Strona 1 z 1

Centralny zamek tylnej klapy

: czw maja 03, 2007 16:26
autor: manieczek111
Witam, nie dziala centralny zamek tylnej klapy.Sam zamek jest ok. Na dzien dzisiejszy aby otworzyc tylna klape mysze za kazdym razem wsadzic kluczyk do zamka. Sprawdzilem przewody idace do silownika w klapie. Sa dwa, brazowy i brazowo-czarny. Na brazowym jest masa, a na tym drugim powinen byc synal ,no ale go nie ma.
I mam pytanie ktoredy jest poprowadodony ten sygnalowy przewod, musze sprawdzic czy nie ma zadnej przerwy.
Zrodlo sygnaly jest w module komfortu? tam znalazlem na pin nr 15 brazowo-czarny ale na nim caly czas jest +12 niezaleznie czy zamykam czy otwieram

: czw maja 03, 2007 19:54
autor: greg
manieczek111 pisze:Sprawdzilem przewody idace do silownika w klapie. Sa dwa, brazowy i brazowo-czarny
jesteś pewny że te przewody dochodza do siłownika??? bo powinny do samego zamka, a do siłownik apowinny dojść przewody w kolorach niebieskim i zielonym

: czw maja 03, 2007 21:12
autor: kristo
A może poszukaj w instrukcji do auta jak to jest z ustawieniem zamka. W MKIII chyba jest coś takiego, że jak przekręcisz kluczyk w klapie w daną pozycję to central zamyka i otwiera, a jak przekręcisz w inną pozycję to masz w kapie manual i central nie działa w klapie.
Zastrzegam, że chyba tak jest bo nie mam instrukcji ale gdzieś o tym na forum czytałem, a u siebie nie eksperymentowałem.

: czw maja 03, 2007 21:15
autor: greg
kristo, dobrze prawisz - sam bym ci dał plusa :bigok:

: czw maja 03, 2007 21:21
autor: kristo
:blush:
Kurde dzięki (greg Pomógł:423 !!!)

: czw maja 03, 2007 21:25
autor: manieczek111
kristo pisze:A może poszukaj w instrukcji do auta jak to jest z ustawieniem zamka. W MKIII chyba jest coś takiego, że jak przekręcisz kluczyk w klapie w daną pozycję to central zamyka i otwiera, a jak przekręcisz w inną pozycję to masz w kapie manual i central nie działa w klapie.
Zastrzegam, że chyba tak jest bo nie mam instrukcji ale gdzieś o tym na forum czytałem, a u siebie nie eksperymentowałem.
dalbym plusa jakby mi to pomoglo. faktycznie tak jest, ale w moim przypadku zmiana pozycji zamka nie pomaga.
greg pisze:esteś pewny że te przewody dochodza do siłownika??? bo powinny do samego zamka, a do siłownik apowinny dojść przewody w kolorach niebieskim i zielonym
jutro pojde do garazu i sprawdze jak to dokladnie jest. Wiem na pewno ze te dwa przewody ktore podalem wychodza z poloczenia miedzy klapa a bagaznikiem, a pozniej biegna wzdluz klapy.a co ze zrodlem sygnaly?jest nim modul komfort? ktory pin?

: czw maja 03, 2007 21:56
autor: greg
manieczek111 pisze:est nim modul komfort?
tak
manieczek111 pisze:ktory pin?
tych kolorów co podałem? niebieski 2/23 zielony 18/23 natomiast brązowo/czarny to jest sygnał dla modółu o otwarcziu lub zamknięciu zamka (to co pisał kristo, )

[ Dodano: Czw Maj 03, 2007 9:58 pm ]
manieczek111, weź no rozbierz pokrywę klapy - w końcu to tylko 2 wkręty i sam zobaczysz czy nie mam racji

[ Dodano: Czw Maj 03, 2007 10:00 pm ]
manieczek111 pisze:dalbym plusa jakby mi to pomoglo
ja nie wpadłem na pomysł ze mogłeś pzrestawić zamek a powinienem od tego zacząć - więc ja doceniam jego radę

[ Dodano: Czw Maj 03, 2007 10:02 pm ]
tak terazwpadłem - - słuchaj a może inaczej - sprawdź czy przy opcji zę ma się zamykać centralny/otwierać zamek w klapie - czy na tym kablu brązowo/czarnym masz masę - bo jak nie masz masy to tu masz przyczynę dlaczego ci siłownik nie zamyka - modół komfort uzyskuje informację że masz przestawiony zamek w pozycji żeby nie otwierał.

: czw maja 03, 2007 22:09
autor: manieczek111
klapa jest rozebrana, tylko teraz nie chce mi sie biec do garazu i sprawdzac dokladnie jak to tam jest. Jutro z rana pojde.
Ok. sprawdze , ale to juz jutro...

Pozdr.

[ Dodano: 04 Maj 2007 21:14 ]
greg, miales racje co do kolorow tych kabelkow . Wczoraj zle spojrzalem na caly mechanizm i troszke zamieszalem. Sprawe rozwiazalem, przyczyna : zasniedziale styki przy pompce centralnego( i to na ostro).

thx za podpowiedzi, pozdrawiam.

Temat do zamkniecia.