Lozysko przod? ktore?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Thor
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: pt gru 17, 2004 14:57
Lokalizacja: Halemba

Lozysko przod? ktore?

Post autor: Thor » pn kwie 30, 2007 18:00

Witam

Na moje ucho jest pisk z lozyska prawego przedniego kola.
Pojawia sie jak sie kolo rozgrzeje, lub jesli stalo na sloncu (np rano do pracy, zayczna piszec po ok 15km... po poludniu z pracy - po staniu na slonecznym parkingu - piszczy prawie od razu)
Pisk to taki halas tarcia metal o metal proporcjonalny do predkosci.

Pisk pojawia sie przy jezdzie lekko w prawo( prawie prosto) lub w prawo. Czasem przy przy dziurach i czasem - zadko przy jakims tam ustawieniu w lewo.

Kupilem lozysko polskie za 45zl. - komplet. Wymiana jakies 50zl. Poniewaz trza do tego prasy, wole popatrzec jak robi to mechanik pod moim okiem.

Tak sie tylko zastanawiam... czy to na pewno prawe kolo.

Pozdrowionka
T.

Ostatnio w prawym zrobilem sworzen. Wiec moze jak sie tam luzy polikwidowaly to wyszlo lozysko. Koncowki drazkow kierowniczych w miare niedawno robione. Hamulce i tarcze tez w porzadku - ledwie 3miesiace maja.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn kwie 30, 2007 18:11

Popatrz czy cięzarek wyrównawczy na prawej połosi się nie poluzował, o ile go masz. Jak się przesunął to będzie tarł o elementy podwozia, ma być blisko skrzyni biegów.
Potem sprawdź czy osłona tarczy o nią nie trze.
Czy klocki swobodnie chodzą w prowadnicach (nowe podróby czasem sa za duże, wciska się je na siłę i nie mają luzu). Jak to wszystko ok to pewnie łożysko.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » pn kwie 30, 2007 18:20

jak nie jestes pewny które to łożysko to trzeba to sprawdzic, na słuch nie zawsze sie dobrze trafi. Podnieś najpierw jedno koło przednie do góry odpal silnik w bij 4 bieg i lekko przygazuj i wyłacz silnik jak koło będzie sie swobodnie obracać i zwalniać to wtedy usłyszysz które masz zużyte łożysko.



Awatar użytkownika
Thor
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: pt gru 17, 2004 14:57
Lokalizacja: Halemba

Post autor: Thor » śr maja 02, 2007 15:10

No tak jade z tesciem, na rozgrzanym i dosc popiskujacym wozie - ten nic nie slyszy.
Jade z mechanikiem - ten ledwo ledwo i tylko od plotow czy barier odbity dzwiek.

W sumie wsadzilem woz na lewarek, 3ka, gaz i stoje i slucham.... nic.
Zrzucilem kolo, poogladalem i cos mi sie tak zdaje, ze to jednak dupiate klocki co to wsadzilem na wiosne... no wiecie - najtansze :) Bo na moj gust to lozysko jednak nie jest... a mechanik mnie utwierdzil w przekonaniu, ze jak nie buczy, nie dudni, nie szumi tylko piszczy i to tak... to nie moze byc lozysko i odradza mi jego wymienianie. Zreszta mialem w lapie lozysko jakiegos Qline za 45zl i mnie z nim pogonil, twierdzac, ze mniej pociagnie niz to co tam jest. Mowil jak juz to on ma skfy za 100zl. Zalozy co mu klient da oczywiscie... ale zeby potem nie marudzic. Sprawdzony mechanik, sam robi, ja mu wierze, bo sam widze co jest.
Coz kiedys lozyska polskie byly jedne z najlepszych.. .ale teraz... teraz to nawet normy na nich nie ma.

Chwilowo wiec wlaczam glosniej radio, przymykam okna i jazda... moze w piatek/sobote zrzuce kolo raz jeszcze i cos tam przeszlifuje troche klocki.

Pozdrowionka
T.



zwirzyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: wt paź 18, 2005 20:37
Lokalizacja: Kraków

łożysko

Post autor: zwirzyk » ndz maja 27, 2007 12:07

Witam. Podnieś przód ,aby koła były w powietrzu,niech ktoś naciśnie na pedał hamulca a Ty chwytając za oponę w górnej i dolnej części staraj się wyczuć luz promie4niowy w pionie. Najlepiej do tego użuć starej łyżki do opon .zobaczysz z której strony jest luz.Pozdrawiam



Awatar użytkownika
ROBIK1301
...
...
Posty: 375
Rejestracja: czw wrz 30, 2004 15:39
Lokalizacja: siedlce/bialystok
Kontakt:

Post autor: ROBIK1301 » ndz maja 27, 2007 20:50

witam.mialem podobny problem.mimo wymiany lozyska nadal byl luz....piasta byla wytarta pod jednym z rzedow lozyska i trzeba bylo wymienic tez piaste.u mnie byl taki luz ze tarl przegub o zwrotnice


TDI THE BEST

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » ndz maja 27, 2007 21:18

Thor, miałem podobna sytuację(pisk) po wymianie tarcz i klocków(tarcze brembo,klocki ate) w tym przypadku wystarczyło przejechać klocki papierem ściernym



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 277 gości