Strona 1 z 1

AEE - przepustnica

: wt maja 01, 2007 23:52
autor: drol
Witam, mam problem z przepustnica.
Podczas naprawy, mechanik podmienil mi przepustnice, na rzekomo bardziej sprawna. Fakt, faktem, obroty nie spadaly do zera (po przeczyszczeniu w innym warsztacie), ale skacza mi teraz od 1000 do 2000, przez co znacznie wzrosli mi spalanie :/
Nie mam juz mozliwosci odzyskania starej przepustnicy, a ta, ktora posiadam teraz, pochodzi z nieznanego mi silnika.
Czy ktos z Was moglby mi podac nr przepustnicy do mk3 z silnikiem AEE? Ew. prosze o porade, jaka mam dobrac przepustnice do tego silnika.
W sklepach nie mozna tego dostac, w serwisie VW odstrasza cena, wiec jedyne wyjscie, to szrot, ale trzeba dobrac dobry model (chyba, ze sie myle).
Z gory dzieki za pomoc!
Pozdrawiam

: śr maja 02, 2007 11:35
autor: dj241
drol, ja znalazlem przepustniece do golfa 1,4 wielopunkt na allegro za 285 zl http://moto.allegro.pl/search.php?strin ... &country=1 . U mnie skolei byl problem iz obryoty achaly sei przy 500 rpm i powodowalo to opuznienie czasu wtryskiwaczy .
a te wachanie sie obrotów u Ciebie moze bys spowodowane nieumiejętnym czyszczeniem przepustnicy :(

: śr maja 02, 2007 12:56
autor: Jacenty85
Witam! Sama wymiana przepustnicy nic nie daje jeśli poprzednia była uszkodzona a komputer nauczył się starych wartości. Nową przepustnicę (zakładam że jest identyczna jak tamta stara) musisz dobrze wyczyścić. Po prostu ma lśnić (szczególnie łączenie klapki z kominem). Druga sprawa to część elektroniczna - należy przegrać program, który skasuje pamięć, usunąć wszystkie wyuczone błędy i dokonac wprowadzenia nastawów podstawowych kodem dla AEE czyli 001. Jak tego nie zrobisz to zapomnij o poprawnej pracy silnika. Jesli natomiast po przegraniu programu i wprowadzeniu nastawów nadal będziesz miał problem wówczas trzeba wymienić przepustnicę. Numer oryginału to 030 133 064D. W intercarsie kosztuje 1060 zł. W innym normalnym sklepie mogą zalatwić to za około 800-900 zł. W necie kosztuje tak jak poprzednik podał około 290 zł. Jednak nawet jak kupisz nową i nie wprowadzisz nastrawów podstawowych to na nowej też będzie Ci falował.
Mam pytanie do kolegi dj241: czym u Ciebie objawiał się opóźniony czas wtrysku?

: śr maja 02, 2007 18:54
autor: drol
Jacenty85, dzieki za numer. o komputerze wiem, bo bylem wielokrotnie podpinany i pamiec bledow byla zawsze kasowana. przepustnice czyscil mechanik. Nie przechodzila proby samoregulacji (czy jak to sie tam zwie) - po zmianie przepustnicy program powinien ja przetestowac (klapka w kominie powinna 3 razy otworzyc sie i zamknac, a u mnie po 1 cyklu przestawalo), wiec to na bank wina samej przepustnicy.
Jeszcze raz dzieki za pomoc.

: czw maja 03, 2007 18:29
autor: dj241
Jacenty85, a wiec np: silnik wydawal odglos jak by szedl na 3 garach i oczywiscie spadek mocy . o jezdzie na gazie i jakich kolwiek podjazdach w miescie mozna bylo pomazyc . na komuterze diagnostycznym ciagle bledy wyskakiwaly , obroty tak jak napisalem wyzej ok 400rpm i gasl

: sob maja 12, 2007 08:41
autor: sirk7
Jacenty85 , jesteś pewien że takie własnie jest oznaczenie tej przepustnicy? W jej opisie jest VW GOLF - 1.4 ,1.6 OD 98 DO 05 Więc to raczej przepustnica do mk4.

: sob maja 12, 2007 16:31
autor: Wanti
miałem problem z przepustnica w mk4 1.4 , i kupilem uzywana 1.6 i chodzi bez problemu.Wystarczy ta co kupisz dokladnie przeczyscic po zalozeniu odpalic samochod i niech sobie chodzi na wolnych obrotach do uzyskania temperatury 90 stopni, wtedy komuter zaadoptuje ja i powinno byc OK pod warunkiem ze kupisz dobra.

: ndz maja 13, 2007 09:11
autor: dj241
sirk7 pisze:Jacenty85 , jesteś pewien że takie własnie jest oznaczenie tej przepustnicy? W jej opisie jest VW GOLF - 1.4 ,1.6 OD 98 DO 05 Więc to raczej przepustnica do mk4.
ta przepustnica jest oki ja wlasnie taka u siebie zastosowalem i śmiga zaje*** :bigok: ja mam mk3 z 96 :) z silnikiem 1.4

: ndz maja 13, 2007 11:32
autor: Jacenty85
Oczywiście ta przepustnica pasuje i jestem tego pewien.