Temperatura silnika za niska
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- kuba82wroc
- Mały gagatek
- Posty: 68
- Rejestracja: pt kwie 20, 2007 21:41
- Lokalizacja: Wrocław / Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Temperatura silnika za niska
Witam!
Mam problem z moim mk3, ktory troszke mnie martwi...mianowicie jakbym nie jezdzil wskazowka pokazuje 70-80 stopni. Na postoju udalo mi sie jakims cudem rozgrzac go (wg wskazowki) do 90 stopni ale wentylator niestety sie nie wlaczyl. Nie chcialbym przegrzac sobie silnika i doprowadzic do powazniejszych szkod. Prosze o rade...czy to moze byc zepsuty termostat, czujnik? Bo przeciez przy 90 stopniach wentylator powinien sie wlaczyc...poza tym...silnik do 90 powinien rozgrzac sie bezproblemowo, przeciez to jego temperatura roobcza!
Ogromnie dziekuje za pomoc!
Mam problem z moim mk3, ktory troszke mnie martwi...mianowicie jakbym nie jezdzil wskazowka pokazuje 70-80 stopni. Na postoju udalo mi sie jakims cudem rozgrzac go (wg wskazowki) do 90 stopni ale wentylator niestety sie nie wlaczyl. Nie chcialbym przegrzac sobie silnika i doprowadzic do powazniejszych szkod. Prosze o rade...czy to moze byc zepsuty termostat, czujnik? Bo przeciez przy 90 stopniach wentylator powinien sie wlaczyc...poza tym...silnik do 90 powinien rozgrzac sie bezproblemowo, przeciez to jego temperatura roobcza!
Ogromnie dziekuje za pomoc!
Ostatnio zmieniony ndz maja 13, 2007 12:03 przez kuba82wroc, łącznie zmieniany 1 raz.
racja pewno termostat nawalil i caly czas puszcza plyn na duzy obieg. termostat tania rzecz ok 26 pln najlepiej wahler, a na forum jest swietna i przejrzysta porada kolegi BruceLee30 a tu masz linka http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49969kuba82wroc pisze:silnik do 90 powinien rozgrzac sie bezproblemowo, przeciez to jego temperatura roobcza!
- kuba82wroc
- Mały gagatek
- Posty: 68
- Rejestracja: pt kwie 20, 2007 21:41
- Lokalizacja: Wrocław / Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
jesli jestes pewien wskazan czujnika i zeczywiscie silnik ma taka temp. jak widzisz na zegarach to uwazam ze smialo mozna jezdzic. bo z tego co piszesz to termostat jest caly czas otwarty, wiec jedyny minus tej syt to to ze silnik jest troszke niedogrzany i minimalnie wiecej Ci spali. ja na walnietym w pozycji otwartej termostacie zrobilem ponad 5 tys km i nic nie zauwazylem zeby cos bylo nie teges
właśnie , ale zacznie więcej palić , a to nie dobrze dla portfela , lepiej termostat wymienić , poza tym silnik TDI najlepiej pracuje ( ma największą sprawność ) przy 90 st.obobo pisze:jesli jestes pewien wskazan czujnika i zeczywiscie silnik ma taka temp. jak widzisz na zegarach to uwazam ze smialo mozna jezdzic. bo z tego co piszesz to termostat jest caly czas otwarty, wiec jedyny minus tej syt to to ze silnik jest troszke niedogrzany i minimalnie wiecej Ci spali. ja na walnietym w pozycji otwartej termostacie zrobilem ponad 5 tys km i nic nie zauwazylem zeby cos bylo nie teges
- kuba82wroc
- Mały gagatek
- Posty: 68
- Rejestracja: pt kwie 20, 2007 21:41
- Lokalizacja: Wrocław / Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
- kuba82wroc
- Mały gagatek
- Posty: 68
- Rejestracja: pt kwie 20, 2007 21:41
- Lokalizacja: Wrocław / Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
dzis wymienilem termostat i wszystko zaczelo *#cenzura#* prawidlowo. Silniczek nagrzal sie do 90C i trzyma temperature! Robilem to jednak po raz pierwszy i niestety nie zajelo mi to godzinki, a jakies trzy...byly pewne komplikacje np przy wkladaniu pompy plynu chlodzacego. Strasznie trudno trafic sruba w spasowana z nia tuleja i "uchami". No ale...najwazniejszy efekt! Dziala!!!
czy jak sprawdza się temperaturę silnika VAGiem to on bierze ją z tego czujnika ??damcio151 pisze:jeżeli to nie będzie termostat to sprawdź czujnik temp.
[url=http://images21.fotosik.pl/239/413221370a9c343fmed.jpg]Obrazek[/URL]
po wymianie termostatu vag mi pokazuje max 63 °C , a na tablicy jest 90°C
termostat się raczej otwiera, bo po wymianie termostatu zalałem go nowym płynem i po rozgrzaniu silnika trzeba było dolać płynu jak się otworzył i płyn zszedł ze zbiorniczka wyrównawczego
pozdrawiam Dominik
KUPIĘ:
- klapę tylną MK3 kombi najlepiej w kolorze LC3L
KUPIĘ:
- klapę tylną MK3 kombi najlepiej w kolorze LC3L
Kiedyś też się martwiłem, że z wiatrakiem coś jest nie tak. Ale odpowiedź jest taka, że ten typ tak ma - cholernie ciężko zaobserwować, żeby wiatrak się kręcił.kuba82wroc pisze:Wam sie czasem ten wentylator? Kolega ma takze mk3 1.9tdi i nie przypomina mu sie by kiedykolwiek mu sie wlaczyl...
Osobiście raz mi się zdażyło - w ubiegłym roku, jak były upały po 30 stopni. Po zatrzymaniu podniosłem maskę przy pracującym silniku i ku mojemu zdziwieniu na moment włączył się wiatrak, dosłownie kilkanaście sekund (pewnie temperatura skoczyła w układzie przez to, że na postoju wiatr nie bangla na chłodnicę) No ale po chwili wiatrak stanął - czyżby otwarcie maski tak odebrało ciepło silnikowi??
Aha! U kolegi w 1.8 benzyna (AAM) przy temperaturze powietrza około 25 stopni C, wiatrak kręci się jeszcze około minutę po wyłączeniu silnika...
Wniosek z tego może być taki, że układ chłodzenia musi być wydajny w TDIkach, bo wiatraki jak słyszę w tych motarach skazane są na bezrobocie.
Wniosek 2: Przy wymianie termostatu i innych rzeczach, które wiążą się z odpowietrzaniem układu chłodzenia, książkowe teksty typu "uruchomić silnik i poczekać do załączenia się wentylatora" można (przynajmniej w przypadku D, TD i TDI) wsadzić między bajki.
kuba82wroc, jeśli chcesz być na 100% pewny sprawności swojego wiatraka, podłącz go na krótko, opis co i jak jest gdzieś na forum.
- kuba82wroc
- Mały gagatek
- Posty: 68
- Rejestracja: pt kwie 20, 2007 21:41
- Lokalizacja: Wrocław / Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
GSOWIEC, wiesz, co do samego silnika to akurat jestem pewny, gdyz mam sprzezone ze soba dwa wiatraki; ten od chlodzenia i klimatyzacji. Oba napedzane sa jedym silnikiem i gdy wlaczam kllime kreca sie. Wiec jesli juz cos...nawalalby czujnik. Mysle, jednak ze wszystko powinno byc ok, po prostu nie ma jeszcze az tak wysokich temperatur, by uklad chlodzenia mial powod rozgrzac sie do tych 95C.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 228 gości