Czy to w wydechu ma sens..........????

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Czy to w wydechu ma sens..........????

Post autor: LCQ » wt maja 08, 2007 05:46

Witam

Mój kolega posiada Golfiaka 3 GTI 2.0 8v ,w wydechu ma wyciety katalizator a za środkowy strumienice i konćowy z wkładka wyciszającą(takie już kupił auto),chce teraz wyciąć strumienice i dać tam rurke normalna(50mm) a na miejce katalizatora dać też rurke ale o średnicy 55 mm ,jak sie to odbije na zachowaniu auta >????jak Wam sie wydaje bo ja mu to odradzam z kombinowaniem takim ale prosze o dokładne wytłumaczenie czy to ma sens?? zwiekszenie powierzchni układu liczmy na 40 cm bo tyle coś strumienca miała jego a pózniej poprowadzenie seryjnej rurki ,czy może to da jakiś zysk w momencie,mocy??auto ma pełen dolot ze stożkiem ,dziękuje za każda dokładna odpowiedz

PS Jego interesuje tylko takie rozwiązanie póki co więc nie piszcie żeby dał cały układ Supersprinta :grin:


Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt maja 08, 2007 13:05

LCQ, no pewnie, że się odbije na zachowaniu auta - będzie głośniej :grin: Temat zjawisk falowych i katów i strumienic był tu mocno przerabiany na forum, ale reasumując - taka modyfikacja da mu wzrost momentu i mocy tak mocno po przecinku czyli żaden


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
Gutekspc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:00
Lokalizacja: WarszaVWa

Post autor: Gutekspc » wt maja 08, 2007 13:37

Brak środkowego tłumika i kata będzie dawało taki skutek, że przy większych obrotach silnika będzie duuuużo głośniej. Sam tak mam w chwili obecnej, ale po prostu jest to (przynajmniej dla mnie) cholernie uciążliwe. A mocy wcale nie mam więcej, może jedynie takie wrażenie podczas ruszania ze świateł, ale po prostu zagłuszam pozostałych.

Ja bym radził Twojemu znajomemu wrzucenie środkowego tłumika chociaż. Kata można wyjąć (skoro i tak go praktycznie nie ma) i dać jakieś sportowe tłumienie na końcowy.

PozdróVWka


Everyone dies. Not everyone lives.

Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » wt maja 08, 2007 14:33

Gutekspc pisze:Brak środkowego tłumika i kata będzie dawało taki skutek, że przy większych obrotach silnika będzie duuuużo głośniej. Sam tak mam w chwili obecnej, ale po prostu jest to (przynajmniej dla mnie) cholernie uciążliwe. A mocy wcale nie mam więcej, może jedynie takie wrażenie podczas ruszania ze świateł, ale po prostu zagłuszam pozostałych.

Ja bym radził Twojemu znajomemu wrzucenie środkowego tłumika chociaż. Kata można wyjąć (skoro i tak go praktycznie nie ma) i dać jakieś sportowe tłumienie na końcowy.

PozdróVWka
a nie lepiej dać srodkowy za miejsce katalizatora a dalej juz rurke no i koncowy przelotowy???

Pozdr



Awatar użytkownika
Maćko1979
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn gru 19, 2005 21:06
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: Maćko1979 » wt maja 08, 2007 14:40

Takie zabiegi jak już napisali przedmówcy nic nie dają. Też miałem taki zamiar żeby wywalić katalizator a wstawić strumienice ale zapał jak szybko się rozgrzał tak szybko ochłodził po przeczytaniu paru postów na ten temat. Jak ktoś chce to lepiej zamiast zwykłego katalizatora dać metalowy ponieważ szybciej się rozgrzewa i ma zmniejszone opory przepływu spalin, a resztę zostawić bez zmian. Wydech to jest cholernie niewdzięczna materia i nie da się bez przestrojenia całego dolotu i elektroniki silnika w zasadzie nic z niego wycisnąć, jedynie jak powiedział Adamtd, jakieś przecinki nie wpływające w żaden sposób na poprawę osiągów a wpływające na hałas co może na krótkich odcinkach nie jest męczące za to na długich to ja takim osobom współczuję..... no chyba że ktoś lubi jak go tłumik masuje po plecach:)


Diagnoza autek z rodziny VW (również Ford GALAXY) i gniazdem OBD (na razie tylko) również z CAN!!!!! Warszawa i okolice. Po informacje zapraszam na PW.

Golfika już nie ma została POLÓWECZKA.

Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » wt maja 08, 2007 15:35

m_maryszczak pisze:Takie zabiegi jak już napisali przedmówcy nic nie dają. Też miałem taki zamiar żeby wywalić katalizator a wstawić strumienice ale zapał jak szybko się rozgrzał tak szybko ochłodził po przeczytaniu paru postów na ten temat. Jak ktoś chce to lepiej zamiast zwykłego katalizatora dać metalowy ponieważ szybciej się rozgrzewa i ma zmniejszone opory przepływu spalin, a resztę zostawić bez zmian. Wydech to jest cholernie niewdzięczna materia i nie da się bez przestrojenia całego dolotu i elektroniki silnika w zasadzie nic z niego wycisnąć, jedynie jak powiedział Adamtd, jakieś przecinki nie wpływające w żaden sposób na poprawę osiągów a wpływające na hałas co może na krótkich odcinkach nie jest męczące za to na długich to ja takim osobom współczuję..... no chyba że ktoś lubi jak go tłumik masuje po plecach:)
Czyli co ma teraz zrobić?wywalić strumienice i dać rurke??(bo chodzi tu generalnie o pieniadze)bedzie wtedy efekt jakiś bo strumienice zwykle niszcza moc na maly zysk momentu ,czyli te z 2 KM może to uwlonić????jaki zysk można osiagnać dajać wydech o 4-5 mm wiekszy niż seryjny???

Dzięki Bardzo za odp



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 184 gości