeglądam sobie schematy elektryczne od golfa i znalazłem coś takiego..

Obrazek

jest to schemat golfa z 1991 roku.. a to na żółto to jakiś nie znany mi przewód który ze skrzynki idzie do stabilizatora biegu jałowego... nie mam pojęcia w jaki sposób miałoby sie to z nim łączyć (i po co?) ale skojarzcie proszę czy na tych przewodach które idą od sterowników do krokowca (wtyczka 3) jest może jakieś jednopinowe rozgałęzienie w które jest podpięty jakiś wtyk... bo wg tego schematu coś takie powinno być..