Strona 1 z 2

ABS. Problem z działaniem ABS-u

: ndz kwie 29, 2007 13:42
autor: Lena
Mam problem dotyczacy ABS-u. Staralam sie znalezc odpowiedz w archiwum, ale nie znalazlam podobnego problemu. Wyglada to tak: podczas hamowania, gdy samochod juz ma niewielka predkosc, a noga dalej jest na hamulcu, samochod nagle staje - blokuja sie kola - tak,jakby wlaczal sie ABS. Wszystko to dzieje sie nie na sliskiej czy mokrej powierzchni,ale w normalnych warunkach. Bylam u mechanika, podlaczali samochod do komputera i nie wykazal on zadnych bledow. Mechanicy wiec rozlozyli bezradnie rece i nie wiedza w czym problem. Moze ktos z Was moglby pomoc znalezc jakies rozwiazanie, wie w czym problem. Z gory dziekuje!

: ndz kwie 29, 2007 13:51
autor: marek2907
przy jakiej prędkości ABS się wyłącza ??
Przy minimalnej prędkości ABS musi się wyłączyć żeby samochód mógł stanąć (tak mniej więcej 5-10 km/h)

opisz dokładniej problem a przede wszystkim przy jakiej prędkości koła zaczynają się blokować

: ndz kwie 29, 2007 15:04
autor: Lena
Koła blokuja sie przy predkosci ok 5 km/h, wtedy samochod hamuje nagle, a poprzedzone jest to takim odglosem stukotu.

: ndz kwie 29, 2007 15:42
autor: marek2907
Wszystko jest w jak najlepszym porządku
przy takiej predkości ABS się wyłącza żeby nie przeszkadzać przy całkowitym zatrzymaniu pojazdu :bigok:

: ndz kwie 29, 2007 15:51
autor: Lena
ABS sie przy predkosci ok 5 km/h sie WLACZA, tak, ze samochod zatrzymuje sie bardzo gwaltownie, co stwarza troszke zagrozenia dla osoby jadacej za mna.

: ndz kwie 29, 2007 17:07
autor: dziejo
co stwarza troszke zagrozenia dla osoby jadacej za mna.
niestety ten z tyłu musi uwazac z reszta każdy jadący z tyłu musi utrzymywac taką odległość aby w chwili gwałtownego hamowania pojazdu jadącego przed nim mmógł bezpiecznie wyhamowac !!! prawidłowo jak się abs załączają!! tu nie chodzi o prędkośc ale o to gdy w chwili hamowania któres z kół traci kottakt z podłożem
CIEKAWA LEKTURA
http://www.zsm1.krakow.pl/nauka/wlodarz/rozdzial3.html

: ndz kwie 29, 2007 20:10
autor: Lena
moze sprecyzuje dokladniej moj problem. chodzi o to,ze ABS dziala nieprawidlowo. wlacza sie w chwili, ktora tego w ogole nie wymaga (nawierzchnia jest sucha i niesliska). ABS nie powinien wlaczac sie przy predkosci 5 km/h bez mojego udzialu (zdejmuje noge z hamulca) i zatrzymywac samochodu. samochod nie powinien przy hamowaniu nagle stawac deba!

: ndz kwie 29, 2007 21:36
autor: dziejo
Czujnik ten zbiera informacje z pierścienia zębatego, który obraca się razem z piastą koła lub przegubem napędowym. Dla prawidłowego funkcjonowania czujników: Zbyt duża odległość czujnika od tarczy lub nieodpowiednia tarcza zębata mogą być przyczyną usterki w układzie. muszą być spełnione dwa czynniki. Czujnik musi być w odpowiedniej odległości od tarczy, a tarcza zębata musi mieć odpowiednią ilość zębów. Jeśli żadne części nie były wymieniane, to wartości te nigdy się nie zmieniają, ale po wymianie przegubu lub piasty wartości te mogą ulec zmianie.



Może się zdarzyć, że przegub jest bez pierścienia i wówczas trzeba go przebić ze starego. Podczas tej czynności może dość do uszkodzenia lub nieprawidłowego nabicia i czujnik nie będzie zbierał informacji o prędkości koła.

: ndz kwie 29, 2007 21:57
autor: -one-
Panowie ,
dokładniej czytajcie post, przecież dziewczynie chodzi o to że przy małej prędkości auta nagle blokują jej hamulce (błędnie nazywa to działaniem ABSu)- ja tak to rozumiem :bajer:
według mnie jest to wina sterownika ABSu , czujniki lub koronki nie mają bezpośredniego wpływu na nagłe samoistne blokowanie się hamulców.

A może się mylę?

: ndz kwie 29, 2007 21:59
autor: dziejo
-one- pisze:czujniki lub koronki nie mają bezpośredniego wpływu
właśnie te elementy jako pierwsze podają sygnał do kompa !

[ Dodano: Nie Kwi 29, 2007 22:01 ]
właśnie te elementy jako pierwsze podają sygnał do kompa !
ja bym proponował zrobic reset poprzez odłączenie sterownika i klem akum na jakiś czas

[ Dodano: Nie Kwi 29, 2007 22:02 ]
ok zostawmy narazie ABS !
kiedy wymieniany był płyn hamulcowy

[ Dodano: Nie Kwi 29, 2007 22:08 ]
Bylam u mechanika, podlaczali samochod do komputera i nie wykazal on zadnych bledow.
no własnie równiez gdyby były błędy kontrolka by dała znac !przyczyny bym szukał w samym układzie wspomagającym hamowanie czyli serwie

: ndz kwie 29, 2007 22:10
autor: -one-
dziejo pisze:właśnie te elementy jako pierwsze podają sygnał do kompa !
owszem ale o zablokowaniu koła a komp ma zmniejszyć ciśnienie
zakładając że jest naciśnięty pedał ham. a Lena pisze że nie jest.
ale masz rację reset może pomóc.

: ndz kwie 29, 2007 22:13
autor: dziejo
cięzko jednoznacznie stwierdzić co może byc przyczyna jak się tego nie widzi sugestie mog.a być rózne trzeba próbowac metoda prób i błędów

: ndz kwie 29, 2007 22:18
autor: -one-
masz rację , ale tak na marginesie to dość rzadki przypadek aby auto nagle stawało dęba
może to Garbi :jezor:
Pozdro...

: pn kwie 30, 2007 16:24
autor: Lena
awaria ta zdarzyla sie ok 2 tyg po wymianie tarcz hamulcowych. jednak mysle, ze gdyby byl to problem czujnikow, to wyszloby to przy badaniu na komputerze. kontrolka ABS-u nie daje zadnych sygnalow blednego dzialania.
plyn hamulcowy wymienili mechanicy, ktorzy w ten sposob probowali zaradzic na moj problem. sprobuje zrobic reset, moze to faktycznie pomoze.
mechanicy powiedzieli mi, ze problemme tego modelu jest to, ze rocznik 93 byl rocznikiem wprowadzenia ABS-u i zostalo wprowadzone tam dziwne rozwiazanie polaczenia ABS-u, servo i hamulcow w jedno urzadzenie (cokolwiek to znaczy ;) ) takze chcac nawet cos wymienic, bede musiala wymienic caly ten uklad.
gdyby ktos jeszcze spotkal sie z takim problemem, to bardzo prosze o info
pozdrawiam