Strona 1 z 1

włączenie świateł a zachowanie się alternatora

: czw maja 03, 2007 22:28
autor: jaro83
czy to jest normalne, że jak włączam światła to alternator jest dużo bardziej obciążony, aż do tego stopnia, że pasek zaczyna piszczeć? w sumie jest wtedy większy pobór prądu, ale po włączeniu postojówek już tak się dzieje. wcześniej mi to zbytnio nie przeszkadzało ale teraż jak trzeba cały czas jeździć na światłach to już stało się troche denerwujące. dodatkowo jeszcze odłączyłem klimę aby trochę odciążyć pasek. może jest coś nie tak z alternatorem? po włączeniu postojówek napięcie spada o około 1v, a po załączeniu normalnych świateł jest tak samo.

: czw maja 03, 2007 22:45
autor: maniek128
witam, sprawdz stan paska ewentualnie naciągnij go odpowiednio.
Pozdrawiam

: pt maja 04, 2007 07:34
autor: marek2907
naciągnij pasek (lub go wymień jeśli trzeba)

: pt maja 04, 2007 09:09
autor: stempel72
jaro83, zakładam że masz silnik 1.8 pasek nie będzie drogi, jak wymienisz to masz spokój na 100tkm.

: pt maja 04, 2007 09:24
autor: Duber
ale nikt nienapisal ze tak ma byc ;) ,wiec to jes NORMALNE.

: pt maja 04, 2007 09:34
autor: torox
to jest normalne ze jest wieksze obciazenie alternatora ale sprawdz stan akumulatora i czy ma odpowiednia pojemnosc do poboru mocy,o pasku nie ma co pisac bo to pierwsza rzecz jaka sie sprawdza
:bajer:

: pt maja 04, 2007 11:45
autor: szatanek
Powiem tak po włączeniu samych pozycji pobór prądu jest znikomy wiec nie powinno byc zadnej róznicy w pracy silnika czyli ew. spadku obrotów czy piszczeniu paska , ale po włączeniu św. mijania pobór juz wzrasta wiec pasek źle napięty moze popiskiwac i obr. tez troszke mogą spasc mówie o benzynie.

Re: włączenie świateł a zachowanie się alternatora

: pt maja 04, 2007 12:17
autor: abpel
jaro83 pisze:czy to jest normalne, że jak włączam światła to alternator jest dużo bardziej obciążony, aż do tego stopnia, że pasek zaczyna piszczeć? w sumie jest wtedy większy pobór prądu, ale po włączeniu postojówek już tak się dzieje. wcześniej mi to zbytnio nie przeszkadzało ale teraż jak trzeba cały czas jeździć na światłach to już stało się troche denerwujące. dodatkowo jeszcze odłączyłem klimę aby trochę odciążyć pasek. może jest coś nie tak z alternatorem? po włączeniu postojówek napięcie spada o około 1v, a po załączeniu normalnych świateł jest tak samo.
Sprawdz naciagniecie paska i czy z alternatora nie dochodza jakies dziwne dzwieki np stuki itp ktore moga swiadczyc o konczacych sie łozyskach ktore przy wiekszym obciazeniu (właczenie swiateł mijania) stawiaja wiekszy opór