Bardzo wysoka temperatura cieczy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

marconboy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt lut 02, 2007 15:15
Lokalizacja: Warszawa

Bardzo wysoka temperatura cieczy

Post autor: marconboy » ndz kwie 29, 2007 09:48

Witam !
temat który chciałem poruszyć był opisywany juz nie raz ale niestety nie znalazłem żadnej sensownej podpowiedzi !
A mianowicie W moim Golfiku 1,6 93r. temperatutka podnosi się do ok 115 stopni po czym, załącza się wentylator (1bieg) parę dni temu jak jeszcze niebyła tak ciepło to podczas jazdy udawało mi się go schładzać do 90 z hakiem ale jeśli tylko zwolniłem to temp rosła ale teraz jak zrobiło się cieplej to niestety niżej jak 105 110 stopni zejść nie chce. Nie podejrzewam przekłamania na wskaźniku ponieważ faktycznie woda zaczyna jakby bulgotać. co najciekawsze pominąłem termostat a dokładnie to go wyjąłem by sprawdzić jak teraz będzie sie ta temperatura zachowywać no i w czasie jazdy łapie 60 60 parę ale jak stoję to juz urośnie do 110 ! Najbardziej martwi mnie czemu wentylator załącza się po przekroczeniu 112 113 stopni ! i załącza 1 bieg !
Dodam ze uszczelka pod głowicą jest nowa tak samo jak pompa wody.

aha mam jeszcze jedno pytanie !
Do zbiorniczka wyrównawczego dochodzi od góry cienki przewód wychodzący z całej tej obudowy termostatu ! Ciecz tędy wpływa do zbiorniczka czy to jest jakiś odpowietrznik do czego to słuzy bo umnie ani tędy woda niewypływa ani nie wpływa i wogule jakby to bylo zapchane !

Pozdrawiam wszystkich !!
Ostatnio zmieniony ndz kwie 29, 2007 14:47 przez marconboy, łącznie zmieniany 1 raz.



endriu20001
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 08:52
Lokalizacja: Strzegocice
Kontakt:

Post autor: endriu20001 » ndz kwie 29, 2007 10:34

Nie jestem pewny ale prawdopodobinie bedzie coś z chłodnicą, ponieważ ten przewód to jest tak zwany powrót cieczy chłodzacej jezeli nie płynie nim ciecz to nie ma obiegu i dlatego może sie grzac silnik



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » ndz kwie 29, 2007 11:53

A może ci ktoś uszczelke na odwrót zamontował ?? Na początek to wyjmij chłodnice, przepłukaj silnik wodą, zalej go potem wodą, wlej przeżeracz do układów chłodzących i pojeździj tak kilka godzin. Na drugi dzień to samo i potem zalej silnik wodą. Jak dalej będzie to samo to masz pogmatfane coś z obiegiem płynu w silniku.



Awatar użytkownika
krzysiek82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiek82 » ndz kwie 29, 2007 14:39

Ja mam podobny problem, temp w granicach 104-106c, jak się okazało wszystko jest ok tylko te czujniki temperatury badziewiaste przekłamują. Moja rada termometr do zbiorniczka wyrównawczego wstaw, jak będzie w okolicy 90c to znaczy że jest dobrze i się nie masz czym przejmować. I nie słuchaj tych że to zła metoda ponieważ w zbiorniczku płyn jest już chłodniejszy gdyż to bzdura, płyn nie płynie w metalowych rurkach które by go chłodziły a w wężach więc różnica temp nie jest zauważalna. Pozdrawiam.


[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pn kwie 30, 2007 14:04

marconboy pisze:Najbardziej martwi mnie czemu wentylator załącza się po przekroczeniu 112 113 stopni ! i załącza 1 bieg !
Może poprostu wyłacznik termiczny już czas wymienić?


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 366 gości