Wymiana uszczelki pod głowicą

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
smootny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 23:58
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: smootny » pn maja 07, 2007 07:25

Witam - muszę wymienić uszczelkę pod głowicą lecz nigdy jeszcze tego nie robiłem.
Jak sie do tego zabrać aby wszystko przebiegło prawidłowo, czy potrzebne są jakieś specjalne klucze ?
Czy przy takiej operacji trzeba zachować jakieś szzcególne ustawienia przy silniku.
Co jeszcze przy okazji można wymienić jak już silnik będzie rozebrany.
Model Mk3 - ABS 1,8 GT
Posiadam już uszczelkę pod głowicę i pokrywę zaworów.


pomocny byłby również jakiś polski manual - typu haynes lub coś podobnego.


http://www.skrzydlate-chelmno.pl

greg

Post autor: greg » pn maja 07, 2007 08:55

potrzebne:
1. klucz dynamometryczny.
2. Nasadka spline - rozmiar musiałbym sprawdzić
3. Klucz do napinacza - jak go nie masz można zastąpić szczypcami do pierścieni segera
4. Zestaw kluczy nasadkowych co by było jak porozkręcać.
Jak będziesz odkręcał śruby głowicy potrzebny będzie kluicz z przedłużką - rurą bo tam dosć duza siła jest do odkręcenia.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn maja 07, 2007 09:22

Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
smootny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 23:58
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: smootny » pn maja 07, 2007 23:11

super - podpowiedzi jak najbardziej cenne - a jak sie ma sprawa z ewentualnymi uszczelkami, uszczelniaczami czy co tam jeszcze można wymienić jak już silnik będzie rozbebeszony ??


http://www.skrzydlate-chelmno.pl

Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7388
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » pn maja 07, 2007 23:16

smootny pisze:co tam jeszcze można wymienić jak już silnik będzie rozbebeszony ??
Uszczelniacz wałka rozrządu.


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn maja 07, 2007 23:17

smootny pisze:czy co tam jeszcze można wymienić jak już silnik będzie rozbebeszony ??
nowe śruby/szpilki do głowicy bo nie wiadomo ile razy były już dokrecane
koszt niewielki ok 40-100zł a pomyśl ile biedy sobie narobisz jak ta stara
pęknie w bloku silnika
no chyba że chcesz wydać na takie śruby znacznie większą gotówkę to mów ;-)
to powiem Ci co kupić za jakieś 500-600zł :bigok:
możesz dodatkowo zmienić uszczelniacze zaworów wydatek na nie ok. 20-30zł
i posprawdzać popychacze jak kiepskie to zmienić te co kiepskie a jak masz
kasę to wszystkie 1szt to wydatek ok.30zł

[ Dodano: Pon Maj 07, 2007 23:20 ]
smootny pisze:Posiadam już uszczelkę pod głowicę
w jakiej kolejności masz dokręcać to masz też na opakowaniu uszczelki
no chyba że kupiłeś uszczelkę z kartonu :P made in china :P


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
smootny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 23:58
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: smootny » wt maja 08, 2007 00:11

powiedzmy że jest 1000zł na to przedsięwzięcie ... co wtedy ??


http://www.skrzydlate-chelmno.pl

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » wt maja 08, 2007 09:47

smootny pisze:powiedzmy że jest 1000zł na to przedsięwzięcie ... co wtedy ??
w tych pieniążkach to zmieścisz się ze wszystkim co opisaliśmy
dodatkowo nowy olej i filtr i dobre zatankowanie auta do pełna :bigok:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » wt maja 08, 2007 10:21

A tak wogóle to dlaczego wymieniasz uszczelke pod głowicą?
Możesz mieć ew. problemy z odkręceniem koła rozrzadu od wałka w przypadku gdybyś wymieniał simmering na wałku rozrzadu (a chyba byłoby warto).


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
smootny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 23:58
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: smootny » wt maja 08, 2007 18:40

Amanda pisze:A tak wogóle to dlaczego wymieniasz uszczelke pod głowicą?
Możesz mieć ew. problemy z odkręceniem koła rozrzadu od wałka w przypadku gdybyś wymieniał simmering na wałku rozrzadu (a chyba byłoby warto).
wymieniam ponieważ sączy sie spod uszczelki olej oraz zauważyłem że w układzie chłodzenia zrobiło sie ciśnienie - a to ponoć oznaka trafionej uszczelki.

a więc jutro na zakupy po klucze i inne potrzebne częsći i do roboty.


http://www.skrzydlate-chelmno.pl

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 243 gości