Jak wyjąć ekektryczny silnik podnoszenia szyb
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 348
- Rejestracja: czw sie 24, 2006 10:45
- Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
- Kontakt:
Jak wyjąć ekektryczny silnik podnoszenia szyb
jak w temacie,
odkreciłem dwie śruby mocujące silnik ale niewiem co dalej?? Szybe mam zasutniętą bo nie chce się opiścić. prosze porade
odkreciłem dwie śruby mocujące silnik ale niewiem co dalej?? Szybe mam zasutniętą bo nie chce się opiścić. prosze porade
Mój GTI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=644984#644984
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/178429.html][img]http://images.spritmonitor.de/178429_3.png[/img][/url]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/178429.html][img]http://images.spritmonitor.de/178429_3.png[/img][/url]
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Cały mechanizm musisz wyjać - 5 śrób (po 2 na prowadnicach i 1 przy silniku - wystarczy je poluzować). Płaską 10 tką musisz się dostać do mocowań przy dolnej krawędzi szyby - po jednej śróbie na każdym uchwycie, szyba może być zapieczona, poszarp trochę. Szybę przyklej taśmą do ramki żeby nie spadła. Mechanizm wyciągaj dołem, równocześnie zbliżając do siebie dołem prowadnice i opuszczając.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- krystek007
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- don vittorio
- rock n roll
- Posty: 248
- Rejestracja: czw lut 04, 2010 20:23
- Lokalizacja: kuj-pom
Najpierw musisz odkręcić szybę z uchwytów na prowadnicach. Jak opuścisz szybę na dół, to zobaczysz 2 uchwyty, w których jest taka guma co trzyma szybę. Z przodu są 2 nakrętki na klucz 10, popuszczasz je i wyciągasz szybę do góry. Dopiero potem demontujesz prowadnice z silniczkiem.
[ Dodano: 30 Mar 2010 20:57 ]
.
[ Dodano: 30 Mar 2010 20:57 ]
.
Najpierw musisz odkręcić szybę z uchwytów na prowadnicach. Jak opuścisz szybę na dół, to zobaczysz 2 uchwyty, w których jest taka guma co trzyma szybę. Z przodu są 2 nakrętki na klucz 10, popuszczasz je i wyciągasz szybę do góry. Dopiero potem demontujesz prowadnice z silniczkiemPaweł Marek pisze:Płaską 10 tką musisz się dostać do mocowań przy dolnej krawędzi szyby - po jednej śróbie na każdym uchwycie, szyba może być zapieczona, poszarp trochę.
"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia. Rozsiałem je u twych stóp.
Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.”
Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.”
- krystek007
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Po odkręceniu śrub prowadnic i silnika można mechanizm troszkę ciut obniżyć i lekko zbliżyć dolne końce obu prowadnic. Wtedy łatwiej dostać kluczykiem do uchwytu szyby nawet jak jest u samej góry. Da się, zapewniam.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- krystek007
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
krystek007, jak teraz masz wszystko jak trzeba i nadal blokuje szybę tzn że szyba jest źle ustawiona, sprawdź przed jej przykręceniem do mocowania czy sam mechanizm (bez skręconej szyby) chodzi w pełnym zakresie. Jeśli chodzi to ewidentnie szyba jest źle ustawiona i silniczek się zatrzymuje bo napotyka na opór - a uwierz mi dla takiej szyby to każdy mm robi różnicę. Ja u siebie z jedną walczyłem pół soboty
- krystek007
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Ja dziś z tym walczyłem 2h i nadal nic, w połowie zamykania szybę blokuje, do tego stopnia, że linki w ślimaku mi się plączą!!! i całość muszę rozbierać po takim manewrze :)linki nawijać itd... teraz mam tak, ze jak zmontuje szyny to sam mechanizm chodzi elegancko, szyba jak się założy to do połowy idzie ok, potem widzę jak napręża szyny przy wciąganiu jej, próbowałem kilku położeń, to jakaś masakra jest zresztą od połowy zamknięcia dużego manewru z ustawieniem szyby już nie ma, bo ramy drzwi trzymają już całość dosyć dobrze, ale i tak mi nie idzie rok temu urwała mi się linka od strony kierowcy, pamiętam, przy wymianie zeszło mi 2h i po sprawie, prawie żadnego ustawiania, albo miałem farta, albo coś po tej stronie pasażera jest nie tak, tylko nie wiem co Jutro będę się nadal bawił
Generalnie dzięki za sugestie wszystkim.
Generalnie dzięki za sugestie wszystkim.
Pozdrawiam.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
krystek007, masz za duży luz na lince. I to nie szyba powoduje wikłanie linki tylko nadmierny luz, chyba że bęben na linkę jest już tak zniszczony i linka tak pogięta że nici z tego. Trzeba nowy mechanizm lub regenerowac linkę - koniecznie maksymalnie jak się da ją naciągnąć po założeniu. Regulacja jest przy jednej z prowadnic na końcu
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- krystek007
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
mechanizm jest nowy oprócz silniczka, a linka na ślimaku w 2 miejscach się zagięła dosyć mocno, po tych moich manewrach, trochę to naprostowałem, cały mechanizm bez urwanych ząbków itp... linka jest naciągnięta, bo przecież przy jej zakładaniu innego sposobu nie ma na zmontowanie tego, ślimak i długość linki są tak zrobione że po zwinięciu wychodzi w sam raz z dosyć mocnym naciągiem, a z tą regulacją na prowadnicy to do czego ma być??? co tam jest do regulacji w tym mechanizmie jeszcze??
Pozdrawiam.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
byłkrystek007 pisze:mechanizm jest nowy
na końcu jednej z prowadnic jest plastyk którym reguluje się naciąg linki
żółty plastyk po lewej u góry http://img20.allegroimg.pl/photos/orygi ... /967845570
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- krystek007
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
to jak sam mechanizm bez szyby chodzi dobrze to wydaje mi się że wina jednak leży po stronie ułożenia szyby bądź gdzieś jest mocno nagięta uszczelka i szyba nie może się przez to "przebić". Spróbuj chwycić szybę rękami i ruszać nią góra dół tak jak by miał to robić silnik - sprawdź w ten sposób czy są jakieś opory.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 221 gości