Strona 1 z 1

POMOCY skad sygnał ???mk3

: śr maja 02, 2007 18:15
autor: ttettrusek
porzebuje plusa lub minusa ktore wystepuja tylko w przypadku pracy silnika.

z jakims latwym dostepem.

: śr maja 02, 2007 18:22
autor: zodiak
Jeli silnik jest sprawny to można wykorzystać masę z czujnika ciśnienia oleju, najlepiej wysterować nią jakiś tranzystor a on może już podać masę lub + na odpowiedni układ.
Można też zastosować przewód "ładowania" z alternatora.
Jęli nie przeszkadza, że po przekręceniu zapłonu (bez uruchomienia silnika) będzie podawane chwilowe napięcie (ok 2 sekundy) to najprościej mieć "solidny +" po przekaźniku pompy paliwa.

: śr maja 02, 2007 18:32
autor: ttettrusek
wlasnie masa z czujnika oleju zanika kiedy silnik pracuje. jest on tylko wtedy gdy silnik nie chodzi.
no chyba za zle sprawdzalem :grin:

:grin: :grin:

: śr maja 02, 2007 18:34
autor: zodiak
ttettrusek pisze:wlasnie masa z czujnika oleju zanika kiedy silnik pracuje. jest on tylko wtedy gdy silnik nie chodzi.
no chyba za zle sprawdzalem :grin:

:grin: :grin:
Nie wiem jak tam w klekocie ale w benzynie są dwa czujniki. Przy zapalonym silniku i odpowiednim ciśnieniu oleju jeden czujnik podaje masę a drugi wprost przeciwnie - przerywa obwód do masy. Jak masz drugi czujnik to on będzie podawał masę przy ciśnienu oleju.

: śr maja 02, 2007 18:37
autor: damcio151
najlepszy sygnał jest z ładowania alternatora , tylko jaki kolor ma kabel przy alternatorze na którym napięcie około 14 V występuje tylko przy włączonym silniku :?:

: śr maja 02, 2007 19:09
autor: ttettrusek
hehhh wlasnie sprawdzalem sygnala w czujniku i znika jak odpale silnika.

ale tego drugiego nie sprawdzalem przy filtrze oleju.

ale fakt cos mi cyka teraz ze one pracuja inaczej (wiem ze sprawdza cisnienie powyzej 2000obr/min)

zaraz zerkne