Luzy ukladu kierowniczego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Buniek85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 617
Rejestracja: czw sty 19, 2006 17:38
Lokalizacja: Gorzów Wlkp / Vic - Hiszpania
Kontakt:

Luzy ukladu kierowniczego

Post autor: Buniek85 » pn kwie 30, 2007 08:20

witam mam zamiar naprawic uklad kierowniczy gdyz mam luzy, wiem ze koncowki drazkow sa do wymiany, mam zamiar tez cale drazki wymienic. teraz mam takie pytanko czy to wyeliminyje w 100% luzy wyczuwalne na kierownicy czy cos jeszcze trzeba byloby wymienic ?? (uklad kierowniczy bez wspomagania)



mosquitosound
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt sty 03, 2006 14:21
Lokalizacja: Kluczbork
Kontakt:

Post autor: mosquitosound » pn kwie 30, 2007 08:37

co sie dzieje z układem kierowniczym, czesto słychać stuki podczas jazdy czy jest luz??

w przypadku stuków trzeba wymienić łożyska w kolumnie kierowniczej (takie badziewie z paroma kulkami okrągłą blaszką i plastykiem), u mnie występują właśnie te stuki podczas skręcania i to właśnie wina tych lożysk.
co do wymiany całych drążków to nie wiem czy jest sens.



Awatar użytkownika
Buniek85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 617
Rejestracja: czw sty 19, 2006 17:38
Lokalizacja: Gorzów Wlkp / Vic - Hiszpania
Kontakt:

Post autor: Buniek85 » pn kwie 30, 2007 08:57

te lozyska znajduja sie w maglownicy tak??? sa wyczuwalne luzy na kierownicy takie po ok 1,5 cm w kazda str, stuki sa delikatne,



mosquitosound
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt sty 03, 2006 14:21
Lokalizacja: Kluczbork
Kontakt:

Post autor: mosquitosound » pn kwie 30, 2007 09:22

jak kręcisz kierownicą i są niewielkie luzy to nic złego.

a jak ruszasz na boki to słychać stuki które występują w kolumnie kierowniczej (nie maglownicy)to te łożysko. znajduje się ono w rurze metalowej przez którą przechodzi kolumna kierownicza pod deską rozdzielczą. łożysko te znajduje się na samym dole tej rurki nad pedałami. Trzeba odkręcić kierownicę, odkrecić krzyżak łączący kolumnę z maglownicą wyciągnąć kolumnę i łożysko może samo wypadnie( albo jego resztki) a jak nie wypadnie to wsadzić palucha i wyciągnąć.



Awatar użytkownika
Buniek85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 617
Rejestracja: czw sty 19, 2006 17:38
Lokalizacja: Gorzów Wlkp / Vic - Hiszpania
Kontakt:

Post autor: Buniek85 » pn kwie 30, 2007 14:17

w maglownicy nie trzeba nic wymieniac ??? czy wystarczy ja przesmarowac



Robakien
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt lut 27, 2007 17:59
Lokalizacja: TYCHY

Post autor: Robakien » pn kwie 30, 2007 20:50

ja mam podobne objawy, lekkie stuki na dziurach dobiegające tak jakby spod deski no i mały luz na kierownicy ( rusza mi sie na boki tak z dwa, trzy milimetry). Tez mam zamiar to robic tylko niewiem jak zabrac sie za to :( .... musze sie zmobilizowac :bajer:



Awatar użytkownika
Buniek85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 617
Rejestracja: czw sty 19, 2006 17:38
Lokalizacja: Gorzów Wlkp / Vic - Hiszpania
Kontakt:

Post autor: Buniek85 » pn kwie 30, 2007 20:53

Robakien, ja tego sam nie bede robil tylko to warsztatu stawiam, tylko wole sie upewnic czy jeszcze cos trzeba wymienic procz drazkow i koncowek



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 246 gości