Jak wyjąć ekektryczny silnik podnoszenia szyb

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Elwis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: czw sie 24, 2006 10:45
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Kontakt:

Jak wyjąć ekektryczny silnik podnoszenia szyb

Post autor: Elwis » sob maja 05, 2007 15:46

jak w temacie,
odkreciłem dwie śruby mocujące silnik ale niewiem co dalej?? Szybe mam zasutniętą bo nie chce się opiścić. prosze porade


Mój GTI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=644984#644984



[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/178429.html][img]http://images.spritmonitor.de/178429_3.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob maja 05, 2007 16:03

Cały mechanizm musisz wyjać - 5 śrób (po 2 na prowadnicach i 1 przy silniku - wystarczy je poluzować). Płaską 10 tką musisz się dostać do mocowań przy dolnej krawędzi szyby - po jednej śróbie na każdym uchwycie, szyba może być zapieczona, poszarp trochę. Szybę przyklej taśmą do ramki żeby nie spadła. Mechanizm wyciągaj dołem, równocześnie zbliżając do siebie dołem prowadnice i opuszczając.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » pn mar 29, 2010 20:21

Mam pytanie podpinając się pod temat :) prowadnice szyby jak już odkręcę to ruszają się z szyba całą, zerkałem na to do góry i wygląda, że zbliżając do siebie dół prowadnic wykarczy się elementy trzymające szybę??? one są jakoś tam przykręcone chyba? szyba nie pęknie???


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
don vittorio
rock n roll
rock n roll
Posty: 248
Rejestracja: czw lut 04, 2010 20:23
Lokalizacja: kuj-pom

Post autor: don vittorio » wt mar 30, 2010 20:54

Najpierw musisz odkręcić szybę z uchwytów na prowadnicach. Jak opuścisz szybę na dół, to zobaczysz 2 uchwyty, w których jest taka guma co trzyma szybę. Z przodu są 2 nakrętki na klucz 10, popuszczasz je i wyciągasz szybę do góry. Dopiero potem demontujesz prowadnice z silniczkiem.

[ Dodano: 30 Mar 2010 20:57 ]
.
Paweł Marek pisze:Płaską 10 tką musisz się dostać do mocowań przy dolnej krawędzi szyby - po jednej śróbie na każdym uchwycie, szyba może być zapieczona, poszarp trochę.
Najpierw musisz odkręcić szybę z uchwytów na prowadnicach. Jak opuścisz szybę na dół, to zobaczysz 2 uchwyty, w których jest taka guma co trzyma szybę. Z przodu są 2 nakrętki na klucz 10, popuszczasz je i wyciągasz szybę do góry. Dopiero potem demontujesz prowadnice z silniczkiem


"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia. Rozsiałem je u twych stóp.

Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.”

Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » wt mar 30, 2010 23:03

Ok tylko jak byś obniżył szybę skoro mechanizm się zaciął w pozycji szyba zamknięta i ani silnik ani mechanizmy ani drgną :) dziś nawet na krótko spinałem 12v do silniczka i nic nie dało, ostatecznie przecinałem linki całego mechanizmu i tak był do wymiany :)


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt mar 30, 2010 23:35

Po odkręceniu śrub prowadnic i silnika można mechanizm troszkę ciut obniżyć i lekko zbliżyć dolne końce obu prowadnic. Wtedy łatwiej dostać kluczykiem do uchwytu szyby nawet jak jest u samej góry. Da się, zapewniam.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » śr mar 31, 2010 08:43

Ja sobie nie poradziłem, ta śrubka trzymająca szyby jest w taki zagłębieniu plastikowym, że klucz zwykły płaski się ślizga, teraz najgorsze jest to, że po założeniu i próbie uruchomienia szyby, udało się ruszyć parę razy szybą i znowu przyblokowało, hmmm;(


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » śr mar 31, 2010 11:37

krystek007, jak teraz masz wszystko jak trzeba i nadal blokuje szybę tzn że szyba jest źle ustawiona, sprawdź przed jej przykręceniem do mocowania czy sam mechanizm (bez skręconej szyby) chodzi w pełnym zakresie. Jeśli chodzi to ewidentnie szyba jest źle ustawiona i silniczek się zatrzymuje bo napotyka na opór - a uwierz mi dla takiej szyby to każdy mm robi różnicę. Ja u siebie z jedną walczyłem pół soboty


Obrazek

Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » śr mar 31, 2010 20:35

Ja dziś z tym walczyłem 2h i nadal nic, w połowie zamykania szybę blokuje, do tego stopnia, że linki w ślimaku mi się plączą!!! i całość muszę rozbierać po takim manewrze :)linki nawijać itd... teraz mam tak, ze jak zmontuje szyny to sam mechanizm chodzi elegancko, szyba jak się założy to do połowy idzie ok, potem widzę jak napręża szyny przy wciąganiu jej, próbowałem kilku położeń, to jakaś masakra jest :) zresztą od połowy zamknięcia dużego manewru z ustawieniem szyby już nie ma, bo ramy drzwi trzymają już całość dosyć dobrze, ale i tak mi nie idzie :) rok temu urwała mi się linka od strony kierowcy, pamiętam, przy wymianie zeszło mi 2h i po sprawie, prawie żadnego ustawiania, albo miałem farta, albo coś po tej stronie pasażera jest nie tak, tylko nie wiem co :) Jutro będę się nadal bawił :)
Generalnie dzięki za sugestie wszystkim.


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr mar 31, 2010 20:39

krystek007, masz za duży luz na lince. I to nie szyba powoduje wikłanie linki tylko nadmierny luz, chyba że bęben na linkę jest już tak zniszczony i linka tak pogięta że nici z tego. Trzeba nowy mechanizm lub regenerowac linkę - koniecznie maksymalnie jak się da ją naciągnąć po założeniu. Regulacja jest przy jednej z prowadnic na końcu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » śr mar 31, 2010 20:54

mechanizm jest nowy :) oprócz silniczka, a linka na ślimaku w 2 miejscach się zagięła dosyć mocno, po tych moich manewrach, trochę to naprostowałem, cały mechanizm bez urwanych ząbków itp... linka jest naciągnięta, bo przecież przy jej zakładaniu innego sposobu nie ma na zmontowanie tego, ślimak i długość linki są tak zrobione że po zwinięciu wychodzi w sam raz z dosyć mocnym naciągiem, a z tą regulacją na prowadnicy to do czego ma być??? co tam jest do regulacji w tym mechanizmie jeszcze??


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr mar 31, 2010 21:04

krystek007 pisze:mechanizm jest nowy
był :)
na końcu jednej z prowadnic jest plastyk którym reguluje się naciąg linki
żółty plastyk po lewej u góry http://img20.allegroimg.pl/photos/orygi ... /967845570


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » śr mar 31, 2010 21:15

Właśnie był :) jutro lookne na ten naciąg, myślę, jednak, że coś szyba blokuje, bo sam mechanizm chodzi cały czas bez problemów, jak założę szybę na zaciski to w połowie ją blokuje i wtedy się zaczynają problemy, a ten naciąg jak się reguluje, tam jest jakiś gwint do kręcenia??


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » śr mar 31, 2010 22:07

to jak sam mechanizm bez szyby chodzi dobrze to wydaje mi się że wina jednak leży po stronie ułożenia szyby bądź gdzieś jest mocno nagięta uszczelka i szyba nie może się przez to "przebić". Spróbuj chwycić szybę rękami i ruszać nią góra dół tak jak by miał to robić silnik - sprawdź w ten sposób czy są jakieś opory.


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 221 gości