Strona 1 z 2

Jaki Silnik szyb elektrycznych

: pn maja 07, 2007 21:07
autor: Elwis
Musze kupić sliniczek szyb elektrycznych do 3 drzwi z modułem domykania, czy jest różnica stron, czy pasuje od tyłu?? Czy jest przy tym siniczku jakis modół który odpowiada za to domykanie czy jak??
A może ma ktoś taki silnik do opchnięcia??
Potrzebuje strone pasażera!!!!

: pn maja 07, 2007 21:10
autor: dzikgtc
Jak u siebie sprawdzałem to silniczki po obu stronach są takie same. Tzn silnik z prawego pasażera pasuje do lewego pasażera z tyłu [5D] Jak jest z przód/tył to nie wiem, ale raczej będzie to to samo... I to nie silniczki sterują komfortem tylko moduł w tej czarnej puszce obok silniczka...

: pn maja 07, 2007 22:57
autor: Paweł Marek
U mnie w dwóch autach z 93 roku na 100 procent moduły są po obu stronach różne, jakby lustrzane odbicie. Ale tylni lewy i przedni lewy wygląda tak samo.

: wt maja 08, 2007 10:50
autor: Elwis
Paweł Marek, ale niewiesz czy ten od tyłu by pasował na przód??
Bo patrząć po allegro jest ich nawet dużo ale czy by pasował a pozatym nawet cenowo są tańsze. Chodzi mi oczywiście o prawy tył na prawy przód.
Jak myslisz??

: wt maja 08, 2007 12:17
autor: Jerzas
A dlaczego wogóle musisz kupować silnik?
Posprawdzałeś już czy przypadkiem nie popękały kabelki w wiązce przy słupku międzu zawiasami drzwi?
Czy słychać cykanie przekażników w drzwiach jak naciskasz przycisk (oczywiście przy właczonym zapłonie)?
Napisz co jest nie tak z twoim silnikiem i modułem, bo może da się to naprawić samemu.

: wt maja 08, 2007 13:27
autor: Elwis
gdy go rozebrałem z kolegą szczotki były po topieone, nie wpsomnę że wszystko śmierdzi jak by coś się spaliło. Widać było że ktoś się już wcześniej nim bawił.
Początkowe objawy były takie że gdy zasówałem szybe to zatrzymywała się i obojetnie czy jechała czy w gure czy w dół. Aż raz sie oduwała tylko do dołu i wkońcu zamarła na amen. Musiaęłm ja zasunąc bo była noc i zdjełem boeczek i popukałem w silnik i zasuneła się. I nawet nie cyakł już przkaźnik. Wczoraj po rozmowntowaniu zaczoł cykań przekażnik przy silnikczku i ale nie działa. Jak pisąłem szczotki były tak potopione w tym plastiku że nie obracąła się ta część między szczotkami wogóle.
Ja nie mam ąż takich zdolości manualnych chyba że może służysz pomocą ??

: wt maja 08, 2007 16:22
autor: Jerzas
Skoro, jak widzę rozmątowałeś cały moduł od szyb, to upewnij się czy po nacisnięciu przycisku pojawia się na chwilę napięcie na tych łapkach do silnika, które są przy płytce drukowanej. Jeżeli napięcie pojawia się na chwilę i zaraz znika to znaczy, że moduł sterujący jest ok i wystarczy zmienic sam silnik. Silniki są we wszystkich drzwiach takie same. Ja też miałem spalony silnik (zaznaczam: sam silnik, czyli przetopione szczotki i zwarcie w uzwojeniu wirnika) w drzwiach kierowcy i wziąłem przełożyłem silnik z prawych tylnych drzwi i działa.
Co do zdolności manualnych to bez przesady. Wystarczy miec klucze TORX, miernik napięcia i da się samemu posprawdzać.

: wt maja 08, 2007 16:33
autor: Paweł Marek
Elwis pisze:Paweł Marek, ale niewiesz czy ten od tyłu by pasował na przód??
niestety nie wiem, nie próbowałem. Ale Jerzas ma rację. Sprawdź moduł i jak dobry zmień tylko silnik.

: wt maja 08, 2007 16:51
autor: SToRM
tyl i przod to to samo
Strony tylko maja znaczenie

: wt maja 08, 2007 22:29
autor: Elwis
SToRM, z doświadczenia to znasz?? Pytam bo nie chciałbym kupić czegoś co mi sie nie przyda :bajer:

[ Dodano: Wto 08 Maj, 2007 ]
Jerzas, pojawia się napięcie miałem właśnie tak samo jak ty tzn przytopione szczotki i wszytko do ok, tak że się to uzwojenie nie kręciło.Czyli np rawy tył mogę kupić i silniczek będzie normalnie hulać??

: śr maja 09, 2007 13:00
autor: Jerzas
Elwis pisze:Czyli np rawy tył mogę kupić i silniczek będzie normalnie hulać??
Możesz smiało kupować.
Jeszcze taka mała wskazówka odnośnie tego, że szyby chodziły skokowo, czyli po nacisnięciu przycisku przesuwały się kawałek i zatrzymywały, to mogło to być spowodowane tym, że czujnik obrotów silnika szyb był zadaleko od tego magnetycznego pierścienia na osi silnika. Jesli po zamontowaniu nowego silnika szyba będzie działać skokowo to podegnij tę część plastiku z czujnikiem w stronę pierscienia magnetycznego.

: śr maja 09, 2007 13:26
autor: Elwis
Jerzas, tzn chodzi o takie małe blaszki pomiedzy którymi jest plastik??
Czyli można by powiedzieć by je do góry podgiąć??

: śr maja 09, 2007 14:03
autor: Jerzas
Elwis pisze:Jerzas, tzn chodzi o takie małe blaszki pomiedzy którymi jest plastik??
Czyli można by powiedzieć by je do góry podgiąć??
Nie, nie.
Jakby to opisać?
Jak masz rozłożony moduł sterowania szyby to widzisz płytkę drukowaną.
Z jednego boku płytki drukowanej jest gniazdo gdzie podłączasz wtyk od wiązki.
Po przeciwnej stronie płytka ma taki ogon który odchodzi pod kątem około 30 st.
Na tym ogonie idą takie szyny z grubego drutu o przekroju prostokątnym i zakończone są łapkami do podłączenia silnika. Na samym końcu tego ogona, za łapkami wystaje taka plastikowa szpica. Na jednym boku tej szpicy (przeciwnym niż strona łapek) jest taka niewielka, brązowa bodajże, kosteczka. To jest ten czujnik. Jesli szyba będzie działać skokowoto podegnij całą tę plastikową szpicę.

: śr maja 09, 2007 23:18
autor: Elwis
Jerzas, zerknij na ten link http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53280 na ja i ja mam środek jak na drugiej force, ta pierwsza ma coś takiego brązowego a u mnie nie ma. możesz skopiować fotke i zaznaczyć o co ci chodzi??