Strona 1 z 1

Wymiana uszczelki pod głowicą

: pn maja 07, 2007 07:25
autor: smootny
Witam - muszę wymienić uszczelkę pod głowicą lecz nigdy jeszcze tego nie robiłem.
Jak sie do tego zabrać aby wszystko przebiegło prawidłowo, czy potrzebne są jakieś specjalne klucze ?
Czy przy takiej operacji trzeba zachować jakieś szzcególne ustawienia przy silniku.
Co jeszcze przy okazji można wymienić jak już silnik będzie rozebrany.
Model Mk3 - ABS 1,8 GT
Posiadam już uszczelkę pod głowicę i pokrywę zaworów.


pomocny byłby również jakiś polski manual - typu haynes lub coś podobnego.

: pn maja 07, 2007 08:55
autor: greg
potrzebne:
1. klucz dynamometryczny.
2. Nasadka spline - rozmiar musiałbym sprawdzić
3. Klucz do napinacza - jak go nie masz można zastąpić szczypcami do pierścieni segera
4. Zestaw kluczy nasadkowych co by było jak porozkręcać.
Jak będziesz odkręcał śruby głowicy potrzebny będzie kluicz z przedłużką - rurą bo tam dosć duza siła jest do odkręcenia.

: pn maja 07, 2007 09:22
autor: dziejo
Obrazek
Obrazek

: pn maja 07, 2007 23:11
autor: smootny
super - podpowiedzi jak najbardziej cenne - a jak sie ma sprawa z ewentualnymi uszczelkami, uszczelniaczami czy co tam jeszcze można wymienić jak już silnik będzie rozbebeszony ??

: pn maja 07, 2007 23:16
autor: vwarek
smootny pisze:co tam jeszcze można wymienić jak już silnik będzie rozbebeszony ??
Uszczelniacz wałka rozrządu.

: pn maja 07, 2007 23:17
autor: RobertP
smootny pisze:czy co tam jeszcze można wymienić jak już silnik będzie rozbebeszony ??
nowe śruby/szpilki do głowicy bo nie wiadomo ile razy były już dokrecane
koszt niewielki ok 40-100zł a pomyśl ile biedy sobie narobisz jak ta stara
pęknie w bloku silnika
no chyba że chcesz wydać na takie śruby znacznie większą gotówkę to mów ;-)
to powiem Ci co kupić za jakieś 500-600zł :bigok:
możesz dodatkowo zmienić uszczelniacze zaworów wydatek na nie ok. 20-30zł
i posprawdzać popychacze jak kiepskie to zmienić te co kiepskie a jak masz
kasę to wszystkie 1szt to wydatek ok.30zł

[ Dodano: Pon Maj 07, 2007 23:20 ]
smootny pisze:Posiadam już uszczelkę pod głowicę
w jakiej kolejności masz dokręcać to masz też na opakowaniu uszczelki
no chyba że kupiłeś uszczelkę z kartonu :P made in china :P

: wt maja 08, 2007 00:11
autor: smootny
powiedzmy że jest 1000zł na to przedsięwzięcie ... co wtedy ??

: wt maja 08, 2007 09:47
autor: RobertP
smootny pisze:powiedzmy że jest 1000zł na to przedsięwzięcie ... co wtedy ??
w tych pieniążkach to zmieścisz się ze wszystkim co opisaliśmy
dodatkowo nowy olej i filtr i dobre zatankowanie auta do pełna :bigok:

: wt maja 08, 2007 10:21
autor: Amanda
A tak wogóle to dlaczego wymieniasz uszczelke pod głowicą?
Możesz mieć ew. problemy z odkręceniem koła rozrzadu od wałka w przypadku gdybyś wymieniał simmering na wałku rozrzadu (a chyba byłoby warto).

: wt maja 08, 2007 18:40
autor: smootny
Amanda pisze:A tak wogóle to dlaczego wymieniasz uszczelke pod głowicą?
Możesz mieć ew. problemy z odkręceniem koła rozrzadu od wałka w przypadku gdybyś wymieniał simmering na wałku rozrzadu (a chyba byłoby warto).
wymieniam ponieważ sączy sie spod uszczelki olej oraz zauważyłem że w układzie chłodzenia zrobiło sie ciśnienie - a to ponoć oznaka trafionej uszczelki.

a więc jutro na zakupy po klucze i inne potrzebne częsći i do roboty.