Strona 1 z 1

Klekotanie zaworow

: wt maja 01, 2007 21:33
autor: ctk
Witam,posiadam golfa II z 88 roku od 6 miesiecy jestem z niego bardzo zadowolony ale wczoraj zmienilem olej w silniku wraz z filtrem powietrza i oleju na castrol magnatec 10W40 i dzisiaj rano wstalem sprawdzic czy stan sie zgadza i wszystko bylo O.K ale go odpalilem i strasznie zmartwilo mnie "klekotanie" zaworow nie wiem czy to jest czyms groznym czy nie ale po pewnym czasie to ustepuje ale bardzo mnie to martwi.Z gory dziekuje za pomoc.

: wt maja 01, 2007 21:42
autor: Bąku
no i gyt tak powinno być hydrauliczne popychacze zaworowe po chwili pracy napełniają się olejem i stukot ustępuje także wszystko w porządku jak będą klekotać cały czas to wtedy wymiana, a jaki olej miałeś wcześniej?

: wt maja 01, 2007 21:49
autor: ctk
Castrol 10W40

[ Dodano: 01 Maj 2007 21:51 ]
Jestes w stanie tez udzielic mi pomocy w sprawie tego licznika??

: wt maja 01, 2007 22:00
autor: Bąku
co do licznika to być może ktoś przy nim grzebał i coś spieprzył rozbierz go i zobacz co tam się dzieje użyj szukajki napewno znajdziesz jak rozebrać licznik mk2

: wt maja 01, 2007 22:06
autor: ctk
Dobra dziekuje bardzo za pomoc a orientujesz sie czy tam sa jakies plomby czy cos w tym stylu??

: wt maja 01, 2007 22:10
autor: Przemo86
Bąku pisze:Jestes w stanie tez udzielic mi pomocy w sprawie tego licznika??
a jakie jest pytanie bo nie widzę :bigok:

rozbierałem licznik więc mogę Ci co nie co doradzić

: wt maja 01, 2007 22:16
autor: ctk
Witam,posiadam golfa II z 88 roku od 6 miesiecy nie wiem od 3 dni cos szwankuje mi licznik druga od prawej "klatka" czyli dzieisetne kilometry caly czas sie kreci i nadbija mi kilometry jush okolo 3tys.Nie wiem co sie stalo.Linka prawdopodobnie jest cala bo predkosciomierz wskazuje odpowiednia predkosc.Prosze o pomoc z gory dziekuje i pozdrawiam cale forum.To mnie boli.

: wt maja 01, 2007 22:45
autor: Przemo86
sluchaj z tym pomógł się troszkę pospieszyłeś, bo nie wiem czy będę w stanie Ci pomóc

a więc tak : siłą rzeczy chyba będzie trzeba to rozebrać, przynajmniej wyciągnąć zegary :

1. wyciągasz wszystkie plastykowe zaślepki z deski rozdzielczej, podważając delikatnie płaskim śrubokrętem
2. potem wyciągasz przycisk od świateł mijania, również wypadałoby podważyć, odpinasz kostkę, to samo robisz z przyciskiem od przeciwmgłowych i podgrzewania szyby
3. teraz radio, to już Ci nie powiem, bo nie wiem jak masz zamocowane, ale możesz je zostawić bo może uda się wyciągnąć razem z taką kratką
4. nawiew : musisz pociągnąć mocniej ten 2 suwaki do siebie raz jeden raz drugi są na wcisk, również pokrętło, to takie do regulacji mocy dmuchawy pociągasz do siebie podważasz nawiew delikatnie i wyciągasz gdzie regulacja dmuchawy jest na kostce i podświetlenie nawiewu również, odpinasz
5. teraz pojawiają Ci się śrubki : jedna pod przyciskiem od świateł mijania drugą po drugiej stronie zegarów, trzecia pod pokrętłem od nawiewu czwarta i piąta po drugiej stronie nawiewu, odkręcasz je
6. odepnij jeszcze kontrolkę od hamulca ręcznego, na wtyczce
7. sprawdź czy nad zegarami nie masz jeszcze dwóch śrubek w tej takiej wnęce odkręć
8. teraz delikatnie wyciągnij tą kratkę z radiem lub bez (zależy czy odpiąłeś wcześniej)
9 odłóż ją gdzieś
10. teraz masz już dostęp do zegarów Twoje zegary będą mieć dwie wtyki więc możesz je odpiąc, także będa przykręcone dwoma śrubkami na krzyzak po 1 na stronę
11. z tyłu będziesz miał linkę od gazu również odepnij
12. wyciągnij zegary ostróznie
13. posprawdzaj czy ścieżki na folii nie są pourywane, itp i ogólnie jak to wygląda
14. aby dostać sie do środka musisz odkręcić te małe śrubki po bokach, wyłapiesz się bo one trzymają wszystko, w miejscu gdzie jest podświetlenie zegarów są takie jakby zgrzewy przynajmniej ja tak miałem trzeba to rozdzielić
15. jak to odepniesz ściągasz białą część i już masz dostęp do elementów znajdujących się w środku
16. składasz w odwrotnej kolejności

odnośnie prędkościomierza spróbuj podmienić na taki sam od kogoś innego lub go rozbierz i zobacz co tam w środku się stało, ogólnie z tym nie miałem jeszcze problemu, może być jakiś inny sposób, niestety nie wiem jaki, ja bym to rozebrał i zobaczył co tam jest lub podmienił na inny ale poczekaj zobaczysz co inni napiszą na ten temat

a i nie musisz dodawać pomógł w każdym poście pamietaj nikt tego nie wymaga to tylko Twoja dobra wola jezeli uwazasz ze ktos Ci pomogł dajesz i tyle

mogę się mylić, może nie trzeba będzie rozbierać, poczekaj i zobacz co inni napiszą, postaram Ci się wkleić jeszcze opis ze zdjęciami jak go znajdę

pozdrawiam powodzenia :bigok:

: śr maja 02, 2007 09:51
autor: ctk
Dzieki

olej

: śr maja 02, 2007 15:11
autor: finek
ja zamiast Castrola zalałem Max Life i nawe przy odpalaniu nic nie słychać. I słyszałem że Kastrol yo *#cenzura#*

: śr maja 02, 2007 15:16
autor: ctk
Byc moze ze jest lepszy ale jezdzilo moje auto na castrolu wczesniej wiec zalalem i teraz a mechanik stwierdzil ze castrol na bank lepszy od Mobila nie wiem ile w tym prawdy.

olej

: śr maja 02, 2007 15:30
autor: finek
To niejes olej Mobila tylko Valwolina. I jak masz już durzo przejechane to ten olej wycisza śilnik. Ja tak zrobiłem i jest super

: śr maja 02, 2007 15:38
autor: ctk
Dobrze ale mi chodzilo o to ze mialem do wybory Mobila lub Castrol a ten olej ktory Ty masz to mialem w BMW bo tam taki byl zalewany chyba od nowosci.