Strona 1 z 1

Zawieszenie standard, a GT lub GTI Golf III

: wt mar 22, 2005 14:33
autor: Martin_GTD
Witam, otóż zostałem wlascicielem Golfa III GTD, ma wymienione zawieszenie na standard albo inne bardzo miekie i wysokie. Z tego co wiem było w nim zawieszenie dawniej nizsze ale z celuw praktyczbych i ze zuzycie wymienione.
Otóż chciałbym w przyszłości obniżyc delikatnie golfa, tak jak jest to w standardowych GT lub GTI, tak mi sie podoba, nie bardzo nisko, ani tez nie wysoko i wmiare konfortowo mysle.
I tu moje pytanie o ile mm jest niższy standardowy GT, czy GTi od zwykłego, -30mm? -40mm?
Moze wiecie jakie zestaw, daje efekt taki jak w GT. Ile by kosztował?Czytałem o gwinatch troche, czy faktycznie mozan sobie samem wyregolowac, w jakich granicach? i jaki jest konfort, nie chce zupełnie sztywnego samochodu jak na szynach, niestety to Polska.

Re: Zawieszenie standard, a GT lub GTI Golf III

: wt mar 22, 2005 15:39
autor: borbet
Martin_GTD pisze:Witam, otóż zostałem wlascicielem Golfa III GTD, ma wymienione zawieszenie na standard albo inne bardzo miekie i wysokie. Z tego co wiem było w nim zawieszenie dawniej nizsze ale z celuw praktyczbych i ze zuzycie wymienione.
Otóż chciałbym w przyszłości obniżyc delikatnie golfa, tak jak jest to w standardowych GT lub GTI, tak mi sie podoba, nie bardzo nisko, ani tez nie wysoko i wmiare konfortowo mysle.
I tu moje pytanie o ile mm jest niższy standardowy GT, czy GTi od zwykłego, -30mm? -40mm?
Moze wiecie jakie zestaw, daje efekt taki jak w GT. Ile by kosztował?Czytałem o gwinatch troche, czy faktycznie mozan sobie samem wyregolowac, w jakich granicach? i jaki jest konfort, nie chce zupełnie sztywnego samochodu jak na szynach, niestety to Polska.
Teoretycznie GT jest o 10mm niżej niż seria, ale mój Variant GT temu zaprzecza, bo stoi wysoko.

: wt mar 22, 2005 20:23
autor: piosz7
W moim aucie w zawieszeniu nic nie było wymieniane a też zawieszenie nie jest zbyt niskie ani twarde.

: wt mar 22, 2005 20:56
autor: Mateusz_vw
Obnizenie takie -30mm? -40mm uzyskasz przy sportowych sprezynach. Sprezyny z GT daja obnizenie - 10mm.

: wt mar 22, 2005 20:58
autor: VWjowiec
Mateusz_vw pisze:Obnizenie takie -30mm? -40mm uzyskasz przy sportowych sprezynach. Sprezyny z GT daja obnizenie - 10mm.
dokładnie a GTI -20 :grin:

: śr mar 23, 2005 08:49
autor: wojteks
same sprężyny nie obniżają zawieszenia (to tylko półśrodek), np GTI ma inne McPhersony a sportowe, obniżane zawieszenie ma krótkie McPhersony i inne sprężyny (tzw progresywne o zmiennym rozstawie zwojów). Miałem obniżane zawieszenie i powróciłem do oryginału dla GTI (McPhersony Kayaba dla GTI gazowe (pomarańczowy kolor) i sprężyny zamienniki oryginału (czyli GTI 2.0 lub Diesel 1.9) twardsze niż do mniejszych silników.

: śr mar 23, 2005 10:57
autor: Martin_GTD
Dzieki bardzo za odpowiedz, dokładnie takiej oczekiwałem:

Miałem obniżane zawieszenie i powróciłem do oryginału dla GTI (McPhersony Kayaba dla GTI gazowe (pomarańczowy kolor) i sprężyny zamienniki oryginału (czyli GTI 2.0 lub Diesel 1.9) twardsze niż do mniejszych silników

czyli już wiem -20mm, dla mnie wsam raz ani wysoko, ani nisko

Czyli musze szkać:
Kayaba dla GTI gazowe (pomarańczowy kolor) i sprężyny zamienniki oryginału (czyli GTI 2.0 lub Diesel 1.9

Ciekawa jaka cena takiego kompletu, acha czyli jak mam spreżyny od 1.9 to nie musze zmieniac? tylko amory?

Zna ktoś cenę przyblizoną?

: śr mar 23, 2005 11:11
autor: wojteks
jeżeli dobrze pamiętam to sprężyny przód płaciłem po 180/sztuka, kayaby coś ponad 200/sztuka, jeszcze sprężyny tył coś 120/sztuka i McPhersony tył ale nie znam ceny plus robocizna i geometria przodu.
za sam przód wychodzi koło 900pln i tył koło 600pln. W tych obliczeniach może zmieszczą się osłony i odboje gumowe ale to najlepiej przepytać okoliczne sklepy. Przy geometri może jeszce jakaś gałeczka czy coś się pojawić (sama robocizna to 35pln) i jeszcze regulacja świateł.

pozdrawiam

: śr mar 23, 2005 13:35
autor: Martin_GTD
Hmmm.... to drogawo, teraz to niewiem czy opłaca sie to zmieniac, czy dopiero jak juz bedzie trzeba, ok 1500 zł trzeba by dac za 20mm....hmmm

: śr mar 23, 2005 13:48
autor: Mateusz_vw
Martin_GTD pisze:Hmmm.... to drogawo, teraz to niewiem czy opłaca sie to zmieniac, czy dopiero jak juz bedzie trzeba, ok 1500 zł trzeba by dac za 20mm....hmmm
Za taka cene to kupisz uzywany gwint i bedziesz sobie mogl regulowac wysokosc w roznych granicach.

: śr mar 23, 2005 14:08
autor: wojteks
tanio to nie jest ale równie dobrze jak używany "gwint" można kupić używane GTI tylko pytanie ile kilometrów można przejechać na używanych amortyzatorach (obojętne czy gwint czy normalne) a jeżeli kolega ma Diesla to może tylko amortyzatory wystarczy wymienić i wtedy z 800pln z robocizną by wystarczyło i jakieś 100tyś km do przejechania przed następną wymianą, można używane sprężyny od GTI kupić albo najlepiej z dobrego szrotu kompletne McPhersony ze sprężynami od GTI jakiegoś lekko zdemolowanego (upraszcza to wymianę bo nie trzeba sprężyn ściskać) i można zaryzykować wymianę samemu.

Jakie kolega Martin GTD ma opony (rozmiar) bo to wpływa też na komfort jazdy?

: śr mar 23, 2005 14:51
autor: Martin_GTD
Nie bardzo mi sie widzi kupno używanego zawieszenia, ja sprawdze czy jest OK...... nie to odpada.

: śr mar 23, 2005 15:37
autor: wojteks
dlatego pisałem od razu o nowych częściach.