Strona 1 z 1

Czy bylo seryjne czy inne w Rolling Stones?

: sob maja 05, 2007 21:48
autor: haps
Witam, mam na podworku dwa takie golfiki wiem jak sa eksploatowane itp i dlatego bardzo mnie dziwi fakt ze w tym "Rolling stones" zawieszenie jest duzo twardsze i sztywniejsze, w kazdym z tych samochodow trzymaja amortyzatory. W kazdym z nich nic nie bylo kombinowane, przynajmniej tak mi sie wydaje, biorac pod uwage to jak "stoja". Czy zawieszenie miedzy tymi modelami moze sie az tak bardzo roznic?

: sob maja 05, 2007 21:54
autor: Wober
z tego co mi wiadomo to RS nie miał żadnego ekstra zawieszenia jedyne co miał ekstra na dole to alusy Orlando 14 cali.
Widać te golfiki były trochę inaczej eksploatowane i RS mniej jeździł po dziurach, krawężnikach itd.
Najlepszym rozwiązaniem będzie wyjazd na stację i zrobienie badania amortyzatorów w każdym z golfików - to już będą jakieś konkretne cyfry i wtedy można coś o nich powiedzieć. :bigok:

: sob maja 05, 2007 22:18
autor: haps
hmm no mozliwe...ale jak tak sobie bujam i naciskam tego "cl" to w sumie zachowuje sie jak taki normalny samochod ( seryjna astra, fiat uno, tipo, lanos) tego typu przechyly i ugiecia, natomiast ten RS jakis mi podejrzany jest w porownaniu z tym cl`em bo bardzo malo sie ugina no i ogolnie jest duzo twardszy. Zagladalem w nadkola i sprezyny sa czarne a co do amorow to ciezko cos zobaczyc bez zdejmowania:)

: sob maja 05, 2007 22:28
autor: Wober
amory wstępnie można sprawdzić poprzez zciągnięcie koła i na jego zewnętrznej części, poniżej talerzyka znajduje się nalepka z cyferkami i nazwą miasta Braunschweig - gdzie Mc persony do Golfa, Polo i spółka są produkowane - jeżeli masz takie naklejki to można przypuszczać że amory są oryginał - a nie sportowe - no oczywiście można pomyśleć, że jakiś poprzedni właściciel coś przekombinował i wsadził zawieszenie z innego modelu Golfa np GT.

: sob maja 05, 2007 22:35
autor: haps
z tego co wiem to na przodzie sa wlozone jakies polskie zapomnialem jak sie firma nazywa:/ , podobno calkiem dobre, jesli chodzi o normalna jazde..ale to sa pewnie jakies zamienniki oryginalow.

: sob maja 05, 2007 22:41
autor: Wober
No czyli różnica jest - amortyzatory - a to jest podstawowa sprawa jeżeli chodzi o tłumienie drgań :bajer:
Faktycznie proponuje stację diagnostyczną i tam się wszystko wyjdzie czarno na białym w postaci skuteczności tłumienia amortyzatorów........

: ndz maja 06, 2007 10:50
autor: marek2907
haps pisze:am na podworku dwa takie golfiki wiem jak sa eksploatowane itp i dlatego bardzo mnie dziwi fakt ze w tym "Rolling stones" zawieszenie jest duzo twardsze i sztywniejsze,
mam taką sama sytuację
gofer GL z 92 i gofer AVENUE z 95
młodszy jest ogólnie twardszy i sztywniejszy ale stoi ciut wyżej niż GL
amorki spręzyny są oryginałki
więc wnioskuję że goferka ciągle ktoś tam udoskonalał i zmieniał co nieco w trakcie produkcji modelu :bigok:

: ndz maja 06, 2007 19:53
autor: haps
Hmm....no wlasnie tez jestem ciekaw czy zachodzily takie zmiany...ale jezli faktycznie byly takie zmiany technologiczne to czy nowe czesci dostepne na rynku sa rowniez dopasowane do odpowiednich rocznikow?! czy moze po prostu do golfa z mniejszym silnikiem zakladano slabsze zawieszenie a do tych mocniejszych wersji, zawieszenia o bardziej sportowej charakterystyce?