Strona 1 z 2

Jak wyjąć ekektryczny silnik podnoszenia szyb

: sob maja 05, 2007 15:46
autor: Elwis
jak w temacie,
odkreciłem dwie śruby mocujące silnik ale niewiem co dalej?? Szybe mam zasutniętą bo nie chce się opiścić. prosze porade

: sob maja 05, 2007 16:03
autor: Paweł Marek
Cały mechanizm musisz wyjać - 5 śrób (po 2 na prowadnicach i 1 przy silniku - wystarczy je poluzować). Płaską 10 tką musisz się dostać do mocowań przy dolnej krawędzi szyby - po jednej śróbie na każdym uchwycie, szyba może być zapieczona, poszarp trochę. Szybę przyklej taśmą do ramki żeby nie spadła. Mechanizm wyciągaj dołem, równocześnie zbliżając do siebie dołem prowadnice i opuszczając.

: pn mar 29, 2010 20:21
autor: krystek007
Mam pytanie podpinając się pod temat :) prowadnice szyby jak już odkręcę to ruszają się z szyba całą, zerkałem na to do góry i wygląda, że zbliżając do siebie dół prowadnic wykarczy się elementy trzymające szybę??? one są jakoś tam przykręcone chyba? szyba nie pęknie???

: wt mar 30, 2010 20:54
autor: don vittorio
Najpierw musisz odkręcić szybę z uchwytów na prowadnicach. Jak opuścisz szybę na dół, to zobaczysz 2 uchwyty, w których jest taka guma co trzyma szybę. Z przodu są 2 nakrętki na klucz 10, popuszczasz je i wyciągasz szybę do góry. Dopiero potem demontujesz prowadnice z silniczkiem.

[ Dodano: 30 Mar 2010 20:57 ]
.
Paweł Marek pisze:Płaską 10 tką musisz się dostać do mocowań przy dolnej krawędzi szyby - po jednej śróbie na każdym uchwycie, szyba może być zapieczona, poszarp trochę.
Najpierw musisz odkręcić szybę z uchwytów na prowadnicach. Jak opuścisz szybę na dół, to zobaczysz 2 uchwyty, w których jest taka guma co trzyma szybę. Z przodu są 2 nakrętki na klucz 10, popuszczasz je i wyciągasz szybę do góry. Dopiero potem demontujesz prowadnice z silniczkiem

: wt mar 30, 2010 23:03
autor: krystek007
Ok tylko jak byś obniżył szybę skoro mechanizm się zaciął w pozycji szyba zamknięta i ani silnik ani mechanizmy ani drgną :) dziś nawet na krótko spinałem 12v do silniczka i nic nie dało, ostatecznie przecinałem linki całego mechanizmu i tak był do wymiany :)

: wt mar 30, 2010 23:35
autor: Paweł Marek
Po odkręceniu śrub prowadnic i silnika można mechanizm troszkę ciut obniżyć i lekko zbliżyć dolne końce obu prowadnic. Wtedy łatwiej dostać kluczykiem do uchwytu szyby nawet jak jest u samej góry. Da się, zapewniam.

: śr mar 31, 2010 08:43
autor: krystek007
Ja sobie nie poradziłem, ta śrubka trzymająca szyby jest w taki zagłębieniu plastikowym, że klucz zwykły płaski się ślizga, teraz najgorsze jest to, że po założeniu i próbie uruchomienia szyby, udało się ruszyć parę razy szybą i znowu przyblokowało, hmmm;(

: śr mar 31, 2010 11:37
autor: Lukasz_mk2
krystek007, jak teraz masz wszystko jak trzeba i nadal blokuje szybę tzn że szyba jest źle ustawiona, sprawdź przed jej przykręceniem do mocowania czy sam mechanizm (bez skręconej szyby) chodzi w pełnym zakresie. Jeśli chodzi to ewidentnie szyba jest źle ustawiona i silniczek się zatrzymuje bo napotyka na opór - a uwierz mi dla takiej szyby to każdy mm robi różnicę. Ja u siebie z jedną walczyłem pół soboty

: śr mar 31, 2010 20:35
autor: krystek007
Ja dziś z tym walczyłem 2h i nadal nic, w połowie zamykania szybę blokuje, do tego stopnia, że linki w ślimaku mi się plączą!!! i całość muszę rozbierać po takim manewrze :)linki nawijać itd... teraz mam tak, ze jak zmontuje szyny to sam mechanizm chodzi elegancko, szyba jak się założy to do połowy idzie ok, potem widzę jak napręża szyny przy wciąganiu jej, próbowałem kilku położeń, to jakaś masakra jest :) zresztą od połowy zamknięcia dużego manewru z ustawieniem szyby już nie ma, bo ramy drzwi trzymają już całość dosyć dobrze, ale i tak mi nie idzie :) rok temu urwała mi się linka od strony kierowcy, pamiętam, przy wymianie zeszło mi 2h i po sprawie, prawie żadnego ustawiania, albo miałem farta, albo coś po tej stronie pasażera jest nie tak, tylko nie wiem co :) Jutro będę się nadal bawił :)
Generalnie dzięki za sugestie wszystkim.

: śr mar 31, 2010 20:39
autor: Paweł Marek
krystek007, masz za duży luz na lince. I to nie szyba powoduje wikłanie linki tylko nadmierny luz, chyba że bęben na linkę jest już tak zniszczony i linka tak pogięta że nici z tego. Trzeba nowy mechanizm lub regenerowac linkę - koniecznie maksymalnie jak się da ją naciągnąć po założeniu. Regulacja jest przy jednej z prowadnic na końcu

: śr mar 31, 2010 20:54
autor: krystek007
mechanizm jest nowy :) oprócz silniczka, a linka na ślimaku w 2 miejscach się zagięła dosyć mocno, po tych moich manewrach, trochę to naprostowałem, cały mechanizm bez urwanych ząbków itp... linka jest naciągnięta, bo przecież przy jej zakładaniu innego sposobu nie ma na zmontowanie tego, ślimak i długość linki są tak zrobione że po zwinięciu wychodzi w sam raz z dosyć mocnym naciągiem, a z tą regulacją na prowadnicy to do czego ma być??? co tam jest do regulacji w tym mechanizmie jeszcze??

: śr mar 31, 2010 21:04
autor: Paweł Marek
krystek007 pisze:mechanizm jest nowy
był :)
na końcu jednej z prowadnic jest plastyk którym reguluje się naciąg linki
żółty plastyk po lewej u góry http://img20.allegroimg.pl/photos/orygi ... /967845570

: śr mar 31, 2010 21:15
autor: krystek007
Właśnie był :) jutro lookne na ten naciąg, myślę, jednak, że coś szyba blokuje, bo sam mechanizm chodzi cały czas bez problemów, jak założę szybę na zaciski to w połowie ją blokuje i wtedy się zaczynają problemy, a ten naciąg jak się reguluje, tam jest jakiś gwint do kręcenia??

: śr mar 31, 2010 22:07
autor: Lukasz_mk2
to jak sam mechanizm bez szyby chodzi dobrze to wydaje mi się że wina jednak leży po stronie ułożenia szyby bądź gdzieś jest mocno nagięta uszczelka i szyba nie może się przez to "przebić". Spróbuj chwycić szybę rękami i ruszać nią góra dół tak jak by miał to robić silnik - sprawdź w ten sposób czy są jakieś opory.