Strona 1 z 1

migająca kontrolka ciśnienia oleju

: sob maja 05, 2007 19:54
autor: wojtas.l
Witam
Zauważyłem dzisiaj że przy powolnej jeżdzie + nagłe hamowanie lub przy powolnej jeżdzie + nagły skręt kierownicą w którąś ze stron - przy temperaturze silnika 90stopni + poziom oelju w silniku jest prawidłowy (nie ubywa mi go) zapalała mi się kontrolka ciśnnienia oleju - zaczynała migać...

Auto którym jeżdze miał wymieniany olej przez porzedniego własciciela jakieś 12tyś km.
Obecnie jest tam wlany Lotos który właśnie będe wymieniał bo 12 tyś to czaas najwyższy na wymianę oleju w silniku.

Ale mam pytanie ...

czy mignięcie kontrolki ciśnienia oleju może być spowodowane tym że olej który mam obecnie w silniku nadaje się tylko do utylizacji? jest "przepalony"?
dodatkowo zaobserwowałem (od jakiś 2 tygodni) -- słyszę jakieś sporadyczne "cykanie" wydobywające się spod maski silnika. Czy może to być któryś z wtryskiwaczy który się np "zawiesza" w skutek nieprawidłowego ciśnienia oleju spowodowanego brakiem odpowiednich właściwości oleju w moim silniku?

Pozdrawiam

: sob maja 05, 2007 20:14
autor: jozekrjrj
z tego co wiem to silnik AEA jest na mono wtrysku wiec masz tylko jeden wtryskiwacz

poziom oleju prawidłowy - to znaczy ile?? jest na min czy max a może w połowie

na twoim miejscu jak bym wiedział ze jest zalany lotosem to bym ten olej wymienił od razu
a ty jeszcze jezdzisz na nim 12tys


na mój gust to porostu olej odpływa z pod smoka i dlatego gubi ciśnienie

a jak po rozgrzaniu oleju zaczyna żarzyć sie kontrolka ciśnienia na postoju to znaczy ze pupy dały panewki na wale korbowym

: sob maja 05, 2007 20:22
autor: Pinhead
wojtas.l, 12tyś na oleju mineralnym lub półsyntetycznym to o conajmniej 2 tyś za dużo. Przechodzony olej może być przyczyną słabego ciśnienia. Ciśnienie oleju nie ma nic wspólnego z wtryskiwaczem. To co słyszysz to zapewne popychacze hydrauliczne które kasują luz zaworowy własnie przez ciśnienie oleju. Słabe ciśnienie = popychacze będą klepać.

: ndz maja 06, 2007 11:35
autor: Pienios
najlepsze rozwiązanie to dokonać pomiaru cisnienia oleju zarówno na zimnym jak na mocno rozgrzanym silniku. Ja dokonałbym takiego pomiaru zanim wymieniłbym olej bo jak sie okaże ze nie trzyma cisnienia to trzeba szukac przyczyny dalej. Dobrze jakbys pomiaru dokonał tuż po mocnym obciążeniu silnika( mocno przegonic auto) aby olej był bardzo rzadki bo wtedy własnie mogą pojawiać sie problemy. Przerabiałem problem zaplającej sie kontroloki jakies dwa lata temu cieżka sprawa pelne sprawdzenie elektryki w tym nowe czujniki, kontrola cisnienia i klepiących popychaczy nic nie wykazała pomiary były ok. Dopiero testy podczas jazdy wykazały ze przy obciażeniu silnik przy mocno rozgrzanym oleju ma troche za niskie cisnienie a przyczyną była przytarta jakimis opilkami pompa i delikatnie przygieta misa na wysokosci ssaka. Musiałem gdzies delkatnie przygiac miskę i do pompy dostały sie opiłki które obniżyły jej sprawnośc przy rozgrzanym oleju. Wymiana pompy i wszystko wróciło do normy.
Co do popychaczy to ich klepanie nie koniecznie musi być związane z cisnieniem mogą być po prostu zurzyte, ale w twoim przypadku bardzo prawdopodobne jest to że klepią z powodu zaniskiego cisnienia.
Wiec na początek pomiar tylko wiarygdny cisnienia oleju...

: wt maja 08, 2007 22:15
autor: wojtas.l
:okej: udało się! - Problem zniknął (przy najmniej narazie) - wymieniłem dziś olej + filtr i mocno pogoniłem autko - mocno się zagrzał. Nie słyszałem już klekotania popychaczy jak i kontrolka ciśnienia oleju ani razu nie mignęła. Oby tak dalej.