Strona 1 z 1

Zbyt "głeboki" hamulec???

: wt maja 08, 2007 00:46
autor: gixy
Mam do Was takie pytanie: mam wrazenie ze od jakiegos czasu moj hamulec wchodzi jakby coraz głebiej (przy naciskaniu), i automatycznie jakby słabiej hamował- płyn hamulcowy wymieniany tydzien temu, tarcze nowe, klocki tez-wszystko dobrze złozone i działajace- na stacji diagnostycznej byly sprawdzane i wynik jest dosc dobry-tzn. zadnych zastrzezen nie bylo- pojechalem na inna stacje- to samo-zadnych zastrzezen.
Wspomniano mi cos ze jesli mam trakie wrazenie to albo rozwarstwił sie przewód hamulcowy ktorys i moze juz tak dobrze nie odprowadzac płynu, lub moze byc cos z pompa paliwową...- a moze Wy wskazecie co innego? Co wpływa na siłe hamowania? Moze to wcale nie pompa ani przewód tylko cos innego?Co zatem by to mogło byc?
A jesli np. pompa- czy to sie regeneruje(to ile to kosztuje i czy warto w ogole?) czy sie kupuje całe- to tez jaki koszt jest tego orientacyjnie?
Moje samopoczucie jest tym gorsze ze wczoraj siadłem do octavi (tez kombi) i tam to dosłownie jak sie lekko musneło pedał hamulca to auto prawie w miejscu stawało- zeby cos takiego bylo u mnie to musialbym chyba zblokowac koła a i tak by nie bylo takie "wrazenia" -jak tam- przy wciskaniu hamulca..
Zatem prosze doradzcie mi cos- tym bardziej ze z hamulcami mam dosc niemiłe przezycia- kiedys podczas jazdy rozszczelnił sie cylinderek przy jednym kole....-akurat nie w VW, ale obojetnie w jakim aucie-to nie zycze nikomu i nie polecam takich "przygód"-wiec moze jestem przewrazliwiony-ale na 100% jestem pewien ze te hamulce jakby "słabna"

[ Dodano: 08 Maj 2007 00:47 ]
i jeszcze jedno- nie smiejcie sie ale.. co to jest ten cały "VAG"?:) i czemu to słuzy?

: wt maja 08, 2007 00:50
autor: rabbit1
od silnika do pompy hamulcowej idzie podcisnienie odpal auto zagnij tego węża i zobacz jak chodzi pedał, a odpowietrzałeś je ??

: wt maja 08, 2007 08:40
autor: dziejo
VAG-COM to program komputerowy służący do diagnostyki pojazdów z grupy VAG. Jego możliwości są porównywalne z testerami diagnostycznymi używanymi w autoryzowanych serwisach VW, AUDI, SEAT, SKODA.
http://www.vag-com.pl/vagcom.htm

: wt maja 08, 2007 08:56
autor: kristo
rabbit1 pisze:a odpowietrzałeś je ??
:bigok:
Jeżeli wymieniałeś płyn to jest konieczne.

: wt maja 08, 2007 09:54
autor: dziejo
gixy pisze:Co wpływa na siłe hamowania?
sprawny korektor hamowania (często to przypominam )poniewaz nie sprawny powoduje że nie mozna odpowietrzyć do końca hamulców ) i zawsze przed jakims kolwiek zabiegiem typu odpowietrzanie należy go delikatnie mówiąc rozruszac !

: wt maja 08, 2007 12:58
autor: gixy
jasne- były odpowietrzone- sorki,zapomniałem o tym napisac

: wt maja 08, 2007 12:59
autor: Adamtd
gixy, może być spraw kilka:
- źle odpowietrzony układ (ale jak na rolkach wychodzi ok to chyba odpada)
- jeśli masz hamulce bębnowe z tyłu to źle działający samoregulator,
- no i faktycznie pompa hamulcowa z przeciekiem wewnętrznym (pompy nie ma co regenerować tylko kupić jak już nową)

: wt maja 08, 2007 13:08
autor: Andrzej1
Witam
A co z hamulcem ręcznym? Duży luz i skok ręcznego hamulca powoduje duży
skok pedału.Naciś pedał hamulca do oporu i powoli z czuciem zaciąg reczny
na trzeci ząbek.Zwolnij pedał i reguluj linki ręcznych tak długo aż zaczną lekko
hamować oba koła.Jeśli tak zrobisz pedał hamulca się trochę dzwignie.
Pozdrawiam.Andrzej.

: wt maja 08, 2007 15:11
autor: gixy
z recznym jest ok- zamyka sie na trzecim ząbku i stoi jak powinien- cwiczyłem na dosc stromej górce-nawet nie drgnał

: wt maja 08, 2007 15:30
autor: chosen
słuchaj, odpowietrzenie to wazna sprawa, ja musialem 3 razy odpowietrzac i po tym hamulec mi beirze od samej góry, mzoe CI sie zdawac ze juz leci sma płyn, ale pojeźdizlem troche z pedałem nisko i odpowietrzylem jeszcze raz i dopiro mi sporo powietrza wyplulo i wszystko wróciło do normy.

: śr maja 09, 2007 10:39
autor: ks555
Witam.
Ja bym jednak stawiał na pompę hamulcową.
Miałem taką samą sytuację - pedał hamulca przy wduszaniu powoli dochodził do podłogi.
Wymieniłem pompę wraz z serwem (używane).
Efekt jest taki, że pedał przy wduszeniu wcale się nie obniża - ale za to hamulce są "ciężkie" - tzn. muszę mocno cisnąć żeby zahamować - tak jakby nie działało serwo. Ale jak zapalę silnik i przejadę kawałek to hamulce się robią jak brzytwa - samochód dosłownie staje w miejscu. Więc myślę że jest coś z serwem.