Spadek obrotów i mocy na ciepłym silniku

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

winnie
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt mar 09, 2007 22:05
Lokalizacja: kalisz

Spadek obrotów i mocy na ciepłym silniku

Post autor: winnie » ndz maja 06, 2007 11:50

Witam
czy ktos może mi doradzić czy mam mocno martwić się takim zjawiskiem.Mianowicie od czasu jak na dworze zrobiło się cieplej i wymieniłem termostat zaobserwowałem że gdy silnik sie rozgrzeje,ssanie się wyłonczy to obroty na biegu jałowym spadają na około 800 a gdy np wł światła jeszcze troszeczke mniej, aż zamochód zaczyna lekko telepać.Do tego samochód robi się mułowaty.Zarówno na gazie jak i na paliwie..Wcześniej termostat miałem cały czas otwarty i silnik miał około 40-50 stopni i nie było takich objawów.Na zimnym silniku wszystko jest wporządku,pali na dotyk.Wszystkie filtry i olej wymienione.Przejehałem nim około 1300 km od wymiany oleju i na bagnecie brakuje około połowe stanu,pewnie troszeczke pali,ale gdzie niegdzie troszke wycieka.Dzis rano zauwazyłem że rozerwała się rurka przy silniku z lewej strony stojąc na wprost która silnik zassysa powietrze.moz eto mieć coś wsoólnego ze spadkiem mocy?Jest to golf mk2 ,89r,silnik 1.8 benzyna.gaźnik.



Wzmocniak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pt sty 12, 2007 23:14
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Post autor: Wzmocniak » ndz maja 06, 2007 11:58

Skoro jeździłeś cały czas na niedogrzanym silniku, czujnik temp. cieczy przekazywał sygnał do ECU o wytworzeniu bogatej mieszanki. Teraz gdy silnik ma już właściwą temp., a czujnik jest uszkodzony - tzn. dalej wysyła sygnał o niskiej temp. silnika, możesz mieć problemy takie jak opisujesz. Spróbuj zmierzyć oporność czujnika lub go wymień. Niska temp. - wysoka oporność (przy 20 stoniach około 4 kOhm, a przy 90 stopniach około 800 Ohm).
Co do rozerwanej rurki to jeśli masz przepływomierz to ma to podstawowe znaczenie, ponieważ jest to główny czujnik obciążenia silnika. Jeśli nie masz przepływomierza daje to tyle, że ciągnie Ci syfy z komory spalania. tak czy siak należy ją uszczelnić lub wymienić.


Nic lepszego od Golfa drugiego. Co by nie, jakoby hej.

winnie
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt mar 09, 2007 22:05
Lokalizacja: kalisz

Post autor: winnie » ndz maja 06, 2007 13:19

ok,a gdzie szukać rego czujnika?



Wzmocniak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pt sty 12, 2007 23:14
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Post autor: Wzmocniak » pn maja 07, 2007 20:42

O kurcze, przepraszam Cię. Niedoczytałem, że masz gaźnik. Opisałem postepowanie w przypadku wtrysku.


Nic lepszego od Golfa drugiego. Co by nie, jakoby hej.

winnie
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt mar 09, 2007 22:05
Lokalizacja: kalisz

Post autor: winnie » wt maja 08, 2007 09:33

spoko zostanie na przyszłość.Naprawiłem ta rurke od powietrza i jest chyba troche lepiej.ale jeszcze musze pojeździć żeby się upewnić:)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 268 gości