Strona 1 z 2

Szarpanie przy puszczaniu gazu

: ndz kwie 29, 2007 18:06
autor: BEDZIO
Witam.
Mam golfa III 1.8 silnik AAM i problem podczas jazdy na rozgrzanym silniku przy puszczaniu gazu następuje szarpanie silnika, jak dodam więcej gazu to wraca do normalnej pracy. Podobny efekt następuje po dużym opciązeniu silnika a pózniej to nawet na wolnych obrotach faluje (spadają mu obroty i za chwilę wracają do normy), pochodzi tak chwile i wraca do normy. Pozdrawiam i dzięki za pomoc

: pn kwie 30, 2007 19:20
autor: Wober
obstawiam silnik krokowy lub sondę - sprawdzenie sondy jest opisane wielokrotnie na forum a co do silnika to z tego co wiem też są metody nazwijmy je elektryczne......

: pn kwie 30, 2007 21:18
autor: BEDZIO
Dzieki za info sprawdze i zobaczymy
Pozdrawiam

[ Dodano: 30 Kwi 2007 21:37 ]
mam jeszcze jedno pytanie:
silnik krokowy jak by był walnięty to by falowały mu wolne obroty na nagrzanym silniku, a on wariuje tylko jak go się przykatuje
pozdrawiam

: ndz cze 03, 2007 20:54
autor: Pienios
mam podobnie i nikt nie wie co z tym zrobić wymieniałem silniczek krokowy, wtryskiwacz i jest dokladnie to samo, jedynie korekta zapłonu spowodowala ze bylo ok ale straszny muł sie zrobil, wiec ponownie ustawilem sam, na gazie jest trochę lepiej ...

: ndz cze 03, 2007 21:34
autor: daro-driver
Przyłanczam się do tematu mam podobny efekt ale jak zwalniam bez gazu to poszarpuje tak jak by wypadał zapłon niewiem co jest przyczyną może palec i kopółka może czujnik halla może ktoś coś doradzi. :crazy:

: pn cze 04, 2007 08:35
autor: Pienios
Ja juz kombinowałem z palcem i kopulką co prawda kupiłem nowe boscha i jjest to samo. Podejrzewalem tez czujnik halla ale nie chcialem go kupować więc przełożyłem na próbę caly aparat wraz z kopułką od kumpla z paska co prawda ale było nadal tak samo....

: pt lip 06, 2007 10:52
autor: BEDZIO
Witam
wymieniłem u siebie czujnik Halla i dalej to samo. Ma ktos jakis pomysł co to może jeszcze być.

: pt lip 06, 2007 11:02
autor: Maćkooo
Witam
Hmmm moze byc jeszzcze moduł mocy inaczej zwany m,odulem zaplonowym. Rozejrzyj sie bo i ja mam klopoty z moim mk2 . On odbiera sygnaly od halla i podaje do cewki.
Pozdro :D

: pt lip 06, 2007 11:14
autor: zodiak
Maćkooo pisze:Witam
Hmmm moze byc jeszzcze moduł mocy inaczej zwany m,odulem zaplonowym. Rozejrzyj sie bo i ja mam klopoty z moim mk2 . On odbiera sygnaly od halla i podaje do cewki.
Pozdro :D
W MK3 "wzmacniacz zapłonu" jest zintegrowany z cewką zapłonową.

: sob lip 07, 2007 11:49
autor: Pienios
Panowie widzę, że nadal nikt nie bardzo wie jak nam pomóc. Przydałby sie naprawdę dobry fachowiec, który mógłby o zdiagnozować a do tego nie zedrzec kaski za nic.
A tak w woli wyjasienia zebyście nie potrzebnie kaski nie wyawali napisze co u siebie robiłem z oczywistym marnym efektem:
-Zaczałem od nowej orginalnej kopulki i palca wraz z kablami wysokigo napięcia - nadal było to samo.
- przełożylem cały aparat zapłonopwy od kolegi - aby wyeleminować czujnik halla - efekt bez zmian nada szarpie,
- wizyta u fachowca niby dobrego - przestawiony zaplon według lampy - efekt straszny mół nie da sie wypzedzać ale nie szarpie, a na gazie w ogóle jeżdzić sie nie da, a co do szarpania na na beznynie ustało ale za to spaliny dopalal w wydechu po puszczeniu gazu- co podbno mialobyć spowodowane wtrysiwaczem,
Wymieniłem wtryskiwacz - bez zmian może tylko lepiej chodzi po przełączeniu z gazu na PB ale to normalne,
- falowanie na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach występuje u mnie tylko na PB wiec wymieniłem silnik krokowy i nadal jest to samo,
- co do wizyty ustawienia zapłonu przez fachowca musiałem ustawić go samemu na wyczucie - wczesniej tak robiłem i nie było problemu, da się wyczuć granicę spalania stukowego a te silnki nie mają przecież czujnika spalania stukowego wiec dla naszej benzyny trzeba ustawić zaplon wczesniejszy niz ten ustawiony lampą( na 91 oktnową) ja jeżdze na 98 czasem na 95.

Wydaje mi się ze nasze zabiegi do niczego nie prowadzą jedyna rzecz która mi sie jeszcze na suwa to tps, który muszę sprawdzic oczywiscie nie dotykając sie do niego bo kiedyś juz to zrobiłem po błednej diagnozzie mechaniora - efekt wymienilem cały kompletny gaznik z wtryskiwaczem, przez co pozostale elementy mialem jako częśći.

Chyba trzeba założyć inny temat - poszukiwany bardzo dobry fachowiec z doświadczeniem w diagnostyce tych silników.

PS. Szukam Guferka Mk4 albo paska B5 w TDI z dobrych rąk>

: sob lip 07, 2007 14:37
autor: To_masz
a może świece trzeba przeczyścic lub zakupić nowe

: sob lip 07, 2007 14:42
autor: Pienios
To_masz pisze:a może świece trzeba przeczyścic lub zakupić nowe
świece to chyba sprawa oczywista i od tego sie zaczyna nie trzeba o tym pisac

: sob lip 07, 2007 15:44
autor: To_masz
:ass:

: sob gru 08, 2007 13:28
autor: MaciejW
I jak Panowie sprawa sie zakończyla? bo u mnie pojawil sie podobny problem jak puszcze gaz to auto poszarpuje tylko na pb i tylko na zimnym silniku,co robic?