ABS. Problem z działaniem ABS-u
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
ABS. Problem z działaniem ABS-u
Mam problem dotyczacy ABS-u. Staralam sie znalezc odpowiedz w archiwum, ale nie znalazlam podobnego problemu. Wyglada to tak: podczas hamowania, gdy samochod juz ma niewielka predkosc, a noga dalej jest na hamulcu, samochod nagle staje - blokuja sie kola - tak,jakby wlaczal sie ABS. Wszystko to dzieje sie nie na sliskiej czy mokrej powierzchni,ale w normalnych warunkach. Bylam u mechanika, podlaczali samochod do komputera i nie wykazal on zadnych bledow. Mechanicy wiec rozlozyli bezradnie rece i nie wiedza w czym problem. Moze ktos z Was moglby pomoc znalezc jakies rozwiazanie, wie w czym problem. Z gory dziekuje!
- marek2907
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2610
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
przy jakiej prędkości ABS się wyłącza ??
Przy minimalnej prędkości ABS musi się wyłączyć żeby samochód mógł stanąć (tak mniej więcej 5-10 km/h)
opisz dokładniej problem a przede wszystkim przy jakiej prędkości koła zaczynają się blokować
Przy minimalnej prędkości ABS musi się wyłączyć żeby samochód mógł stanąć (tak mniej więcej 5-10 km/h)
opisz dokładniej problem a przede wszystkim przy jakiej prędkości koła zaczynają się blokować
[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
- marek2907
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2610
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
Wszystko jest w jak najlepszym porządku
przy takiej predkości ABS się wyłącza żeby nie przeszkadzać przy całkowitym zatrzymaniu pojazdu
przy takiej predkości ABS się wyłącza żeby nie przeszkadzać przy całkowitym zatrzymaniu pojazdu

[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
niestety ten z tyłu musi uwazac z reszta każdy jadący z tyłu musi utrzymywac taką odległość aby w chwili gwałtownego hamowania pojazdu jadącego przed nim mmógł bezpiecznie wyhamowac !!! prawidłowo jak się abs załączają!! tu nie chodzi o prędkośc ale o to gdy w chwili hamowania któres z kół traci kottakt z podłożemco stwarza troszke zagrozenia dla osoby jadacej za mna.
CIEKAWA LEKTURA
http://www.zsm1.krakow.pl/nauka/wlodarz/rozdzial3.html
moze sprecyzuje dokladniej moj problem. chodzi o to,ze ABS dziala nieprawidlowo. wlacza sie w chwili, ktora tego w ogole nie wymaga (nawierzchnia jest sucha i niesliska). ABS nie powinien wlaczac sie przy predkosci 5 km/h bez mojego udzialu (zdejmuje noge z hamulca) i zatrzymywac samochodu. samochod nie powinien przy hamowaniu nagle stawac deba!
Czujnik ten zbiera informacje z pierścienia zębatego, który obraca się razem z piastą koła lub przegubem napędowym. Dla prawidłowego funkcjonowania czujników: Zbyt duża odległość czujnika od tarczy lub nieodpowiednia tarcza zębata mogą być przyczyną usterki w układzie. muszą być spełnione dwa czynniki. Czujnik musi być w odpowiedniej odległości od tarczy, a tarcza zębata musi mieć odpowiednią ilość zębów. Jeśli żadne części nie były wymieniane, to wartości te nigdy się nie zmieniają, ale po wymianie przegubu lub piasty wartości te mogą ulec zmianie.
Może się zdarzyć, że przegub jest bez pierścienia i wówczas trzeba go przebić ze starego. Podczas tej czynności może dość do uszkodzenia lub nieprawidłowego nabicia i czujnik nie będzie zbierał informacji o prędkości koła.
Może się zdarzyć, że przegub jest bez pierścienia i wówczas trzeba go przebić ze starego. Podczas tej czynności może dość do uszkodzenia lub nieprawidłowego nabicia i czujnik nie będzie zbierał informacji o prędkości koła.
Panowie ,
dokładniej czytajcie post, przecież dziewczynie chodzi o to że przy małej prędkości auta nagle blokują jej hamulce (błędnie nazywa to działaniem ABSu)- ja tak to rozumiem
według mnie jest to wina sterownika ABSu , czujniki lub koronki nie mają bezpośredniego wpływu na nagłe samoistne blokowanie się hamulców.
A może się mylę?
dokładniej czytajcie post, przecież dziewczynie chodzi o to że przy małej prędkości auta nagle blokują jej hamulce (błędnie nazywa to działaniem ABSu)- ja tak to rozumiem

według mnie jest to wina sterownika ABSu , czujniki lub koronki nie mają bezpośredniego wpływu na nagłe samoistne blokowanie się hamulców.
A może się mylę?
143@318 / 170@384 by Diagtronik
właśnie te elementy jako pierwsze podają sygnał do kompa !-one- pisze:czujniki lub koronki nie mają bezpośredniego wpływu
[ Dodano: Nie Kwi 29, 2007 22:01 ]
ja bym proponował zrobic reset poprzez odłączenie sterownika i klem akum na jakiś czaswłaśnie te elementy jako pierwsze podają sygnał do kompa !
[ Dodano: Nie Kwi 29, 2007 22:02 ]
ok zostawmy narazie ABS !
kiedy wymieniany był płyn hamulcowy
[ Dodano: Nie Kwi 29, 2007 22:08 ]
no własnie równiez gdyby były błędy kontrolka by dała znac !przyczyny bym szukał w samym układzie wspomagającym hamowanie czyli serwieBylam u mechanika, podlaczali samochod do komputera i nie wykazal on zadnych bledow.
awaria ta zdarzyla sie ok 2 tyg po wymianie tarcz hamulcowych. jednak mysle, ze gdyby byl to problem czujnikow, to wyszloby to przy badaniu na komputerze. kontrolka ABS-u nie daje zadnych sygnalow blednego dzialania.
plyn hamulcowy wymienili mechanicy, ktorzy w ten sposob probowali zaradzic na moj problem. sprobuje zrobic reset, moze to faktycznie pomoze.
mechanicy powiedzieli mi, ze problemme tego modelu jest to, ze rocznik 93 byl rocznikiem wprowadzenia ABS-u i zostalo wprowadzone tam dziwne rozwiazanie polaczenia ABS-u, servo i hamulcow w jedno urzadzenie (cokolwiek to znaczy
) takze chcac nawet cos wymienic, bede musiala wymienic caly ten uklad.
gdyby ktos jeszcze spotkal sie z takim problemem, to bardzo prosze o info
pozdrawiam
plyn hamulcowy wymienili mechanicy, ktorzy w ten sposob probowali zaradzic na moj problem. sprobuje zrobic reset, moze to faktycznie pomoze.
mechanicy powiedzieli mi, ze problemme tego modelu jest to, ze rocznik 93 byl rocznikiem wprowadzenia ABS-u i zostalo wprowadzone tam dziwne rozwiazanie polaczenia ABS-u, servo i hamulcow w jedno urzadzenie (cokolwiek to znaczy

gdyby ktos jeszcze spotkal sie z takim problemem, to bardzo prosze o info
pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 108 gości